Επιτήδειοι επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν πάνω στις ουρές πολιτών που σχηματίζονται έξω από το Κτηματολόγιο της Αθήνας, παίρνοντας νούμερα εξυπηρέτησης από την προηγούμενη μέρα, τα οποία πουλούν την επομένη.

Συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλε στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων), Τάσος Βόππας, «βρίσκουν την ευκαιρία πάρα πολλοί να πηγαίνουν και να παίρνουν νούμερα από νωρίς, γράφουν το όνομά τους και στη συνέχεια πουλάνε τα νούμερα ακόμα σε αυτούς οι οποίοι έρχονται αργότερα ή αναλαμβάνουν διάφοροι διεκπεραιωτές έναντι αμοιβής, να περιμένουν στην ουρά».

Η εικόνα που παρουσιάζει το Κτηματολόγιο της Αθήνας -όπως σημείωσε ο ίδιος- είναι το αποτέλεσμα μιας «τεράστιας γραφειοκρατίας» και της περιπλοκότητας των συμβολαίων, όπως έχουν διαμορφωθεί, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του προσωπικού του Υποθηκοφυλακείου της Αθήνας, το οποίο μόλις εντάχθηκε ουσιαστικά στο φορέα του Εθνικού Κτηματολογίου.

«Ένα μεγάλο μέρος των υπαλλήλων επέλεξαν αντί να ανήκουν στο Εθνικό Κτηματολόγιο, να απορροφηθούν σε άλλους τομείς του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι είχαν μικρότερη συναναστροφή με το κοινό και ενδεχομένως λιγότερη πίεση» προσέθεσε.

«Και προφανώς, πρέπει ακόμα περισσότερα πράγματα να μπορέσουν να γίνονται με έναν τρόπο ηλεκτρονικό» επισήμανε. Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΜΙΔΑ είπε επίσης ότι υπάρχει ένας σημαντικός όγκος πιστοποιητικών που δεν μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά, ενώ παράλληλα, παρότι σε ορισμένα κτηματολογικά γραφεία υπάρχει πλήρης ψηφιοποίηση, σε κάποια άλλα -και η Αθήνα είναι ένα από αυτά- δεν παρέχονται ακόμα όλες οι υπηρεσίες ηλεκτρονικά. «Έχει μεγαλύτερο όγκο συμβολαίων και αυτή την εποχή η αγοραστική κίνηση και συμβόλαια που είναι να μεταγραφούν, ο κύριος όγκος εντοπίζεται στην Αθήνα» συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς πώς μπορούν να αποφύγουν την ταλαιπωρία της αναμονής, ο κ. Βόππας δήλωσε πως «πολύ φοβάμαι ότι δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα» πέρα από το να έχουν μια καλή συνεργασία με το δικηγόρο ή τον συμβολαιογράφο τους, ώστε πολλά πράγματα να διεκπεραιωθούν από αυτούς με ηλεκτρονικό τρόπο.

«Γιατί πράγματι, οι πολίτες δεν έχουν την άνεση και την ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν πολλές από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Επομένως, πρέπει να είναι σε μια επαφή με το δικηγόρο και τον συμβολαιογράφο τους, με τους οποίους συνεργάστηκαν ούτως ή άλλως για τη διεκπεραίωση του συμβολαίου, προκειμένου να ολοκληρωθούν κάποιες διαδικασίες. Και εν πάση περιπτώσει, έχει ανακοινωθεί ότι θα υπάρξει ένας ηλεκτρονικός τρόπος προτεραιότητας που θα εφαρμοστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να αποφεύγονται οι ουρές» ανέφερε.

Τέλος ο ίδιος τόνισε ότι «κατά τη διάρκεια του των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, το Υποθηκοφυλακείο της Αθήνας είχε εφαρμόσει ένα αρκετά ανορθόδοξο μεν, αλλά αποτελεσματικό σύστημα που έκλεινες τα ραντεβού σου ηλεκτρονικά και μπορούσες να πας την επόμενη μέρα να κάνεις τη δουλειά σου. Το πρόβλημα που υπήρχε, είναι ότι τα ραντεβού αυτά έπρεπε να κλείσεις πάρα πολύ νωρίς το πρωί, δηλαδή στις οκτώ η ώρα, οκτώμισι που άνοιγε το σύστημα, σε δέκα λεπτά είχαν εξαντληθεί όλοι οι αριθμοί προτεραιότητας για την επόμενη μέρα. Εν πάση περιπτώσει όμως, με αυτό τον τρόπο μπορούσε να γίνει δουλειά. Εμείς όσες φορές χρειάστηκε να το κάνουμε, δεν είχαμε πρόβλημα να πάρουμε έναν αριθμό προτεραιότητας για την επόμενη μέρα. Σίγουρα όμως, δεν είχαμε αυτή την εικόνα που έχουμε τώρα, με ανθρώπους να περιμένουν από τα ξημερώματα της προηγούμενης μέρας και να γίνεται όλο αυτό».