140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών, παιδικού και μουσικού θεάτρου, 70 παραγωγές, 66 αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία, 51 περιφερειακές ενότητες.
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Aπαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ. Η προκράτηση είναι υποχρεωτική. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Αναλυτικές πληροφορίες, πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στην ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/
Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.
Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων από 19 ως 25 Ιουλίου:
Γιάννης Ρίτσος- H σονάτα του σεληνόφωτος
Μουσική
19 Ιουλίου // Πλατεία Χρυσαφίτισσας – Κάστρο Μονεμβασιάς // ώρα 21:00
Ο σκηνικός μονόλογος του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου (1909-1990) «Η σονάτα του σεληνόφωτος», συνδυασμένος με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του μαέστρου Θοδωρή Λεμπέση. Τον ρόλο της «Γυναίκας με τα Μαύρα» διαβάζει η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου, με τη συνοδεία της Ορχήστρας Δωματίου.
Μια γυναίκα αναπολεί τη ζωή της μέσα από τις αναμνήσεις της. Την επισκέπτεται ένας φανταστικός νεαρός άντρας και ξεκινάει μια εξομολόγηση της ζωής που πέρασε. Μιας ζωής με στιγμές φωτεινές αλλά και σκοτεινές. Ένα ταξίδι γεμάτο αναμνήσεις και εικόνες. Ο άντρας δεν της απαντά ποτέ. Παραμένει σιωπηλός, όπως σιωπηλά παραμένουν όλα γύρω της πια.
Αυτό το βαθύτατα λυρικό και ερωτικό κείμενο παρουσιάζεται με τη μουσική του Θοδωρή Λεμπέση και την ερμηνεία της Ορχήστρας Δωματίου. Ένα κείμενο εμβληματικό της πρόθεσης του ποιητή να «ξανακάνει την ποίηση να βλέπεται και να ακούγεται…», όπως ο ίδιος έλεγε. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης.
Συντελεστές
Ερμηνεία: Όλια Λαζαρίδου
Μουσική σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας: Θοδωρής Λεμπέσης
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Σολίστ: Χρήστος Ζερμπίνος (ακορντεόν), Δημήτρης Παπαγγελίδης (κλασική κιθάρα)
Συνοδεύει η Ορχήστρα Δωματίου Εγχόρδων Οργάνων: Στάθης Λασκαρίδης & Αγόρας Κλεόδωρος (βιολί 1), Βαγγέλης Ζαραλής & Μανώλης Ζαραφωνίτης (βιολί 2), Λεωνίδας Γρηγορόπουλος (βιόλα), Γιάννος Γιοβάνος (τσέλο), Γιώργος Ρούλος (μπάσο)
ΑΜΚΕ: ΤΡΟΠΟΣ: Κέντρο Έρευνας και Προβολής της Μουσικής Τέχνης και του Πολιτισμού
Πέδρο Καζάς
Θέατρο
19 & 20 Ιουλίου // Κάστρο Λαμίας // ώρα 21:30
Η ομάδα «Νοσταλγία», στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», παρουσιάζει στο Κάστρο της Λαμίας την αριστουργηματική νουβέλα του Φώτη Κόντογλου «Πέδρο Καζάς».
Γραμμένο το 1920, το έργο που συγκεντρώνει μέσα του τα μεγαλύτερα λογοτεχνικά κινήματα της εποχής του, εξιστορεί τις περιπέτειες ενός Πορτογάλου ταξιδευτή που αναζητά τον «εαυτό του» και ο οποίος καταλήγει σε ένα νησί του Ινδικού ωκεανού παρέα με έναν αλλόκοτο και τερατόμορφο συνοδοιπόρο, με σκοπό να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους μέσα στην απόλυτη ηρεμία και γαλήνη, μακριά από τον σύγχρονο αστικό πολιτισμό.
Η υπαρξιακή αυτή περιπέτεια ενδοσκόπησης παρουσιάζεται σκηνικά σαν μια εμπειρία των αισθήσεων, με τη σύμπραξη του θεάτρου σκιών και του σωματικού θεάτρου και με συνοδεία ζωντανής μουσικής, προτείνοντας έτσι μια γέφυρα συνάντησης με το έργο του Έλληνα εικαστικού και συγγραφέα.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σίμωνας
Σκηνογραφία, φιγούρες θεάτρου σκιών: Σπύρος Αγγελόπουλος
Μουσική: Τόνια Ράλλη
Ηθοποιοί: Σοφία Κουλουκούρη, Φώτης Λαζάρου, Έλενα Μεγγρέλη
ΑΜΚΕ: Νοσταλγία – Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Δημιουργίας
Το γεφύρι της Άρτας
Θέατρο
20 & 21 Ιουλίου // Γεφύρι Άρτας // ώρα 20:15
Η πιο άγρια «αδικοθανατισμένη» από όλες τις «αδικοθανατισμένες» που συναντάμε στις παραλογές είναι αναμφισβήτητα η «Λυγερή» του Γεφυριού της Άρτας, ή αλλιώς «του Πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα». Εκείνη που ποτέ δεν ρωτήθηκε αν θα δεχόταν να χτιστεί ζωντανή για να στεριώσει το περίφημο γεφύρι. Εκείνη που με δόλο παρασύρθηκε και θυσιάστηκε για το γενικό καλό…
Η παραλογή του «Γιοφυριού της Άρτας» γίνεται όχημα για να μιλήσουμε για τα ήθη που αποτυπώνονται σε όλες τις παραλογές και που θέλουν τη γυναίκα να καταπνίγει και να θυσιάζει τις επιθυμίες της, ακόμα και την ίδια τη ζωή της, στον βωμό της οικογένειας, της κοινωνίας, της “τιμής”.
