Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης για τη διανομή του ακινήτου του Ελληνικού τάχθηκε η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, με τίτλο «Κύρωση Σύμβασης Διανομής Ακινήτου – Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά και ρύθμιση συναφών θεμάτων» έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, ενώ επί της αρχής του νομοσχεδίου είχαν ταχθεί υπέρ ΝΔ και Κίνημα Αλλαγής, την επιφύλαξή τους να τοποθετηθούν στη συνεδρίαση της ολομέλειας εξέφρασαν ΣΥΡΙΖΑ και Ελληνική Λύση, ενώ κατά της κύρωσης είχαν ταχθεί ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.
Στο πλαίσιο της β’ ανάγνωσης του νομοσχεδίου από την κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας επανήλθε στον προβληματισμό για το που πάει το μεγαλύτερο κομμάτι της παράκτιας έκτασης, λέγοντας ότι «στο παράκτιο μέτωπο, το ελληνικό δημόσιο παίρνει 530.742,30 τμ, ο επενδυτής 227.360,45 τμ».
Για το ζήτημα του δικαιώματος επιφανείας είπε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται χρήση ήδη υφιστάμενων διατάξεων του ν. 3986 του 2011. «Σε καμία περίπτωση, δεν επιβιώνει εμπράγματο δικαίωμα, που μπορεί να επιβαρύνει το δικαίωμα επιφανείας μετά τη πάροδο των 99 ετών, δηλαδή, μετά τη λήξη του δικαιώματος επιφανείας» είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε: «’Ακουσα εισηγητές, να συγχέουν τη λήξη του δικαιώματος επιφανείας με την απόσβεσή του, δηλαδή, τη συνένωσή του με το δικαίωμα της κυριότητας, η οποία μπορεί να επισυμβεί και πριν την πάροδο των 99 ετών. Η απόσβεση του δικαιώματος επιφάνειας, δεν συνεπάγεται κατάργηση των εμπράγματων δικαιωμάτων που βαρύνουν την επιφάνεια, αλλά και πάλι μέχρι τα 99 έτη, μετά αυτά καταργούνται. Όταν γίνεται λόγος ότι η διαίρεση του δικαιώματος επιφανείας επιφέρει και την κατάτμηση του εδάφους, εννοείται ότι πάντα θα γίνεται νόμιμα με βάση τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Η ρύθμιση αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με την ΣΑΜ, διότι η κατάτμηση του εδάφους δεν συνεπάγεται απώλεια της κυριότητας του κυρίου της γης, εν προκειμένω, του δημοσίου. Επιπλέον, η επιφάνεια πρέπει πρώτα να συσταθεί για να μεταβιβαστεί μετά από το ΤΑΙΠΕΔ στην “ Ελληνικόν ΑΕ”. Με τη σύμβαση διανομής και σύστασης επιφανείας, πληρούνται η σύσταση του δικαιώματος επιφανείας, για να μπορέσει να υλοποιηθεί η εισφορά των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στο “ Ελληνικόν ΑΕ”. ‘Αρα, απαιτείται η σύσταση του δικαιώματος επιφάνειας υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ, ως προϋπόθεση της εισφοράς».
Αναφορικά με την επιφάνεια και τους κοινόχρηστους χώρους, ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι (α’) δεν συστήνεται δικαίωμα επιφάνειας επί κοινόχρηστων χώρων, (β’) δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι υλοποιημένοι κοινόχρηστοι χώροι στο ακίνητο, (γ’) οι χώροι που προορίζονται στο μέλλον να γίνουν κοινόχρηστοι, με τη διανομή περνούν στη πλήρη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου και (δ’), οι κοινόχρηστοι χώροι δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν με βάρη ή υποθήκες, αφού δεν συστήνεται δικαίωμα επιφανείας επί των κοινοχρήστων.
Ως προς το θέμα που τέθηκε κατά την ακρόαση φορέων περί του αδόμητου μετώπου του ενός χιλιομέτρου με πρόσβαση στη παραλία και το θέμα της πρόσβασης του πάρκου μέσω του πεζόδρομου, με εισόδους και εξόδους στη παραλία, απάντησε ότι «στο πλαίσιο της διανομής, όσον αφορά στο παράκτιο μέτωπο, στις ζώνες ανάπτυξης [..] το ΤΑΙΠΕΔ, εκτός από τη κτιριακή ενότητα, παίρνει και τμήμα αδόμητου χώρου, με αποτέλεσμα να κερδίζει το Δημόσιο, μετά τη διαπραγμάτευση, δομήσιμο χώρο στη ζώνη ανάπτυξης ΠΜΑ1. Το τμήμα του αδόμητου χώρου που περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ, παραμένει αδόμητος χώρος, με τις ίδιες χρήσεις που θα είχε και αν έμενε στη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου». Όσον αφορά στο κεντρικό πεζόδρομο, «στο ειδικό διάγραμμα διανομής απεικονίζονται [..] οι θεσμοθετημένοι δρόμοι-πεζόδρομοι των περιοχών πολεοδόμησης. Το τμήμα του πεζοδρόμου, που διακόπτει το κεντρικό θεσμοθετημένο πεζόδρομο, ανήκει στις ζώνες ανάπτυξης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο, αλλά η χρήση του παραμένει πεζόδρομος, σύμφωνα με τις ΚΥΑ. Στο ειδικό διάγραμμα διανομής, απεικονίζονται οι θεσμοθετημένοι πεζόδρομοι, βάσει πολεοδομικής μελέτης και δεν απεικονίζονται οι δρόμοι που βρίσκονται στις ζώνες ανάπτυξης και αναφέρονται στην ΚΥΑ ως ενδεικτικοί δρόμοι».