Αλλαγή δεδομένων παρατηρείται στα κριτήρια επιλογής δουλειάς, κυρίως από τη νέα γενιά. Μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών που θέλουν να αλλάξουν εργασιακό χώρο και οι λόγοι δεν είναι οικονομικοί όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας Workmonitor.

Οι νεότερες ηλικίες δε διστάζουν να αποχωρήσουν από την εργασία τους αν δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες και τις αξίες τους.

Όπως υποστηρίζει η Λήδα Σγουράκη (Director, Professionals της Randstad Hellas) οι Έλληνες που γεννήθηκαν μετά την δεκαετία του ‘80 (Millennials και Generation Z) δεν επιθυμούν πια να ζουν για να δουλεύουν.

Μάλιστα, μετά την έναρξη της παγκόσμιας κρίσης είναι διατεθειμένοι να φεύγουν από μία δουλειά που δεν αφήνει περιθώρια μιας εύρυθμης προσωπικής ζωής.

​Πολλοί εργαζόμενοι μετακινούνται σε κλάδους εργασίας με ευνοϊκότερες οικονομικές αποδοχές ή σε πολλές περιπτώσεις ​με εργασιακά περιβάλλοντα που ​συμβαδίζουν με τις προσωπικές αξίες τους.​ ​

Για τους στόχους των εργαζομένων που γεννήθηκαν μετά την δεκαετία του ‘90 έως την δεκαετία του 2010 (Gen Z) και των αντίστοιχων της προηγούμενης δημογραφικής γενιάς (Millennials), ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της έρευνας Workmonitor.

Αναλυτικά:

​- ​Το 52% της Gen Z και το 50% των Millennials δεν θα δέχονταν μια πρόταση εργασίας σε μια εταιρεία που θα ήταν αντίθετη με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές πεποιθήσεις τους, σε σύγκριση με το 40% της γενιάς των Baby Boomers.

– ​Το 53% της Gen Z και το 42% των Millennials δήλωσαν ότι δεν θα εργάζονταν σε μια επιχείρηση που δεν κάνει προληπτικές προσπάθειες για τη βελτίωση των δεικτών ενσωμάτωσης της διαφορετικότητας και της ισότητας, σε σύγκριση με το 31% των Baby Boomers.

Το 95% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής είναι πολύ σημαντική τόσο στην τρέχουσα όσο και στη μελλοντική του απασχόληση.

Οι Έλληνες εργαζόμενοι δηλώνουν ως σημαντική προτεραιότητα το ευέλικτο ωράριο (85%) και την ευελιξία στο χώρο εργασίας (79%)​.

Το 28% θα αρνούνταν μια εργασία χωρίς ευελιξία στον τόπο εργασίας, ενώ το 34% δεν θα δεχόταν μια θέση εργασίας χωρίς ευελιξία στο ωράριο εργασίας τους (42% παγκοσμίως).

Η νέα γενιά ακριβώς επειδή επιδιώκει όλα τα παραπάνω, χαρακτηρίζεται και από μεγαλύτερη κινητικότητα.

Το 37% των Gen Z και το 34% των Millennials δηλώνουν πρόθυμοι να αποχωρήσουν σε περίπτωση που η εργασία τους επηρέαζε αρνητικά την προσωπική τους ζωή, ενώ το 39% της Gen Z και το 42% των Millennials έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους στο παρελθόν, λόγω απώλειας της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Μηνύματα με αποδέκτες εργαζόμενους και εργοδότες (εν δυνάμει και μη) στέλνουν τα προαναφερόμενα δείχνοντας ότι κάτι πάει να αλλάξει…