Ήθη που αφορούν έναν κόσμο σκοτεινό και βίαιο, με αυστηρά καθορισμένους κανόνες και κοινωνικούς ρόλους από τους οποίους κανένα φύλο δεν μπορεί να ξεφύγει. Έναν κόσμο μακρινό ή μήπως κοντινό μας…;
Συντελεστές
Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, μουσική διδασκαλία: Θοδωρής Αμπαζής
Κοστούμια, φροντιστήριο: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου
Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου
Ειδική συνεργασία στον φωτισμό της παράστασης στην Άρτα: Κώστας Μπλουγουράς
Ηθοποιοί: Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου,
Θοδωρής Σκυφτούλης, Αμαλία Τσεκούρα
Συμμετοχή: Μαριλένα Μόσχου
Χορός-ακροβατικά: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Ζωντανή μουσική εκτέλεση:
Στέλλα Αραμπατζόγλου (σαξόφωνο)
Ιωάννα Ρήγα (σαντούρι)
ΑΜΚΕ: Ελληνική Εταιρεία Θεάτρου – Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν
Ο ξεναγός
Θέατρο
21 & 22 Ιουλίου// Β Αρχαίο Θέατρο Λάρισας // ώρα 21:30
Όταν οι συνθήκες δυσκολεύουν, η ανθρώπινη φύση αναζητά πάντα κάποιον ένοχο. Από τον Οιδίποδα ακόμα, ο άνθρωπος εκλάμβανε την επιδημία ως τιμωρία και αναζητούσε την εξιλέωση. Τα χαρακτηριστικά, που σε περιόδους εγκλεισμού, ασθένειας ή απειλής αναδύονται στην επιφάνεια, είναι ίδια από την εποχή του Λοιμού των Αθηνών (5ος αι. π.Χ.), και είναι όλα εκείνα που ο πολιτισμός πάσχιζε σε βάθος χρόνου να εξευγενίσει.
Η παράσταση είναι βασισμένη στο διήγημα του Γενς Πέτερ Γιάκομπσεν «Η πανούκλα στο Μπέργκαμο», το οποίο, με αφορμή την επιδημία της πανούκλας στον Μεσαίωνα, βυθίζεται στις σκοτεινές πτυχές αυτής της ακραίας κοινωνικής κρίσης, θέτοντας ξανά το ερώτημα της συνύπαρξης των ανθρώπων σε στιγμές μεγάλης έντασης.
Συντελεστές
Συγγραφέας: Γενς Πέτερ Γιάκομπσεν
Μετάφραση – Διασκευή: Θάνος Νικάς
Σκηνικός χώρος: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Κινησιολογία: Κωνσταντίνος Γεράρδος
Ηχητικά τοπία – Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος
Φωτισμοί: Κώστας Κουτράκης
Ηθοποιοί: Χρήστος Γαβριηλίδης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Κατερίνα Συναπίδου
ΑΜΚΕ: Ars Moriendi
Λευτέρη Αερόπουλου, Ερωτό-κυκλοι
Μουσική
22 & 23 Ιουλίου //Αρχαιολογικός Χώρος Αμφίπολης // ώρα 21:00
Το έργο του Λευτέρη Αερόπουλου «Ερωτό-κυκλοι» είναι ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που ξεκινά από τον «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου, συναντά τραγούδια της Κάτω Ιταλίας, παραδοσιακές μεσογειακές μουσικές δραματοποιημένες, και φτάνει στο «Φυλακισμένο σ’ αγαπώ» του ίδιου. Τρεις ομόκεντροι κύκλοι μουσικής, λόγου και κίνησης. Μια μουσικοθεατρική παράσταση για μικρούς και μεγάλους, από το «Σύνολο Λόγου & Μουσικής» του Μουσικού Εργαστηρίου Σερρών, με χορικά, ποίηση θεάτρου, σκηνική δράση. Ένα κράμα Ανατολής και Δύσης, με συνείδηση καταγωγής και ελεύθερη βούληση.
