Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά από συνάντηση με τα μέλη του ΔΣ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι θα γίνουν μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, για τα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.
“Θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ για μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα εξετάσουμε το κάθε λιμάνι ξεχωριστά, με βάση – πρωτίστως – τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, διασφάλιση επενδύσεων, διασφάλιση εσόδων, διασφάλιση θέσεων απασχόλησης” τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το ίδιο θέμα είχε επισημάνει νωρίτερα, ότι θα εξεταστεί κάθε πιθανό μοντέλο. “Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα λιμάνια διασφαλίζοντας πρώτα και πάνω από όλα το δημόσιο συμφέρον. Δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιάσουμε, ούτε να ξεκινήσουμε ένα πρωί και να πούμε ιδιωτικοποιούμε τα πάντα. Αυτό χρειάζεται συνεργασία κατ΄ αρχήν της τοπικής κοινωνίας” είπε. Διευκρίνισε, άλλωστε, ότι θα πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις με βάση συγκεκριμένα στοιχεία και να αποδειχθεί ότι ένα μοντέλο συμφέρει.
Σχετικά με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως “αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να προχωρήσουν τα αναπτυξιακά σχέδια τόσο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς όσο και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης το ταχύτερο δυνατόν”. “Μας ενδιαφέρει η πατρίδα μας να στείλει ένα θετικό μήνυμα προσέλκυσης ξένων και εγχώριων επενδυτών έτσι ώστε πραγματικά τα λιμάνια μας να αποτελέσουν μοχλούς ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο” πρόσθεσε.
Ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πλακιωτάκης διευκρίνισε ότι έχει κατατεθεί “ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επενδύσεων, 300 εκ. ευρώ”. “Εμείς, από την πλευρά μας, ως υπουργείο, εξετάζουμε τη διευκόλυνση των συγκεκριμένων επενδύσεων με την έννοια ότι θα προχωρήσουμε τις μετατάξεις, οι οποίες έχουν αργήσει εδώ και μεγάλο διάστημα και προβλεπόταν στις συμβάσεις παραχώρησης. Θα νομοθετήσουμε την αρχή σχεδιασμού έτσι ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε γρήγορα την έγκριση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αυτό – κατά προέκταση – μπορεί να διευκολύνει την επιτάχυνση των επενδύσεων. Σε κάθε όμως περίπτωση εδώ είμαστε, πάντα λειτουργώντας μέσα στο πλαίσιο και το εθνικό αλλά και το ευρωπαϊκό, να επιταχύνουμε τις επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές της χώρας μας” σημείωσε χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, ο κ. Πλακιωτάκης, χαρακτήρισε πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική τη συνάντηση με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος κατά την οποία ενημερώθηκε από τους προέδρους των Οργανισμών Λιμένων του Εθνικού Λιμενικού συστήματος. “Τους εξήγησα από την πλευρά μας τις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης όσον αφορά την αναδιαμόρφωση του λιμενικού συστήματος της πατρίδας μας και βεβαίως την νέα πολιτική που θα ακολουθήσουμε για τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, τους δέκα μεγάλους οργανισμούς λιμένος της πατρίδας μας” τόνισε.
Ο υπουργός χαρακτήρισε τα λιμάνια ως “ατμομηχανή ανάπτυξης όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο” ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που αφορούν το διάσπαρτο λιμενικό σύστημα που όπως είπε, δεν βοηθά ούτε τις τοπικές οικονομίες, ούτε την ανάπτυξη. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι η πολυδιάσπαση πρέπει να τελειώσει ενώ για τις αντιδράσεις που ενδέχεται να υπάρξουν τόνισε ότι θα πρέπει να γίνουν συνεννοήσεις και με τις τοπικές και περιφερειακές αυτοδιοικήσεις. Για την απομάκρυνση των ναυαγίων ζήτησε από τους εκπροσώπους των λιμένων να καταθέσουν τις προτάσεις τους ενώ για τις λιμενικές υπηρεσίες τόνισε ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανοίξει και αυτή η συζήτηση.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Σωτήρης Θεοφάνης, επισήμανε ότι έστειλε ενημερωτικό σημείωμα στον υπουργό για όλα τα επιμέρους ζητήματα, σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις τόνισε ότι προχωρούν παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν ενώ ζήτησε από την κυβέρνηση να λύσει εκκρεμότητες που υπάρχουν για θέματα των λιμένων.
Η πρόεδρος του Σωματείου Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ ΑΕ, Φανή Γουργούρη, γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν το λιμενικό σύστημα, επισήμανε ότι είναι ανοιχτό το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών λιμανιών, υπογράμμισε την ανάγκη να διασφαλιστούν οι εργασιακές σχέσεις και το δημόσιο συμφέρον, τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία των μετατάξεων και έθεσε το ζήτημα των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι.