Στο «στόχαστρο» της εισαγγελικής έρευνας έχουν μπει δύο ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ οι οποίοι θεωρούνται πρόσωπα «κλειδιά» στην υπόθεση της πολύνεκρης σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη διότι όπως  φαίνεται έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στο εν λόγω υπεύθυνο πόστο.

Τα συγκεκριμένα άτομα είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου.

Στη δικογραφία υπάρχουν σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις,  νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.

Φταίει η νοοτροπία

Πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον ΣΚΑΪ, αποκάλυψε ότι ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, μπαίνει μια υπογραφή, στα «τυφλά» συνήθως, το χαρτί φεύγει πίσω, και «όλα καλά». 

Η πηγή που μίλησε στον ΣΚΑΪ εξήγησε ότι φταίνε οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ και εν γένει η νοοτροπία. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.

«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.

Φοβερές ελλείψεις στη σήραγγα των Τεμπών   

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε στη σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Χρηστος Νικολαϊδης, η κατάσταση εκεί είναι τραγική.

Άδειες πυροσβεστικές φωλιές, ανύπαρκτος φωτισμός και ανιχνευτές πυρκαγιάς.

Τέλος στις περισσότερες οδούς διαφυγής δεν υπάρχουν ούτε  πυράντοχες πύλες, ενώ έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού και εδώ και χρόνια δεν έχει αναλάβει νέα.