Και δεύτερη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, που περιγράφει λεπτομερώς τις εκμεταλλευτικές πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία βρεφικών παρασκευασμάτων, αξίας 55 δισ. δολαρίων ΗΠΑ, δείχνει ότι οι γονείς, ιδιαίτερα οι μητέρες, στοχοποιούνται ύπουλα και επίμονα στο διαδίκτυο.
Οι εταιρείες γάλακτος πληρώνουν πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και influencer για να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση σε έγκυες γυναίκες και μητέρες σε ορισμένες από τις πιο ευάλωτες στιγμές της ζωής τους.
Η παγκόσμια βιομηχανία παρασκευασμάτων γάλακτος στοχεύει νέες μητέρες με εξατομικευμένο περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που συχνά δεν είναι αναγνωρίσιμα ως διαφήμιση.
Μάλιστα ο ΠΟΥ αποκωδικοποιώντας τις πρακτικές περιγράφει τις τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ που γίνονται μέσω εργαλείων όπως εφαρμογών, εικονικών ομάδων υποστήριξης ή ‘baby-clubs’, πληρωμένων επιρροών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προωθήσεων και διαγωνισμών αλλά και συμβουλευτικών φόρουμ ή υπηρεσιών.
Οι εταιρείες παρασκευασμάτων γάλακτος μπορούν έτσι να αγοράζουν ή να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες και να στέλνουν εξατομικευμένες προσφορές σε νέες έγκυες γυναίκες και μητέρες.
Η έκθεση που συνοψίζει τα ευρήματα της νέας έρευνας ανέλυσε 4 εκ. δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τη βρεφική σίτιση, που δημοσιεύθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2021, χρησιμοποιώντας μια εμπορική πλατφόρμα κοινωνικής ακρόασης.
Οι αναρτήσεις σε αυτήν προσέγγισαν 2,47 δισεκατομμύρια ανθρώπους και δημιούργησαν περισσότερα από 12 εκατομμύρια likes, shares ή σχόλια.
Οι εταιρείες γάλακτος φόρμουλα δημοσίευαν περιεχόμενο στους λογαριασμούς των μητέρων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περίπου 90 φορές την ημέρα, φτάνοντας τους 229 εκ. χρήστες, πράγμα που αντιπροσωπεύει τρεις φορές περισσότερα άτομα από αυτά που προσεγγίζονται από ενημερωτικές αναρτήσεις σχετικά με το θηλασμό από μη εμπορικούς λογαριασμούς.
Αυτό το διάχυτο μάρκετινγκ αυξάνει τις αγορές υποκατάστατων μητρικού γάλακτος και ως εκ τούτου αποτρέπει τις μητέρες από το να θηλάζουν αποκλειστικά, όπως συνιστά ο ΠΟΥ.
Οι μελέτες δείχνουν επίσης πώς το παραπλανητικό μάρκετινγκ ενισχύει τους μύθους σχετικά με το θηλασμό και το μητρικό γάλα και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των γυναικών στην ικανότητά τους να θηλάζουν με επιτυχία.
Παρά τις σαφείς ενδείξεις ότι ο αποκλειστικός και συνεχής θηλασμός είναι βασικοί καθοριστικοί παράγοντες για τη βελτίωση της δια βίου υγείας για τα παιδιά, τις γυναίκες και τις κοινότητες, πολύ λίγα παιδιά θηλάζουν σήμερα.
Εάν οι τρέχουσες στρατηγικές μάρκετινγκ παρασκευασμάτων γάλακτος συνεχιστούν, αυτό το ποσοστό θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο, ενισχύοντας τα κέρδη των εταιρειών.
Το γεγονός ότι αυτές οι μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ μπορούν να αποφύγουν τον έλεγχο από τις εθνικές αρχές παρακολούθησης και υγείας σημαίνει ότι απαιτούνται νέες προσεγγίσεις για τη ρύθμιση και την επιβολή του κώδικα εφαρμογής. Επί του παρόντος, η εθνική νομοθεσία μπορεί να παρακαμφθεί με μάρκετινγκ που προέρχεται πέρα από τα σύνορα.
Ο ΠΟΥ κάλεσε, ύστερα από την δημοσιοποίηση των ευρημάτων της νέας έρευνας, τη βιομηχανία βρεφικών τροφών να τερματίσει το εκμεταλλευτικό μάρκετινγκ γάλακτος και τις κυβερνήσεις να προστατεύσουν τα νέα παιδιά και τις οικογένειες θεσπίζοντας, παρακολουθώντας και επιβάλλοντας νόμους για τον τερματισμό κάθε διαφήμισης ή άλλης προώθησης προϊόντων γάλακτος.
Πηγή: ertnews.gr