Αν είχατε ποτέ ευχηθεί να κάνει το πορτρέτο σας ο Βαν Γκογκ, ο Ντα Βίντσι ή ακόμη κι ο Πικάσο, ή να είχε ζωγραφίσει το θέμα μιας δικής σας φωτογραφίας ο Μονέ ή ο Ντεγκά, μαθητές γυμνασίου δίνουν τη λύση. Χρησιμοποιώντας τεχνοτροπία διάσημων ζωγράφων, αποτυπώνουν καλλιτεχνικές δημιουργίες και τις φέρνουν μ’ έναν τρόπο από το μουσείο στο …σαλόνι ή σε προσωπικά σας αντικείμενα. Πρόκειται για την εικονική επιχείρηση «Art-Tech» των μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων, με την οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό του Junior Achievement Greece, στο πρόγραμμα «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση».
Η Αγγελίνα, το έξυπνο ChatBot, βοηθά τον πελάτη να επιλέξει την τεχνοτροπία της προτίμησής του, μέσα από μια μεγάλη γκάμα κορυφαίων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων. Όταν αυτός καταλήξει στον καλλιτέχνη που επιθυμεί, ανεβάζει τη φωτογραφία που θέλει να μετατρέψει σε έργο τέχνης και όλα τα άλλα είναι δουλειά της ομάδας των ταλαντούχων μαθητών, που ο καθένας είχε τον δικό του ρόλο στην πρωτότυπη εταιρεία. Ο πελάτης παραγγέλνει την επεξεργασμένη πλέον φωτογραφία για εκτύπωση σε κορνίζα ή σε άλλο αντικείμενο της αρεσκείας του, όπως κούπα, ρούχο, θήκη κινητού ακόμη και σε μάσκα προστασίας από τον κορωνοϊό.
«Ήταν μία ιδέα των παιδιών και η εξέλιξη της σκέψης που είχε ένας μαθητής να συνδυάσουμε το παρελθόν με το παρόν. Σύμφωνα με τα παιδιά, το παρελθόν είναι η τέχνη και το παρόν η τεχνητή νοημοσύνη», εξηγεί η εκπαιδευτικός που οργάνωσε και συντόνισε το εγχείρημα, Μαρία Παπαχρήστου, καθηγήτρια μουσικής στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων.
«Οι μαθητές, με τη χρήση νευρωνικών δικτύων επεξεργάζονται το υλικό που λαμβάνουν και “πατώντας” πάνω στην τεχνοτροπία του ζωγράφου, κάνουν το δικό τους έργο», σημειώνει η κ. Παπαχρήστου, εξηγώντας πως η εικονική επιχείρηση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων, ένα μάθημα που θα διδάσκεται προσεχώς σε όλα τα σχολεία.
Απαραίτητη προϋπόθεση του διαγωνισμού ήταν οι ομάδες να κάνουν πράξη τις ιδέες τους και οι εταιρείες να ξεκινήσουν να λειτουργούν δοκιμαστικά. Για τους συγκεκριμένους μαθητές που πήραν την απόφαση να συμμετάσχουν μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ο χρόνος και οι συνθήκες της πανδημίας δεν ήταν σύμμαχοι. «Στήσαμε την επιχείρηση στα τέλη του Γενάρη, την περίοδο που άνοιξαν τα σχολεία μόνο για δέκα ημέρες. Αυτή ήταν η μόνη διά ζώσης επαφή μεταξύ των μαθητών και τότε αποφασίστηκε το αντικείμενο της εταιρείας. Όλα τα υπόλοιπα έγιναν διαδικτυακά και οι συναντήσεις μας ήταν μόνο μέσω τηλεδιασκέψεων», αναφέρει η εκπαιδευτικός.
Στόχος της εταιρείας είναι να φέρει την τέχνη στην καθημερινότητα του καθενός και να την κάνει πιο όμορφη. Άλλωστε, η πεποίθηση ότι η τέχνη είναι σημαντική και πρέπει να ανήκει σε όλους, ήταν και το κίνητρο για τη δημιουργία της Art-Tech, όπως εξηγούν τα παιδιά, τονίζοντας παράλληλα πως με ανταγωνιστικές τιμές και κορυφαία ποιότητα προϊόντων, η εταιρεία τους στοχεύει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, να εξασφαλίσει την οικονομική βιωσιμότητά της, να αναπτυχθεί και να πετύχει.
«Ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί τα έργα των μεγάλων ζωγράφων είναι “φυλακισμένα” στους τοίχους ενός Μουσείου. Εάν η φύση ήταν μια Γκαλερί, πιστεύουμε ότι ο Πικάσο, ο Ρέμπραντ, ο Ελ Γκρέκο, ο Ντεγκά, ο Μονέ, ο Λύτρας θα ένιωθαν αληθινά ελεύθεροι να μας μεταδώσουν τη μεγαλοφυΐα τους», δηλώνει ένας από τους μαθητές που …δανείζονται τα πινέλα των διάσημων ζωγράφων.
Αυτό που προσέφερε στους μαθητές η δημιουργία της «Art-Tech», όπως εξηγούν οι ίδιοι, είναι ένα μοναδικό ταξίδι σε καινούργιες γνώσεις και εμπειρίες, αλλά κι ένα μάθημα ομαδικότητας. Δεν έχουν αποφασίσει όλοι για το μελλοντικό τους επάγγελμα, αλλά πιστεύουν πως αυτή η εμπειρία συνεργασίας, οργάνωσης, προγραμματισμού και ανάληψης ευθύνης θα είναι χρήσιμη για κάθε επάγγελμα που θα ακολουθήσουν και σίγουρα κάποιοι από αυτούς θα σκεφτούν σοβαρά το μέλλον τους ως επιχειρηματίες, ενδεχομένως και στον χώρο της τέχνης.
Με την άδεια των δημιουργών τους, μια τρισδιάστατη Virtual Gallery φιλοξενεί τις καλύτερες «επεξεργασμένες φωτογραφίες». Οι επισκέπτες της σελίδας https://www.art-tech.shop/ θα έχουν την ευκαιρία, να απολαύσουν εξαίσια έργα τέχνης αλλά και να εκθέσουν τα δικά τους εάν το επιθυμούν.