Σήμα κινδύνου για τα κενά ασφαλείας, σε έναν από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, στέλνει ι σταθμάρχης Θεσσαλονίκης, τονίζοντας άθλιες συνθήκες εργασίας και απουσία φωτοσήμανσης.

Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στον σταθμό της Θεσσαλονίκης, το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

Όπως σημειώνει ο σταθμάρχης Θεσσαλονίκης, πρέπει άμεσα να φτιαχτεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS για να υπάρξει το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας. Ένα άλλο κομμάτι είναι η σωστή εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού, ώστε να διαχειριστεί αυτά τα εργαλεία.

Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που στοίχισε τη ζωή τόσων συνανθρώπων μας στα Τέμπη.

Ακόμα και ο ίδιος όπως αναφέρει παρά την πενταετή εμπειρία του στα συστήματα, υπάρχουν φορές που δεν μπορεί να διαχειριστεί την πίεση και το άγχος που δημιουργείται από την διαχείριση των συστημάτων αυτών, ενώ τονίζει πως «τρέμουμε κάθε φορά μέχρι να περάσει το τρένο

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, αν ο άνθρωπος που βρίσκεται στη βάρδια πάθει κάτι, δεν θα υπάρχει κανείς να ελέγξει την κίνηση των τρένων. Σημειώθηκε μάλιστα περιστατικό, όπως αναφέρουν, που εργαζόμενος στη νυχτερινή βάρδια έπαθε εγκεφαλικό και πρόλαβε να ειδοποιήσει στις 3 το πρωί συνάδελφό του να έρθει να τον βοηθήσει.

Εκτός από τα ζητήματα ασφαλείας, οι εργαζόμενοι αναφέρονται και στις άθλιες συνθήκες εργασίας, όπου κάνουν λόγο ακόμα και για ποντίκια, ενώ τονίζουν πως πρέπει να εγκαταλείπουν το πόστο τους, μιας και η τουαλέτα βρίσκεται εκτός σταθμού.