Σε γραμμή αφετηρίας, με στόχο να κατακτήσουν με “όχημα” τις μηχανές καφέ, την ελληνική, αλλά και παγκόσμια αγορά, βρίσκονται οι 12 Θεοί του Ολύμπου, οι οποίοι συμπυκνωμένοι σε μια… κάψουλα, θα κάνουν πρεμιέρα στην 84η ΔΕΘ (7-15 Σεπτεμβρίου), επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο “εμπνευστής”, πτυχιούχος ανθοκομίας, επικεφαλής της εταιρείας “12 Gods”, Φίλιππος Ζεμπίλας. Πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν, μια πρωτοποριακή κάψουλα με χαρμάνια ελληνικών βοτάνων, που είναι συμβατή με μηχανές καφέ “Νεσπρέσο” και δημιουργήθηκε μετά από τρία χρόνια δουλειάς.
“Η αγορά αφεψημάτων βρίσκεται σε έντονα ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, με το 67% των καταναλωτών να ψηφίζει τσάι και το 33% καφέ”, σημείωσε ο ίδιος, προσθέτοντας “η αγορά αφεψημάτων στην Ελλάδα μπορεί να βρίσκεται ακόμη στο 7%, ωστόσο στη Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 65%, στο Λουξεμβούργο το 80% και στις Σκανδιναβικές χώρες το 60%”.
Με στόχο λοιπόν τα ελληνικά βότανα να μπουν και πάλι στη σύγχρονη διατροφική αλυσίδα, αλλά και με αφορμή και την κατακόρυφη άνοδο, σε ποσοστό άνω του 200% την τελευταία 10ετία, των καλλιεργούμενων εκτάσεων με βότανα στην Ελλάδα, η “12Gods” φιλοδοξεί να βάλει φρένο στην αθρόα εξαγωγή του ελληνικού πλούτου και ταυτόχρονα “να επαναφέρει την πίστη των Ελλήνων καταναλωτών στην μαγεία και τη θεραπευτικότητα των ελληνικών βοτάνων”.
Λέγοντας ότι “στην Ελλάδα υπάρχει τεράστια ποικιλία από ελληνικά βότανα (περίπου στα 4.000 είδη), με αδιαμφισβήτητη τη θρεπτική και ποιοτική τους αξία, που όμως «φεύγει» σε μεγάλο βαθμό στο εξωτερικό χύμα σε τσουβάλια”, ο κ. Ζεμπίλας επισήμανε, “η χώρα, οι παραγωγοί και οι Έλληνες, χάνουμε το μεγαλύτερο κομμάτι της αξίας τους, μόνον από τον τρόπο συσκευασίας”.
Εντός του Αυγούστου η μηχανή συσκευασίας που “εφηύρε” & σχεδίασε η 12 Gods
Όπως εξήγησε ο ίδιος, ο αρχικός σχεδιασμός αφορούσε στην κυκλοφορία των τεσσάρων πρώτων κωδικών της εταιρείας “12 Gods”, εντός του τρέχοντος μηνός, ωστόσο “η μηχανή συσκευασίας που κατασκευάζει εταιρεία του εξωτερικού, στη βάση του δικού μας σχεδιασμού και έμπνευσης, τελικά θα μας την παραδώσει μέχρι το τέλος Αυγούστου. Έτσι, τα σχέδιά μας για εισαγωγή των 12 Θεών του Ολύμπου στην ελληνική αγορά εντός του Ιουλίου μετατέθηκαν για τον Σεπτέμβριο”.
Η προαναφερόμενη μηχανή συσκευασίας, σύμφωνα με τον κ. Ζεμπίλα, είναι δυναμικότητας 1.200 καψουλών/ώρα, που σημαίνει “ότι σε δύο 8ωρες βάρδιες θα έχουμε έτοιμες 17.000 με 18.000 κάψουλες ημερησίως”.
Οι πρώτοι τέσσερις κωδικοί που θα κυκλοφορήσει η εταιρεία στην 84η ΔΕΘ, δίνοντας τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε επιχειρηματία επιθυμεί να προχωρήσει και στην παραγγελία του, είναι σύμφωνα με τον κ. Ζεμπίλα οι “Μίνθη” (μέντα, ίξος, μολοχάνθη και μάραθος), που αποτελεί ένα δυνατό ρόφημα με έντονη γεύση που -κατά τον ίδιο- ηρεμεί και διεγείρει την αντίσταση του ανοσοποιητικού συστήματος, “Αφροδίτη” (ιβίσκος, φασκόμηλο, λουΐζα, κακουλέ), ένα πλούσιο, χαλαρωτικό ρόφημα με αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθά στον έλεγχο του μεταβολισμού και του βάρους, “Ζευς” (τσάι Ολύμπου, Ευκάλυπτος, χαμομήλι, θυμάρι, τσουκνίδα), ένα δυνατό ρόφημα με πλούσια γεύση που στόχο έχει να θωρακίσει τον οργανισμό και να θωρακίσει την άμυνά του και “Έρως” (δίκταμο, τριβόλι, τσουκνίδα, μέντα, γλυκάνισος, τζίνγκο μπιλόμπα, μαϊντανός), ένα ήπιο ρόφημα με απαλή γεύση, που προσδίδει ενέργεια και τονώνει τον ανθρώπινο οργανισμό, έχει αφροδισιακές ιδιότητες και διεγείρει τη λίμπιντο”.
