Φρέσκια πρόταση, έχοντας την απόλυτη τεχνογνωσία των SUV, διαθέτει -πλέον- η Mitsubishi, η οποία κάνει ένα βήμα μπροστά για να βρεθεί μέσα στον άκρατο ανταγωνισμό.
Με το νέο Eclipse Cross μπαίνει με αξιώσεις στα βαθιά νερά, καθώς διαθέτει ένα ποιοτικό, άνετο, οικονομικό και όμορφο όχημα. Με υπερόπλο την τεχνογνωσία της από το ράλι Dakar μπορεί να συνεχίζει να καυχιέται ότι μπορεί να ανταποκριθεί στην οδήγηση κάτω από οποιασδήποτε συνθήκες.
Με τις εξωτερικές διαστάσεις να βρίσκονται κοντά στα 4,405μ στο μήκος, στο πλάτος στα 1.805μ και στο ύψος στα 1,685μ, οι σχεδιαστές είχαν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για να κάνουν αυτό που αρχικά είχαν φανταστεί. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπίνα, η οποία είχε ως αρχικό στόχο την άνεση των επιβατών, ενώ αίσθηση προκαλεί η μεγάλη οθόνη αφής, ο σύγχρονος πίνακας οργάνων οι οποίες δείχνουν ανά πάσα στιγμή στον οδηγό την κατάσταση του αυτοκινήτου και τα συστήματα τεχνολογίας προς όφελος των επιβατών.
Ο αποθηκευτικός χώρος του Eclipse Cross ξεκινάει από τα 341 λίτρα που, όμως, μεγαλώνουν στα 448 λίτρα αν μεταφερθούν κατά 20 εκατοστά τα πίσω καθίσματα, ενώ υπάρχει και ένας υποδαπέδιος χώρος αποθήκευσης 37 λίτρων. Η θέση οδήγησης του οδηγού προσφέρει άνεση, καλή πλευρική στήριξη και ορατότητα, ανταποκρινόμενη με τον καλύτερο τρόπο στις δυνατότητες ενός οχήματος ελεύθερου χώρου.
Οι έντονες πλάγιες γραμμές, ο όγκος του και η γενικότερη αισθητική δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο.
Αυτό πάντως για το οποίο παίρνει τα εύσημα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου, καθώς και ο ελαστικός κινητήρας που διαθέτει ροπή και δύναμη από τις χαμηλές στροφές. Το μοντέλο το οποίο δοκιμάσαμε για περισσότερα από 700 χιλιόμετρα διέθετε τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 163 ίππους, και ο οποίος συνδυάζει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό για καλύτερη απόδοση σε όλη τη γκάμα των στροφών με παράλληλο περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων.
Χειροκίνητο κιβώτιο
Στη διάθεσή μας είχαμε το μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αν και η κίνηση προέρχονταν μόνο από μπροστά, αυτό δεν περιόριζε τις δυνατότητες του μοντέλου που μπορεί να κινηθεί με ευκολία τόσο σε χωμάτινες διαδρομές, όσο και σε δυσπρόσιτες, καθώς, στην πράξη, το σασί βρίσκεται αρκετά ψηλά από το έδαφος.
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα, ενώ από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 10.3 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 8 λίτρα. Τιμή αρκετά καλή αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο, ογκώδες και βαρύ όχημα.
Στην πράξη, το αυτοκίνητο παρέχει απόλυτη ασφάλεια και άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες, ενώ το «πάτημα» στην Εθνική Οδό είναι άψογο. Αν μάλιστα ο οδηγός αποφασίσει να πάει χαλαρά, τότε, η κατανάλωση του καυσίμου πέφτει αισθητά κάτω από τα 5 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.
Στις κλειστές στροφές και στη γρήγορη οδήγηση το Mitsubishi Eclpise δίνει καλή αίσθηση στον οδηγό με το τιμόνι να υπακούει άριστα, οι αναρτήσεις να κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα φρένα να σταματούν εύκολα το βαρύ όχημα, αρκεί τα τακάκια να είναι σε καλή κατάσταση, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας αυτά ήταν στο όριο της αλλαγής.
Το νέο SUV της ιαπωνικής εταιρίας ξεκινά από τα 21.650 ευρώ, για την 4×2 έκδοση Inform με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 163 ίππους.
Από τη βασική έκδοση δεν λείπουν τα συστήματα ασφαλείας, όπως τα Lane Departure Warning, Forward Collision, cruise control, Hill Start Assist, επτά αερόσακους.