Ενδελεχής θα είναι η έρευνα για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ενώ είναι προγραμματισμένη για σήμερα η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων με τη συμμετοχή των καθηγητών Βασιλείου Προφυλλίδη και Χρήστου Πυργίδη και του προέδρου, Ιωάννη – Κωνσταντίνου Χαλκδιά.
Σχετικά με το τι θα πράξει η επιτροπή μίλησε σοτ Mega, ο καθηγητής και μέλος της, Βασίλης Προφυλλίδης. «Δεν μπορώ να μπω στην ουσία της υπόθεσης γιατί τώρα αρχίζουμε και την διερευνούμε. Η ιδιότητα μου όμως ως πανεπιστημιακός καθηγητής, μου επιβάλει να διερευνήσουμε κάθε λεπτομέρεια ώστε να διακριβωθεί πλήρως το τι συνέβη και να αποτυπωθούν και αποκαλυφθούν τα αίτια που μας οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία. Οτιδήποτε έχει μερίδιο συμμετοχής στην τραγωδία», ανέφερε αρχικά.
«Ενώ ξοδεύονται τα κονδύλια που ξοδεύονται, έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που είχαν οι άλλες χώρες το 1960. Δεν είχε φωτεινή σηματοδότηση, δεν είχε κεντρικό έλεγχο της ασφάλειας, το ETCS, σύμφωνα με το οποίο εάν για οποιονδήποτε λόγο ένας συρμός δεν πειθαρχήσει στον κανονισμό ασφαλείας – όρια ταχύτητας κτλ – ακινητοποιείται αυτόματα. Οτιδήποτε έχει συμβάλει στο να γίνει αυτή η τραγωδία θα διερευνηθεί», συμπλήρωσε ο κ. Προφυλλίδης.
Αναφορικά με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα» τόνισε πως, «θα με πάτε 30χρόνια πίσω. Όταν οι ευρωπαϊκές επιτροπές αποφάσισαν να σπάσουν τον ενιαίο σιδηρόδρομο σε κομμάτια και όταν κάναμε τον διαχωρισμό χωρίς να υπάρχει η αμοιβαία συνεννόηση ότι αυτοί που διαχειρίζονται τις γραμμές και τα τρένα να μην έχουν έναν διαρκή δίαυλο επικοινωνίας; Το σύστημα στηρίζεται στην αλληλεπίδραση εδάφους – κινουμένου οχήματος. Άρα υπάρχουν αισθητήρες και το έδαφος και στο κινούμενο όχημα, προφανώς πρέπει να υπάρχει συμβατότητα».