Πρόσθεσε, δε, ότι “σε δεύτερο χρόνο θα κυκλοφορήσουν άλλοι οκτώ κωδικοί, που θα αφορούν σε νέες γεύσεις τσαγιού, αλλά και σε παλαιότερες που θα είναι όμως εμπλουτισμένες με μπαχαρικά και άλλα βότανα”.
Το ενδιαφέρον των ξένων για την… πρωτοποριακή κάψουλα
Στο μεταξύ, προτού καν κυκλοφορήσει η κάψουλα με ελληνικά βότανα της 12Gods στην ελληνική αγορά, “έντονο καταγράφεται το ενδιαφέρον εκπροσώπων μεγάλων δικτύων διανομής και αλυσίδων του εξωτερικού, για την απόκτηση και εξαγωγή της… καινοτόμου κάψουλας”, επισήμανε ο κ. Ζεμπίλας, προσθέτοντας ότι ήδη “ενδιαφερόμενοι από Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Σκανδιναβία και Αμερική, έχουν δηλώσει «παρών» για τη σύναψη συνεργασιών μαζί μας”. Ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί -μεταξύ άλλων- από “επιχειρηματίες των Κορέα, Ταϊβάν, Ιαπωνίας, Μέσης Ανατολής, αλλά και από εταιρεία που εδρεύει στη Σουηδία και τροφοδοτεί με τα προϊόντα της πλοία, αεροπλάνα και ξενοδοχεία”, τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε “συνολικά έχουμε ήδη στείλει 50 δείγματα του προϊόντος μας σε υποψήφιους αγοραστές και προχωράμε”.
Η startup “12Gods”, η καινοτομία και το φρένο στη χύμα διάθεση των ελληνικών βοτάνων
Η “12Gods” αποτελεί μια πρότυπη ελληνική βιομηχανία, που μετουσιώνει το όραμά της μέσα από συνέργειες με παραγωγούς και στόχος της είναι να αναδείξει και να εντάξει τα ελληνικά βότανα στην καθημερινότητα της σύγχρονης κοινωνίας, επισήμανε ο κ. Ζεμπιλας, προσθέτοντας ότι “αυτό το πετύχαμε με την παραγωγή της νέας καινοτόμας αυτής κάψουλας”.
Η πρωτοποριακή κάψουλα της “12Gods”, όπως διευκρίνισε, προσφέρει στον τελικό καταναλωτή ταχύτητα και ευκολία στη χρήση της, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την ποιότητα και τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων, μέσω και των εξής καινοτόμων τεχνικών χαρακτηριστικών που διαθέτει: εσωτερικό φίλτρο που δεν επιτρέπει τη διαφυγή υπολειμμάτων στο φλιτζάνι, πρότυπο εσωτερικό στροβιλισμό με τον οποίο εξασφαλίζεται η εξαγωγή όλων των ποιοτικών στοιχείων των βοτάνων και αεροστεγές κλείσιμο αζώτου, που προσδίδει μεγάλη διάρκεια ζωής στο προϊόν.
“Για την 12Gods, η καινοτομία συμπορεύεται με την παράδοση και αναδεικνύει τα παραδοσιακά χαρμάνια των ελληνικών βοτάνων στην αγαπημένη συνήθεια του σύγχρονου καταναλωτή” επισήμανε.
Δηλώνοντας “ενθουσιασμένος” με την ιδέα ότι η 12Gods άλλαξε τη διαδικασία παρασκευής, αλλά και τον τρόπο που θα βλέπει και θα αντιμετωπίζει ο πλανήτης τα ελληνικά βότανα στο μέλλον, ο κ. Ζεμπίλας απευθυνόμενος στους Έλληνες παραγωγούς, τους κάλεσε να στραφούν στις εναλλακτικές καλλιέργειες, ώστε να επιτευχθεί και αναδιάρθρωση μέσα από συνέργειες.
Πρόσθεσε ότι “αυτός είναι και ο στόχος της συνεργασίας της 12Gods με το επιστημονικό πάρκο Πατρών και το aroma hub. Συνέργειες στο επίπεδο της πιστοποίησης των ευεργετικών ιδιοτήτων των βοτάνων ανά κάψουλα, καθώς και δημιουργία νέων κωδικών-προϊόντων. Η σύνδεση μέσα από το πανεπιστήμιο, με τους παραγωγούς που καλλιεργούν με σύγχρονες μεθόδους βιολογικής γεωργίας, μας κάνει να βλέπουμε το προϊόν μας ολιστικά από τον σπόρο του παραγωγού μέχρι την εκκένωση της κάψουλας βοτάνων στο φλιτζάνι ροφήματος. Μόνο τότε μπορείς να είσαι σίγουρος για το τελικό προϊόν και αυτή είναι και η σωστή διαδικασία για μια επιχείρηση που θέλει να είναι πρωτοπόρα”, επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι τα ελληνικά βότανα, μέσω της καινοτόμου κάψουλας της 12Gods, “μπορούν να κερδίσουν αναγνώριση και προστιθέμενη αξία στις αγορές του εξωτερικού, δημιουργώντας νέες θέσεις στην αγορά εργασίας, και σε συνέργεια με τους παραγωγούς και το πανεπιστήμιο θα επανακαθορίσουμε το προϊόν στις αγορές”.