Στην Εβόρα της Πορτογαλίας παρουσίασε σήμερα η Renault το νέο Clio. Ο νέος εκπρόσωπος τη γαλλικής μάρκας στη κατηγορία των supermini, στηρίζεται στη καινούργια πλατφόρμα CMF-B. Πρόκειται για μια καινοτομική πλατφόρμα, η οποία σε αυτή την εκδοχή αξιοποιείται για πρώτη φορά από την γαλλική φίρμα.

 

Στη λίστα με τα πλεονεκτήματά της περιλαμβάνεται και η δυνατότητα που δίνει στους μηχανικούς να δημιουργήσουν και οικολογικές εκδόσεις (υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική).

Όπως ανακοινώθηκε, η πέμπτη γενιά του νέου Renault Clio, τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault «Drive the Future (2017-2022)», που παρουσιάστηκε το 2017 και έχει τρεις βασικούς πυλώνες:

•Ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του. Το νέο Renault Clio θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault.

•Συνδεσιμότητα. Μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της, τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Το νέο Renault Clio αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας.

•Αυτονομία: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το νέο Renault Clio είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Για την πρώτη οδήγηση στη Πορτογαλία, επιλέχθηκε η ισχυρότερη έκδοση που υπάρχει στη γκάμα του γαλλικού αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής που διατέθηκε στον εκπρόσωπο του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη δοκιμαστική οδήγηση φέρει τον βενζινοκινητήρα TCe 130 GPF. Πρόκειται για έναν καινούργιο τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης, το οποίο έχει χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 130 ίππους.

Η γαλλική μάρκα ανακοίνωσε ότι αυτό το μοτέρ βενζίνης έχει υψηλές προδιάγραφες σε όλους τους τομείς και πως είναι μια πρόταση που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών ακόμη και στην κατανάλωση.

Η μέγιστη ισχύς των 130 ίππων αποδίδεται στις 5.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή καθορίστηκε στα 24,6 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ.

Ένα ακόμη στοιχείο που δίνει πόντους στη γαλλική πρόταση, είναι η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου EDC 7 σχέσεων.

Μόλις ξεκίνησε η δοκιμή, η προσοχή επικεντρώθηκε στις αντιδράσεις του αμαξώματος. Όπως διαπιστώθηκε, η πέμπτη γενιά του γαλλικού αυτοκινήτου διακρίνεται για την υψηλή ακαμψία και την καλή ποιότητα κύλισης. Είναι πολύ καλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο σε αυτούς τους τομείς και παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Θετικά είναι τα σχόλια και για την οδική συμπεριφορά. Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης. Πλέον, το τιμόνι παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό και έχει πιο άμεσες αντιδράσεις. Επίσης, είναι σωστά ρυθμισμένη και η παροχή της υποβοήθησης. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου και είναι προσανατολισμένες στην άνεση.

Ο κινητήρας εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις και καλύπτει τις ανάγκες κίνησης, τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η παροχή ισχύος από χαμηλά, η γραμμική απόδοση, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η περιορισμένη κατανάλωση, είναι μερικά από τα βασικά του πλεονεκτήματα. Στο αυτόματο κιβώτιο οι σχέσεις είναι προσαρμοσμένες με τις δυνατότητες του μοτέρ, και όπως διαπιστώθηκε η απόδοση του είναι καλή. Έχει περιορισμένο επίπεδο θορύβου και συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της κόπωσης του οδηγού. Αυτός ο συνδυασμός προτείνεται για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους κυρίως στο αστικό περιβάλλον και έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλουν την αξία του αυτόματου κιβωτίου. Λόγω όμως και της υψηλής ισχύος του κινητήρα, αυτή η πρόταση (μοτέρ 1.3 και αυτόματο κιβώτιο) καλύπτει και όσους αναζητούν επιδόσεις. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το τεστ από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9΄΄ και η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ./ώρα.

Στη δοκιμή, η μέση κατανάλωση ήταν 6 λίτρα/100χλμ. Επίσημη μέση τιμή 4,3 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 119 γραμ./χλμ.

Όπως διαπιστώθηκε, οι σχεδιαστές φρόντισαν για τη ριζική αλλαγή του εσωτερικού χώρου. Η νέα μελέτη περιλαμβάνει την τοποθέτηση νέου ταμπλό τελευταίων προδιαγραφών σε όλους τους τομείς, νέα καθίσματα με υψηλότερα χαρακτηριστικά άνεσης, αποδοτικότερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, νέα διακόσμηση, υλικά υψηλής ποιότητας, αναβαθμισμένη προσαρμογή και καλύτερη εργονομία.

Πλέον το γαλλικό supermini, διεκδικεί μια από τις πρώτες θέσεις στη κατηγορία του στον εσωτερικό χώρο και στην αίσθηση που προσλαμβάνουν οι επιβάτες. Οι παρεμβάσεις των σχεδιαστών κρίνονται επιτυχημένες και ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις.

Οι πωλήσεις του νέου Renault Clio θα ξεκινήσουν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης στην ελληνική αγορά.