Την απόφαση για το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα αποφάσισε σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται μέσα στις επόμενες ώρες.
Μολονότι δεν καταγράφεται μεγάλη διασπορά στα δημοτικά σχολεία, η απόφαση στοχεύει και στον περαιτέρω περιορισμό της κυκλοφορίας. Στην περίπτωση αυτή άμεσα θα τεθούν σε ισχύ τα μέτρα του πρώτου lockdown για τους γονείς.
Την ίδια ώρα, σε καθολικό lockdown φαίνεται ότι μπαίνει η Θεσσαλονίκη, καθώς οι εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές.
Χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 σημείωσε ότι πρέπει να κλείσουν και τα Δημοτικά Σχολεία. «Δέχομαι πληροφορίες ότι κάθε μέρα δημοτικά σχολεία πρέπει να απολυμανθούν, υπάρχουν κρούσματα, υπάρχει συνωστισμός γονέων έξω από τις σχολικές αυλές. Όλα αυτά προκαλούν μία εικόνα η οποία πραγματικά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Άρα από τη στιγμή που βλέπουμε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα, και από τη στιγμή που πρέπει να είμαστε πολύ πιο αυστηροί θα πρέπει να επέμβουμε και σε αυτό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να κλείσουν και τα δημοτικά σχολεία ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας. Σε συνέντευξή του, στα Παραπολιτικά Fm 90,1, σε σχετική ερώτηση για το τι θα γίνει με τα δημοτικά και αν θα κλείσουν απάντησε πως αν χρειαστεί η κυβέρνηση θα το κάνει. Επανέλαβε ότι για να γίνει άρση του lockdown, τα κρούσματα θα πρέπει να υποχωρήσουν στα επίπεδα Σεπτεμβρίου, δηλαδή στα 300 με 400.
Το ενδεχόμενο να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία αν τις επόμενες μέρες δεν μειωθούν τα κρούσματα άφησε ανοιχτό χθες και ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, ενώ σε δηλώσεις της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, χθες, είπε ότι δεν είχε εισήγηση για κλείσιμο δημοτικών σχολείων, ωστόσο επειδή υπάρχει έξαρση της πανδημίας αναμένονται εκ νέου οι εισηγήσεις των ειδικών.
Γενικευμένο lockdown προτείνουν επιστήμονες
Η κατάσταση πάντως στη συμπρωτεύουσα είναι τέτοια που προτείνεται γενικευμένο απαγορευτικό για τη Βόρεια Ελλάδα. Ο Αθανάσιος Τσακρής, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων καθηγητής μικροβιολογίας, εκτίμησε ότι κάτι τέτιο θα αποφασιστεί άμεσα. «Πολλοί από τους ειδικούς συστήνουν ακόμα πιο δραστικά μέτρα, ανάλογα με του Μαρτίου νομίζω ότι θα κινηθούμε εκεί τελικά, προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί το ΕΣΥ. Αυτό νομίζω θα γίνει σχετικά άμεσα» σημείωσε ο καθηγητής με δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ.
«Κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα (θα εφαρμοστεί το γενικευμένο λοκντάουν), εκεί είναι τα μεγαλύτερα πρόβλημα, πρέπει οπωσδήποτε να αντέξει το ΕΣΥ. Πολύ πιθανόν να υπάρξουν εισηγήσεις τις επόμενες μέρες. 30 Νοεμβρίου θα έχουμε σίγουρα παράταση. Προτεραιότητα είναι να αντέξουν οι ΜΕΘ», υπογράμμισε.
Γενικευμένο λοκντάουν στη Θεσσαλονίκη, αν όχι στη Βόρεια Ελλάδα, ζήτησε μέσω του ΣΚΑΪ και ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου . «Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να πάμε σε μέτρα Μαρτίου χθες» ήταν το μήνυμά του.
Πώς θα γίνουν τα μαθήματα
Στην περίπτωση πάντως που προχωρήσει η αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα κινηθούν σε δύο επίπεδα που είναι έτοιμα:
1. Εκπαιδευτική τηλεόραση. Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που γίνανε εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων
2. Τηλεκπαίδευση Παράλληλα η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».
Στο μεταξύ, συνολικά 91.613 tablet και laptop διατίθενται από το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ. Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.
Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.