Συνεχίζεται η ταλαιπωρία για χιλιάδες οδηγούς και πολίτες οι οποίοι βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στα οχήματά του λόγω της ισχυρής χιονόπτωσης που έφερε η κακοκαιρία Ελπίς. Το ερώτημα που αιωρείται είναι τι έγινε λάθος με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις είχαν γίνει οι προετοιμασίες.
Η έντονη χιονόπτωση από μόνη της θα μπορούσε να είναι μια απάντηση αλλά όχι η μόνη. «Το φαινόμενο ήταν έντονο και ασυνήθιστο. Απαιτούσε πολλές δυνάμεις και εξαιρετικό συντονισμό όχι μόνο μεταξύ των εμπλεκομένων αλλά και από τους πολίτες» εξηγεί στο tomanifesto.gr o κ. Ευγένιος Διονυσόπουλος από την DION Τεχνική ΕΕ με μακρά εμπειρία σε θέματα αποχιονισμού.
«Τρία είναι τα προαπαιτούμενα: συντονισμός, εξοπλισμός και εκπαιδευμένο προσωπικό» σημειώνει εξηγώντας πως μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση που διαμορφώθηκε φέρουν και οι ίδιοι οι πολίτες. «Αν κάποιος φοβηθεί, αν έχει φθαρμένα λάστιχα που δεν του επιτρέπουν να κινηθεί ελεύθερα, ένα λάθος φρενάρισμα, είναι αρκετά για να προκαλέσουν χάος». Τότε, όπως μας λέει, θα προκύψει εγκλωβισμός και η συνέχεια -όπως και η πρόσφατη εμπειρία έδειξε- είναι τραγική.
Για την παρέμβαση των μηχανημάτων αποχιονισμού θα πρέπει οι οδοί να είναι χωρίς εμπόδια. «Αν υπάρχουν σταματημένα οχήματα δεν μπορεί να γίνει παρέμβαση. Τα μηχανήματα έργου πρέπει να προηγούνται και τα οχήματα να ακολουθούν. Σε μεγάλους οδικούς άξονες απαιτείται ένα μηχάνημα ανά λωρίδα κυκλοφορίας και μέχρι τον επόμενο κόμβο τον οποίο επίσης πρέπει να κρατούν ανοιχτό ώστε να υπάρχει έξοδος για τα οχήματα. Εκεί οι ανηφόρες και οι κατηφόρες (σ.σ. όπως στις εξόδους της Αττικής Οδού) δημιουργούν επιπλέον πρόβλημα καθώς δυσκολεύουν περαιτέρω την κίνηση των οχημάτων, ειδικά όσων δεν είναι συντηρημένα».