Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε συνάντηση με το νέο προεδρείο της συνόδου των πρυτάνεων, για να συζητήσει μεταξύ άλλων, τις προτάσεις του για τις αλλαγές στον τρόπο διοίκησης των πανεπιστημίων. Αμφότερες οι πλευρές χαρακτήρισαν «εγκάρδιο» το κλίμα μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η συνάντηση.
Στο επίκεντρο βρέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, ώστε να γίνει πράξη «το όραμα της κυβέρνησης για ανώτατα ιδρύματα αυτοδιοίκητα, ευέλικτα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας». Σημειώνεται, ότι ήδη, για αυτόν τον σκοπό έχουν ήδη δρομολογηθεί διαδικασίες για την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, πρόθεση είναι να προχωρήσει εντός του έτους σε ευρεία νομοθετική πρωτοβουλία για τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Στη συνάντηση, παρόντες ήταν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, και ο γενικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Απόστολος Δημητρόπουλος. Το νέο προεδρείο της συνόδου των πρυτάνεων, αποτελείται από την πρύτανη του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Μαρία Νικολαΐδου, τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Μελέτιο-Αθανάσιο Δημόπουλο, και την πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Χρυσή Βιτσιλάκη.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ενημέρωσε το προεδρείο για το περιεχόμενο της επιστολής που προτίθεται να αποστείλει προς τις πρυτανικές αρχές των Ανώτατων Ιδρυμάτων, καθώς και τους κεντρικούς άξονες επί των οποίων θα ζητηθούν από τα Ιδρύματα συγκεκριμένες προτάσεις. Η επιστολή θα σταλεί στα Ιδρύματα εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Από την πλευρά τους, οι πρυτάνεις έθεσαν στο τραπέζι και επιπλέον ζητήματα, όπως η αύξηση του τακτικού προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια, η ενίσχυση του προσωπικού των πανεπιστημίων όλων των κατηγοριών, η αναθεώρηση του τρόπου καθορισμού των εισακτέων και του πλαισίου διαχείρισης των μετεγγραφών, καθώς επίσης και η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τη στέγαση και σίτιση των φοιτητών.
Και οι δυο πλευρές εξέφρασαν την ειλικρινή διάθεση για την έναρξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου, με κοινό στόχο την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ανώτατη εκπαίδευση.