Όπως αναμενόταν, ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στο 3%. Και πολύ κράτησε το αστείο. Τέσσερις μέρες μετά το μπάχαλο του Συνεδρίου και με μια προεδρική εκλογή μπροστά του, ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται σε δημοσκοπικά ποσοστά μεταξύ 3% με 6%, με βάση τις έρευνες που είδαν το φως της δημοσιότητας. Τυπικά και θεσμικά, παραμένει αξιωματική αντιπολίτευση μέχρι νεωτέρας. Ωστόσο, επί της ουσίας, πρόκειται για ασθενή σε «εμμένουσα φυτική κατάσταση», όπως εύστοχα μου είπε φίλος ιατρός. Ενα κόμμα σε κώμα που παραμένει στη ζωή λόγω των θεσμικών δικλείδων και, βεβαίως, λόγω της κρατικής χρηματοδότησης.
Καταγραφές
Μετρήθηκε και το κόμμα του Στέφανου σε έρευνα της Real Polls. Με το «καλημέρα» ο Στέφανος μετριέται από 4,8 έως 8,2% και επιρροή στο 6,5%. Το αποτέλεσμα υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη χαρά τα τρολ του τέως στο διαδίκτυο. Ωστόσο, να επισημάνω ότι ο Στέφανος έλεγε ότι το 15% του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές αποτελεί καθαρά δικό του επίτευγμα, συνεπώς το 6,5% που καταγράφει τώρα (απαλλαγμένος από τα «βαρίδια») είναι μια κάποια αξιοπρόσεκτη μείωση.
Θα τα πούνε
Παρ’ όλο το σύστριγκλο και τις αλληλοκατηγορίες, οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισαν να κάνουν ντιμπέιτ, το οποίο κανονίστηκε για την προσεχή Τετάρτη,στις οκτώ το βράδυ –ταυτόχρονα με τα δελτία ειδήσεων. Οι συντονιστές θα είναι δύο, ο παρουσιαστής του κεντρικού δελτίου της ΕΡΤ, Απόστολος Μαγγηριάδης, και η παρουσιάστρια της πρωινής εκπομπής, Χριστίνα Βίδου. Οι θεματικές θα είναι τέσσερις: οικονομία, εξωτερική πολιτική, περιβάλλον και κλιματική κρίση και κράτος-κόμμα. Στους όρους διεξαγωγής προβλέπεται και αρκετός ελεύθερος διάλογος μεταξύ των συνυποψηφίων, οπότε ως συζήτηση αναμένεται να είναι ζωηρή, ώστε να συσπειρώσει το κομματικό ακροατήριο. Πάντως, ήδη η πλευρά Κασσελάκη με αναρτήσεις των τρολ στο διαδίκτυο επιχειρεί να μειώσει το ντιμπέιτ, είτε γελοιοποιώντας το είτε κατηγορώντας τους υποψήφιους προέδρους ότι «σκορπάνε την κρατική επιχορήγηση» σε φιέστες δίχως νόημα.
Τους χάλασε το… όνειρο
Το μένος με το οποίο αντιμετώπισαν την απόφαση της Ελενας Ακρίτα να μην αποχωρήσει από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ τα τρολ του Στέφανου Κασσελάκη είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα εκνευρισμού. Παρότι δε, στη δήλωσή της η Ακρίτα ήταν ιδιαιτέρως προσεκτική και σε καμία περίπτωση δεν συμπεραίνει κανείς ότι «άδειασε τον Κασσελάκη», οι διαδικτυακοί υποστηρικτές του τέως την «πετσόκοψαν» διότι φαίνεται να «ναυαγεί» το σχέδιο της δημιουργίας Κοινοβουλευτικής Ομάδας Κασσελάκη. Και μπορεί να επιχειρείται μια κάποια υποβάθμιση στο γεγονός, αλλά η κοινοβουλευτική εκπροσώπηση σε έναν νέο σχηματισμό είναι ζωτικής σημασίας – ιδίως όταν οι εκλογές είναι το (μακρινό) θέρος του 2027. Αφήστε, δε, που ο Στέφανος θα αποκτούσε γραφεία στη Βουλή για να κάνει βιντεάκια στο TikTok, όπως συνήθιζε από τη θέση του κατά φαντασίαν αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Αυστηρός ο νέος ΚΟΚ
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θεσπίζει αυστηρό πλαίσιο ποινών στους παραβάτες σε μια προσπάθεια αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας. Καινοτομία αποτελεί η επιβολή ποινών μόνο στον οδηγό και όχι στο όχημα (όπως συνέβαινε έως τώρα), πράγμα που θα διευκολύνει στο να βεβαιώνονται ποινές για παραβάσεις και στους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών – είτε είναι ενήλικοι είτε ανήλικοι. Ειδική πρόβλεψη του νέου ΚΟΚ αποτελούν οι υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις και η αντικοινωνική οδήγηση. Σε αυτές περιλαμβάνεται η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ, η παραβίαση STOP, οι παραβάσεις που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ που θα τιμωρούνται με ιδιαίτερα αυστηρές, κακουργηματικού χαρακτήρα. Προβλέπεται, λοιπόν, φυλάκιση έως τρία έτη αν προκύπτει κίνδυνος σε ξένη ιδιοκτησία, φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως δέκα έτη για βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών για θάνατο ανθρώπου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη. Ο νέος ΚΟΚ μειώνει στα 30 χλμ. το όριο ταχύτητας στον αστικό ιστό, ανοίγοντας τον δρόμο ώστε να κινούνται τα οχήματα μικροκινητικότητας σε… περισσότερους δρόμους, με όρους των υπόλοιπων δίτροχων (μοτοσικλετών κ.λπ.), επιτρέποντας να κινούνται όπως αυτά σε κεντρικές λεωφόρους.