Οι «Ερωτό-κυκλοι» δεν είναι αμιγώς μουσικοί αφού συμπεριλαμβάνουν σκηνική δράση, χορικά, ποίηση και κίνηση. Η ζωντανή μουσική αποτελεί φυσικά αναπόσπαστο κομμάτι της παράστασης. Η κρητική λύρα, το λαούτο, η κιθάρα, το κρητικό λαούτο, το πιάνο και τα κρουστά παίζουν ζωντανά στη σκηνή, συναντιούνται με τις φωνές των τραγουδιστών-υποκριτών και συνυπάρχουν με μουσική γραμμένη και επεξεργασμένη στο στούντιο.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία – Κίνηση – Σύνθεση μουσικής – Συγγραφή έργου – Διασκευή:
Λευτέρης Αερόπουλος
Σκηνογραφία – Τεχνική επιμέλεια: Γιάννης Φτερούγας
Κοστούμια: Ευαγγελία Αφείδου
Φωτισμοί: Λευτέρης Ελευθεριάδης
Διανομή
Σολίστ – Κορυφαία του Χορού – πιάνο – κρουστά: Αλεξάνδρα Καραθανάση
Αρετούσα – Εξάρχουσα – διαλογικά μέρη – πιάνο – κρουστά: Μυρτώ Αεροπούλου
Ρήγας – Έξαρχων – φωνητικά – διαλογικά μέρη: Δημήτρης Ναζηρίδης
Νένα – φωνητικά – διαλογικά μέρη: Ευαγγελία Αφείδου
Φωνητικά – διαλογικά μέρη: Κωνσταντίνα Ευστρατίου
Ερωτόκριτος – φωνητικά – διαλογικά μέρη: Γιάννης Φτερούγας
Κρητική λύρα: Γιώργος Σφακιανάκης
Κρητικό λαούτο: Βασίλης Αρχαύλης
Ραψωδός – σολίστ – κρητικό λαούτο – κιθάρα – πιάνο: Λευτέρης Αερόπουλος
Χορός: Αεροπούλου Μυρτώ, Αφείδου Ευαγγελία, Ευστρατίου Κωνσταντίνα, Καραθανάση Αλεξάνδρα, Ναζηρίδης Δημήτρης, Φτερούγας Γιάννης.
ΑΜΚΕ: Μουσικό Εργαστήρι Σερρών
All is One – Όλα Είναι Ένα
Χορός
ανοιχτή πρόβα 22 Ιουλίου // παράσταση 23 & 24 Ιουλίου // Αρχαιολογικός Χώρος Κάτω Ζάκρου // ώρα 18:30 στις 22/7 – 19:30 στις 23/7 – 19:45 στις 24/7
Η «All Is One – Όλα Είναι Ένα» είναι μια site specific διαδραστική παράσταση που συνδέει βιωματικά την πολιτιστική κληρονομιά με τον σύγχρονο Χορό, το Λόγο και τη Μουσική, ειδικά σχεδιασμένη για τον Μινωικό αρχαιολογικό χώρο της Κάτω Ζάκρου Σητείας.
Η κυκλικής ροής δομή της παράστασης βασίζεται στη μεθοδολογία ANAMNESIS της Αποστολίας Παπαδαμάκη, καθορίζεται οριστικά από την αρχιτεκτονική, το φυσικό περιβάλλον, την Μυθολογία, την Φιλοσοφική Σκέψη και τα Αρχέτυπα της ελληνικής συλλογικής μνήμης.
H δημιουργός της υποβρύχιας παράστασης στον Ναό του Ποσειδώνα και της Ολονυχτίας στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, εμπνέεται από την διάπυρη πιστή των Μινωιτών στην Φύση, τη Μεγάλη Θεά της Κρήτης και προτείνει τη μυσταγωγική σύνδεση με την αέναα περιδινούμενη Κίνηση του κόσμου και της Αρμονίας του.
