Ο πρωθυπουργός αποδεικνύει με κάθε του απόφαση ότι κινείται με γνώμονα το εθνικό και τοπικό συμφέρον, αξιολογώντας τις εξελίξεις και το μεταβαλλόμενο τοπίο, προκειμένου τόσο ο Εβρος όσο και η χώρα να ωφεληθούν.

 

Η πρόσφατη συνέντευξη (7/11) του πρωθυπουργού ανέδειξε μια ακόμα φορά το όραμα, το πολιτικό ανάστημα, την προσήλωση στη νομιμότητα και τη δυναμικότητα που διαθέτει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Απέναντι στην ολική αμφισβήτηση της αντιπολίτευσης, ο πρωθυπουργός άρθρωσε λόγο σαφή και κρυστάλλινο, ξεκαθαρίζοντας τη στάση της κυβέρνησης και ανακοινώνοντας σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας της χώρας, όπως οι σεισμικές έρευνες νοτίως της Πελοποννήσου και της Κρήτης.

Μετά από τριάμισι χρόνια διακυβέρνησης στην «κινούμενη άμμο» της πανδημίας, της απροκάλυπτης τουρκικής επιθετικότητας και της ενεργειακής κρίσης, ο πρωθυπουργός απέδειξε ότι είναι ηγέτης με επιδόσεις και πολιτική σοφία!

Ο πρωθυπουργός αποδεικνύει με κάθε του απόφαση ότι κινείται με γνώμονα το εθνικό και τοπικό συμφέρον, αξιολογώντας τις εξελίξεις και το μεταβαλλόμενο τοπίο, προκειμένου ο Εβρος και η χώρα να ωφεληθούν το μέγιστο των δυνατοτήτων του λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Η περιοχή της Αλεξανδρούπολης ανεβαίνει στο «χρηματιστήριο» της γεωπολιτικής βαρύτητας καθώς βρίσκεται «όσο κοντά κι όσο μακριά» χρειάζεται από το ουκρανικό μέτωπο. Ο δημόσιος έλεγχος στον λιμένα της κρίνεται από την κυβέρνηση η καλύτερη των προσφερόμενων επιλογών στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για το συμφέρον της Ελλάδας και του Νομού Εβρου.

Το λιμάνι έχει εξελιχθεί σε δυναμικό κόμβο εφοδιαστικής αλυσίδας, με αποδεδειγμένη επιτυχία! Η Αλεξανδρούπολη είναι ο κύριος κόμβος συμμαχικών μεταφορών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας από την αρχή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Από την πρωτεύουσα του Νομού Εβρου οδικές και σιδηροδρομικές αρτηρίες οδηγούν στα συμμαχικά κράτη του ΝΑΤΟ –Βουλγαρία και Ρουμανία– ενώ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ο διαγωνισμός της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου με ευθυγράμμιση, ηλεκτροκίνηση και αντιπλημμυρική θωράκιση του νομού.

Παράλληλα, η ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade S.A. σχεδίασε να θέσει σε λειτουργία στα τέλη του 2023 τον πρώτο πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου, νοτιοδυτικά του λιμένος, ενώ για τον δεύτερο FSRU, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, ήδη εκδόθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Ενέργειας η σχετική άδεια.

Αξιοσημείωτη είναι και η κινητικότητα που παρατηρείται –σε επίπεδο και με ομπρέλα την ΕΕ– για τη δημιουργία ενός δικτύου λιμένων εντός του οποίου το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορούσε να διαδραματίσει κομβικό ρόλο…

Οι Εβρίτες αναμένουμε πλέον τις διαφαινόμενες πρωτοβουλίες από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο που θα σχετίζονται με τις υποδομές και την ανάπτυξη του λιμένα σύμφωνα με το Master Plan! Πρωτοβουλίες που θα αναδείξουν τη δυναμική του λιμένα με τρόπο εφάμιλλο σε ταχύτητα, μέγεθος και αποδοτικότητα μιας σοβαρής ιδιωτικής επένδυσης!

Εχουν καλλιεργηθεί σημαντικές προσδοκίες για την προοπτική του λιμένα, οι οποίες θα πρέπει να βρουν αντίκρισμα με αξιόλογες επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό, προκειμένου να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κόμβο τόσο για τις χώρες της Ν/Α Ευρώπης όσο και για τις χώρες του Ευξείνου Πόντου.

 

Ο Αναστάσιος Δημοσχάκης είναι Βουλευτής Εβρου ΝΔ, επίτιμος αρχηγός ΕΛ.ΑΣ.