Η περίπτωση του ΟΣΕ φαίνεται να συγκεντρώνει όλα τα κακώς κείμενα με αποκορύφωμα την αποσπασμένη αν. εκπρόσωπο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ παρά το γεγονός πως η υπηρεσία της είναι υποστελεχομένη. Η πιο σκοτεινή, αντιπαραγωγική και επικίνδυνη πλευρά του δημόσιου τομέα εμφανίστηκε και συνεχίζει να εμφανίζεται με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ
Το πελατειακό κράτος, το βασίλειο του ρουσφετιού, της ανεπάρκειας και της αναξιοκρατίας είναι εδώ, παρ’ όλα τα μνημόνια, τις υποσχέσεις, ακόμα και τις προσπάθειες που κάνουμε ως χώρα για να τ’ αφήσουμε πίσω μας όλα αυτά.
Με τους λάθος ανθρώπους στις λάθος θέσεις, τον ελλιπώς εκπαιδευμένο σταθμάρχη που μπήκε από «το παράθυρο» και πλαισιώθηκε από τους «κοπανατζήδες» παλιούς, τον επιθεωρητή που, παρά τη θέση ευθύνης που κατείχε, δεν θέλει να αναλάβει κανένα μερίδιο από αυτήν, τον γιατρό-πολιτευτή που έχει μπερδέψει επιστήμη και εξυπηρετήσεις, τους αποσπασμένους στα πολιτικά γραφεία και τη δημόσιο υπάλληλο-κομματικό στέλεχος.
«Ο ΟΣΕ συνοψίζει όλη την κακοδαιμονία του ελληνικού κράτους, που είναι πελατειακές σχέσεις και κομματικά ρουσφέτια». Οι αλήθειες που είπε ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Λοβέρδος, απομονώθηκαν και αναπαράχθηκαν κατά το δοκούν, προκειμένου να φανούν ως παραδοχή των ευθυνών της κυβέρνησης.
Ωστόσο, τα πραγματικά στοιχεία των διαχρονικών παθογενειών του ελληνικού Δημοσίου αποσιωπήθηκαν. Είπε λοιπόν επιπλέον ο κ. Λοβέρδος πως «αν πίστευε κανείς ότι μια κυβέρνηση, αν πίστευε οποιοσδήποτε πρωθυπουργός ότι μια κυβέρνηση μπορεί να αλλάξει νοοτροπίες και να καταργήσει κακοδαιμονίες τόσων δεκαετιών, μην πω αιώνων, που υπάρχουν στο ελληνικό κράτος μέσα σε τέσσερα χρόνια, θα ήταν ανόητο».
Η γυμνή αλήθεια για τη λειτουργία του ΟΣΕ, όπως αποκαλύφθηκε εξαιτίας της τραγωδίας στα Τέμπη, είναι αυτή. Ενός οργανισμού, που ο δημόσιος χαρακτήρας του κρατήθηκε με νύχια και δόντια για να μη χαθεί το «εθνικό» σε έκταση και υποδομές των σιδηροδρόμων, αλλά και που κρύβει όλα τα αρνητικά στοιχεία του λεγόμενου «δημοσιοϋπαλληλισμού».
Ητοι του «ωχαδερφισμού», της «κοπάνας», της ελλιπούς κατάρτισης, του οργανωτικού χάους και του λανθασμένου σχεδιασμού και συντονισμού των συναρμόδιων φορέων, της στενής διασύνδεσης των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών με το πολιτικό προσωπικό της χώρας.
Ανεύθυνοι και επικίνδυνοι
Η πραγματικότητα παρελαύνει από το ανακριτικό γραφείο, εκεί όπου αποκαλύπτεται τι έκανε και τι δεν έκανε ο καθένας από τους επιχειρησιακούς εμπλεκόμενους της τραγωδίας. Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ. αναμφίβολα είναι το κεντρικό πρόσωπο του δράματος.
Ένας υπάλληλος με διαδρομή τριών και πλέον δεκαετιών στο Δημόσιο, χωρίς ωστόσο συγκεκριμένη εξειδίκευση, που αξιοποιώντας το περιθώριο διατάξεων, γνωριμιών και κινητικότητας άλλαζε υπηρεσίες με ευκολία. Και από αχθοφόρος του ΟΣΕ βρέθηκε στο υπ. Παιδείας για να επιστρέψει στα τρένα ως σταθμάρχης. Με μια ολιγόμηνη εκπαίδευση βρέθηκε στη θέση ευθύνης, περνώντας από ένα σύστημα αξιολόγησης, η αξιοπιστία του οποίου σηκώνει μεγάλη κουβέντα.
«Ναι, αλλά είχε μαζί του άλλους δύο» αντιτείνει ο επιθεωρητής Δ.Ν., ένα επίσης από τα κεντρικά πρόσωπα της τραγωδίας κυρίως λόγω του τρόπου που προσπάθησε να διαχειριστεί τις δικές του ευθύνες, και ο οποίος ενώ βρέθηκε στον τόπο του μαρτυρίου, την επομένη πήρε αναρρωτική άδεια. Για να παραμείνουμε στη μοιραία βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου, οι δυο «παλιοί» σταθμάρχες, ο βασικός και ο βοηθητικός που το «κενό» τους αναπλήρωσε ο 59χρονος, απουσίασαν από τις θέσεις τους πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Και οι δύο αναμένεται να βρεθούν στην ανάκριση τις επόμενες ημέρες, αφού από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει πως ο μοιραίος σταθμάρχης έκανε επί τέσσερις ημέρες βάρδια μόνος του κι ας μην ήταν καν στη λίστα που στέλνεται στα κεντρικά του ΟΣΕ! Κι αυτό από μόνο του αναδεικνύει το «μπάχαλο» του δημόσιου οργανισμού.
Για να επανέλθουμε στον επιθεωρητή, που μοιράζει ευθύνες χωρίς να αναλαμβάνει καμία, τις ώρες που αποκαλυπτόταν η φρίκη και οι εικόνες από τις άμορφες μάζες διάσπαρτες στα χωράφια του Ευαγγελισμού σόκαραν το πανελλήνιο, εκείνος μετέβαινε στο νοσοκομείο Βόλου, εκεί που είχε τον γνωστό του, τον διευθυντή της Νευροχειρουργικής, για να πάρει αναρρωτική άδεια.
Κι εκείνος, παραβλέποντας τις υποχρεώσεις του αλλά και τον χαμό που είχε προκληθεί από τη σύγκρουση των δύο τρένων, δεν διστάζει να δώσει εντολή στον επιμελητή του ώστε να… εξυπηρετήσει τον φίλο του! Το χειρότερο, αυτός ο άνθρωπος θα διεκδικούσε την ψήφο των συμπολιτών του…
Και φτάνουμε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η πρόεδρος της οποίας καταγγέλλει ότι η Αρχή είναι υποστελεχωμένη και δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο της, αμελώντας να πει ότι δύο στελέχη της είναι αποσπασμένα στον ΣΥΡΙΖΑ, η μία εκ των οποίων είναι η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου Τ. Καραγιάννη…