Ένας νέος κύκλος διαπραγμάτευσης που χειρίζεται προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης πληροφορούμαι ότι έχει ξεκινήσει για το ακανθώδες ζήτημα της αγοράς των δύο γαλλικών φρεγατών Belh@rra.
Η συμφωνία δείχνει να μετεωρίζεται υπό το πρίσμα των δημοσιονομικών αντοχών της χώρας και υπό τις πιεστικές συνθήκες που δημιουργεί για την ελληνική οικονομία ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα με τον Covid-19. Πληροφορούμαι, επίσης, ότι το κόστος για τα δύο ψηφιακά πλοία που θεωρούνται πολεμικά όπλα της επόμενης γενιάς, έχει εσχάτως ξεπεράσει τα τρία δισ. ευρώ – λόγω πρόσθετων εξαρτημάτων που θεωρούνται απαραίτητα για την αποτελεσματικότητά τους. Συνεπώς, η διαπραγμάτευση έχει φύγει πλέον από το επίπεδο της στρατιωτικής ηγεσίας και έχει περάσει στα χέρια του Πρωθυπουργού – ο οποίος γνωρίζει ότι απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί, καθώς δεν επιθυμεί να διαταραχθεί το δόγμα «Ελλάς – Γαλλία – συμμαχία».
Ερωτηματικά, πάντως, για την πορεία των συζητήσεων στον άξονα Αθήνα – Παρίσι, προκάλεσε άρθρο (του Michel Cabirol) που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εφημερίδας La Tribune, με τίτλο: «Φρεγάτες FDI: Μήπως η Γαλλία έχασε τη μάχη στην Ελλάδα;». Κατά τον αρθρογράφο, οι Γάλλοι υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας «αγωνίζονται να επαναφέρουν τους Έλληνες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων», καθώς η Αθήνα θεωρεί ότι η τιμή των δύο φρεγατών είναι πολύ ακριβή και οι όροι αγοράς, όπως και οι χρηματοδοτικές ρήτρες «πολύ ανεπαρκείς και σκληρές». Το δημοσίευμα δε, εμφανίζει και τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα. να παίζει καθοριστικό ρόλο στη δυστοκία, καθώς «πολλαπλασίασε τα τεχνικά αιτήματα».
*Από τον Μικροπολιτικό στα Νέα