Σε κάθε περίτπωση, η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων εξαρτάται από σειρά κριτηρίων που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Όπως διευκρίνισε χθες ο Σωτήρης Τσιόδρας, «τα κριτήρια του αν θα ανοίξουν τα σχολεία ή όχι εξαρτώνται πάρα πολύ και από το τι ακολουθεί και τι επηρεάζεται από το άνοιγμα των σχολείων, τις οικογένειες των παιδιών, το αν οι οικογένειες αυτές έχουν ευπαθή ομάδα στον περίγυρό τους, το αν δίνεται η ευκαιρία σε αυτά τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους με τον τρόπο που γίνεται ως τώρα, το αν υπάρχει τρόπος αυτές οι ευπαθείς ομάδες να απομακρυνθούν από το οικογενειακά περίγυρο σε ασφαλές περιβάλλον».
Φαίνεται ότι το κλείσιμο των σχολείων, όπως συζητήσαμε στην επιτροπή, είχε μια θετική επίδραση της τάξεως του 15-20% στον έλεγχο της επιδημίας, τόνισε ο Σωτήρης Τσιόδρας. Θα δούμε με βάση ένα μαθηματικό εργαλείο που διαθέτουμε πώς το άνοιγμα των σχολείων θα επηρεάσει την πορεία της επιδημικής καμπύλης της χώρας μας. Θα το ξέρουμε πολύ γρήγορα, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να το πούμε. Ο Σωτήρης Τσιόδρας ανέφερε επίσης, ότι ήδη έχουν ανοίξει τα σχολεία σε κάποιες χώρες και άφησε να εννοηθεί ότι αυτό μπορεί να γίνει και στη χώρα μας: «Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει να γίνει αυτό, αλλά στην επιτροπή υπάρχουν πολλές εισηγήσεις και θα πρέπει να ληφθούν όλες υπόψη», σημείωσε.
Σε επίπεδο επιτροπής υπάρχει μερίδα επιστημόνων που απορρίπτει την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, πέραν αυτών της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι, λόγω ηλικίας, θεωρείται ότι μπορούν να τηρήσουν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, σε αντίθεση σε τα μικρότερα παιδιά, για τα οποία είναι πιο δύσκολο έως αδύνατο κάτι τέτοιο. Υπάρχει επίσης η εκτίμηση ότι πρέπει να γίνει σταδιακά, από τον Μάιο, η επανεκκίνηση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και να ολοκληρωθεί το σχολικό έτος.
Μερίδα των επιστημόνων εκφράζει φόβους για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, καθώς μεγάλο ποσοστό παιδιών μπορεί να μολυνθούν, αλλά να παραμένουν ασυμπτωματικά, μεταδίδοντας έτσι τη νόσο στους γονείς τους.