Συντελεστές
Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Επιμέλεια κειμένων: Ακύλλας Καραζήσης, Αποστολία Παπαδαμάκη
Μουσική: Τρύφων Κουτσουρέλης
Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Παρασκευή Καλογεράκη
Αφηγητής: Ακύλλας Καραζήσης
Φωνητικός αυτοσχεδιασμός, τραγούδι: Μαρία Παπαγεωργίου
Χορευτές, ερμηνευτές: Πλωτίνος Ηλιάδης, Κωνσταντίνα Λιόντου, Αποστολία Παπαδαμάκη, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Αντώνης Στρούζας, Εβίτα Τσακαλάκη, Ρούλα Σαμιωτάκη
Συμμετέχουν παιδιά από το Δημοτικό σχολείο Ζάκρου καθώς και ενήλικες από την τοπική κοινωνία
ΑΜΚΕ: Quasi Stellar
Μέδουσα
Χορός
24 & 25 Ιουλίου// Δίον Αρχαίο Θέατρο // ώρα 21:00
Με οδηγό το ανθρώπινο σώμα και τη μουσική, σκιαγραφείται η ανθρώπινη πλευρά της Μέδουσας. Η Μέδουσα δεν είναι το «τέρας», αλλά ένα από τα πιο διαχρονικά σύμβολα της Γυναίκας-θύματος, η οποία καλείται να βρει την ταυτότητά της και να επιβιώσει σε μια κοινωνία που είναι θεμελιωμένη με βάση τις πατριαρχικές επιταγές. Μια κοινωνία που δεν διστάζει να δαιμονοποιήσει την ομορφιά της και να την τιμωρήσει για αυτήν.
Στο πλαίσιο της παράστασης θα αναπαραχθεί ο βιασμός της Μέδουσας, κινούμενος σε δύο χρονικά επίπεδα: της αρχαιότητας που γέννησε τον μύθο, και στη συνέχεια, μεταφερόμενοι στο σήμερα, της σύγχρονης οπτικής. Στόχος είναι η απονομή, συμβολικά, της δικαιοσύνης για το αποτρόπαιο έγκλημα του βιασμού. Όπως και για τον ηθικό «βιασμό» που διαχρονικά υφίσταται η Γυναίκα αλλά και ο κάθε Άλλος, μέσω της διαρκούς περιθωριοποίησης και δαιμονοποίησής τους από την πατριαρχική κοινωνία.
Συντελεστές
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Τατιάνα Παπαδοπούλου
Χορογραφία: Τατιάνα Παπαδοπούλου, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Μουσική σύνθεση – Μουσική επιμέλεια: Αντώνης Σουσάμογλου
Δραματουργία: Εύα Τζιαμίχα
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Αθανάσιος Κολαλάς
Χορεύουν: Γαλήνη Γυρτάτου, Δέσποινα Λαγουδάκη, Μπαγεώργος Ηλίας, Δημήτριος Μαργαρίτης, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Μουσικοί: Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα), Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί)
ΑΜΚΕ: Οι Xορευτές του Βορρά
Ερωτοπαίγνια
Χορός
24 & 25 Ιουλίου // Διαχρονικό Μουσείο Χαλκίδας Αρέθουσα // ώρα 21:15
Τα «Ερωτοπαίγνια» αποτελούν ένα μουσικοχορευτικό ταξίδι στην ερωτική ποίηση του Βυζαντίου και στη σύγχρονη ποίηση της Αθηνάς Βογιατζόγλου. Η παράσταση εμπνέεται από την ανάγκη των δημιουργών της να μιλήσουν για τον έρωτα. Τον έρωτα που υπάρχει πάντα μέσα στις ζωές των ανθρώπων, ακόμη και στους πιο ζοφερούς καιρούς. Αυτή η ανάγκη υπήρξε οδηγός στην έρευνα της χορογράφου Αντιγόνης Γύρα και του συνθέτη Χρίστου Θεοδώρου που τους οδήγησε στα ερωτικά ποιήματα ή αλλιώς ροδίτικα «Ερωτοπαίγνια» που γράφτηκαν τον 15ο αιώνα, την εποχή του Βυζαντίου, όπως και στην ομότιτλη ποιητική συλλογή της Αθηνάς Βογιατζόγλου.
Ένα πιάνο με ουρά, ένας συνθέτης, μια ερμηνεύτρια και τέσσερις χορευτές συνδιαλέγονται με την ερωτική ποίηση του τότε και του σήμερα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα τρυφερότητας, σκληρότητας και χιούμορ, αποτυπώνοντας τις διαφορετικές εκφάνσεις του έρωτα κατά την εποχή της πανδημίας. Μια εποχή που τα πάντα αμφισβητούνται, εκτός από την απόλυτη ανάγκη του ανθρώπου για ζευγάρωμα, σαρκικό και πνευματικό.
Συντελεστές
Σύλληψη: Αντιγόνη Γύρα – Χρίστος Θεοδώρου
Χορογραφία: Αντιγόνη Γύρα, Ανθή Θεοφιλίδου
Πρωτότυπη μουσική: Χρίστος Θεοδώρου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κοστούμια: Lazy Boy
Τραγούδι, υποκριτική: Χριστίνα Μαξούρη
Πιάνο: Χρίστος Θεοδώρου
Χορευτές: Κατερίνα Γεβετζή, Νίκος Δραγώνας, Ευγενία Σιγαλού, Νίκος Καλύβας, Κωνσταντίνος Σιώζος
ΑΜΚΕ: Κινητήρας Χοροθέαμα