Θέμα χρόνου είναι η είσοδος του «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο και, εκτός απροόπτου, η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο α’ εξάμηνο εφέτος.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών- ΔΑΑ), έχει έρθει σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τους μεγαλύτερους μετόχους και διαχειριστές του αεροδρομίου, τις AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, που και οι δύο ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments. Το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών κατανέμεται στο Υπερταμείο (25%), στο PSP (40% και το managment) και την οικογένεια Κοπελούζου (5%).
Με βάση την κατ’ αρχήν συμφωνία, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει σε Αρχική Δημόσια Προσφορά το 30% των μετοχών. Η PSP θα έχει το δικαίωμα απόκτησης του 10% των μετοχών, καταβάλλοντας ένα ελεγχόμενο premium (στην προκειμένη περίπτωση το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο θα καταστεί μέτοχος πλειοψηφίας). Το υπόλοιπο 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι από τη διάθεση του 30% μπορούν συντηρητικά να αντληθούν 800 εκατ.- 1 δισ. ευρώ. Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, είναι οι Bank of America, Morgan Stanley και Deutche Bank.
Για να προχωρήσει η διαδικασία, θα πρέπει ενδιάμεσα να ενημερωθούν τόσο το Υπερταμείο (ως Δημόσιο), όσο και ο όμιλος Κοπελούζου. Επίσης, να υπάρξουν αλλαγές στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης (π.χ. αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο), λόγω της εισόδου στο Χρηματιστήριο. Και, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένοι παράγοντες, το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να οριστικοποιηθεί η συμφωνία το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους.
Οι ίδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι ο στόχος είναι τριπλός:
*Η ενίσχυση της ελληνικής Κεφαλαιαγοράς.
*Η δυνατότητα σε περισσότερους επενδυτές να μετέχουν στον ΔΑΑ.
*Η άντληση κεφαλαίων από το Χρηματιστήριο, προκειμένου να υπάρξουν νέες επενδύσεις.
Στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας διακινήθηκαν πέρυσι περισσότεροι από 22,7 εκατομμύρια επιβάτες (αύξηση 84% σε σχέση με το 2021), έναντι 25,6 εκατομμυρίων επιβατών το 2019. Οι αρμόδιοι παράγοντες αισιοδοξούν ότι με τις προαναφερθείσες κινήσεις και τις επακόλουθες επενδύσεις, το «Ελ. Βενιζέλος» θα μπορεί να εξυπηρετεί περίπου 30 εκατομμύρια επιβάτες.