Η πανδημία υποχρεώνει τους πολίτες να αναθεωρήσουν την επικοινωνία των ανθρώπων και στις δραστηριότητες τους. Οι αλλαγές επηρεάζουν και τον κλάδο του αυτοκινήτου.
Σε νέα βάση τίθεται η συντήρηση του αυτοκινήτου, η ενημέρωση των οδηγών από την αντιπροσωπεία για τις νέες λειτουργίες, η επικαιροποίηση των διαφόρων συστημάτων ασφάλειας, πλοήγησης, το άνοιγμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου από μεγάλη απόσταση ίσως και από άλλο κράτος, κ.α.
Ο τεχνολογικός όμιλος IOTA που εδρεύει στο Βερολίνο, ανακοίνωσε ότι συνεργάστηκε με αρκετές μεγάλες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, όπως η Jaguar Land Rover και η NTT Data, για να εφαρμόσει το λογισμικό που θα παρέχει στους καταναλωτές απομακρυσμένη πρόσβαση και έλεγχο αντικειμένων όπως τα αυτοκίνητα και άλλες συσκευές, σύμφωνα με το Reuters.
Το λογισμικό, που ονομάζεται «Πρόσβαση IOTA» και αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, καθώς και μια ευρωπαϊκή start-up πριν από τρία χρόνια, παρέχει πλήθος υπηρεσιών στον χρήστη. Η πρόσβαση υπό όρους στις φυσικές συσκευές, λύνει πολλά προβλήματα τα οποία παρουσιάζονται κατά την διάρκεια της χρήσης.
Η IOTA, η οποία ειδικεύεται στη συγκεκριμένη τεχνολογία, συνεργάστηκε με τη βρετανική πολυτελή αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover, την ευρωπαϊκή STMicroelectronics και την Ιαπωνική NTT Data.
Οι παγκόσμιες εταιρείες διερευνούν εφαρμογές blockchain για να βρουν διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία, ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες τους.
Η τεχνολογία blockchain προκύπτει από ένα δίκτυο ανθρώπων που δημιουργούν και μοιράζονται κάτι κοινό. Το κύριο χαρακτηριστικό του δικτύου αυτού που χρησιμοποιείται στην τεχνολογία της αλυσίδας και στη γλώσσα των υπολογιστών ανήκει στην κατηγορία δικτύων υπό τον τίτλο δίκτυο ομότιμων κόμβων.
Το δίκτυο είναι αποκεντρωμένο και διανεμημένο ισόποσα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόσωπο του δικτύου που να υπερέχει έναντι κάποιου άλλου προσώπου κατ’ οποιονδήποτε τρόπο, οπότε υπάρχει απουσία προτεραιότητας (όποιου είδους), κάποιου προσώπου έναντι κάποιου άλλου.
Τα πρόσωπα των συμμετεχόντων στο δίκτυο δεν είναι ίδια, αλλά είναι ίσα μεταξύ τους αναφορικά με οποιαδήποτε διαδικασία εκλογής ή/και επιλογής μεταξύ αυτών. Στατιστικά μιλώντας, εάν τεθεί θέμα εκλογής κάποιου προσώπου, η εκλογή αυτή θα δίνει ίσα ποσοστά επιτυχίας σε κάθε ένα από αυτά τα πρόσωπα και αυτή θα εκτελείται τυχαία.
Όλα τα πρόσωπα του δικτύου blockchain, δημιουργούν και μοιράζονται από κοινού ένα αρχείο. Η διαδικασία δημιουργίας και διαφύλαξης του αρχείου αυτού καθορίζεται και ελέγχεται από ένα σύνταγμα κανόνων, που ονομάζεται πρωτόκολλο συναίνεσης. Οι κανόνες αυτοί συντάσσονται με βασικό γνώμονα την κατ’εξαίρεση ανάγκη ύπαρξης εμπιστοσύνης ανάμεσα στα πρόσωπα αυτά. Αυτό που εννοεί η παραπάνω φράση αναφέρεται στην ανάγκη για απόδειξη ύπαρξης εμπιστοσύνης μεταξύ των προσώπων του δικτύου μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μάλιστα ει δυνατόν καθόλου. Η σύνταξη ενός συμπαγούς πρωτοκόλλου συναίνεσης απομακρύνει τη δημιουργία συνθηκών οι οποίες να οδηγούν στην ανάγκη να αποδείξουν τα πρόσωπα του δικτύου την τιμιότητά τους αναφορικά με την συμμετοχή τους στο δίκτυο, και έτσι ακολούθως, το δικαίωμα συνύπαρξης τους σε αυτό.
Η Jaguar Land Rover επιβεβαίωσε τη συνεργασία της με την IOTA.
«Με την IOTA Access, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να προσφέρουμε περισσότερα στον καταναλωτή», δήλωσε ο Dominik Schiener, συνιδρυτής της IOTA σε τηλεφωνική συνέντευξη στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. «Θέλουμε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τηλέφωνό μας για πρόσβαση σε οτιδήποτε. Τα τηλέφωνά μας πρέπει να είναι τα προσωπικά μας κλειδιά».
Το νέο προϊόν θα ενσωματωθεί σε οχήματα Jaguar, σημείωσε ο Schiener, καθώς η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με την IOTA.