Σε 1.338.729 ανέρχονται οι πράξεις εξυπηρέτησης πολιτών το 2020 από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Χορηγήθηκαν επίσης 100.000 εκκρεμείς άδειες οδήγησης που είχαν σωρευτεί τη διετία 2018 – 2019 και μειώθηκε σε 7 ημέρες από 5 μήνες ο χρόνος αντικατάστασης άδειας οδήγησης
Από το σύνολο των πράξεων σχεδόν το 65% (864.228) αφορούν σε ζητήματα που άπτονται των αδειών οδήγησης (424.815) και των αδειών κυκλοφορίας (439.413). Οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, φορτηγών, λεωφορείων (226.137), οι αναθεωρήσεις διπλωμάτων λόγω λήξης (102.413) και η χορήγηση – επέκταση νέων αδειών (100.667) ήταν στην πρώτη τριάδα του καταλόγου των πράξεων αυτών. Οι υπόλοιπες σχετίζονταν, μεταξύ άλλων, με αδειοδοτήσεις λειτουργίας και ελέγχους σχολών οδηγών και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων (συνεργεία, πρατήρια, πλυντήρια, λιπαντήρια, γκαράζ), καθώς και διάθεσης καρτών ελέγχου καυσαερίων, βεβαιώσεις ή πιστοποιήσεις άσκησης τεχνικών επαγγελμάτων κ.ά.
Παράλληλα κατά το 2020 χορηγήθηκαν 100.000 εκκρεμείς άδειες οδήγησης που είχαν σωρευτεί τη διετία 2018 – 2019, μειώθηκε σε 7 ημέρες από 5 μήνες ο χρόνος αντικατάστασης άδειας οδήγησης, 50 υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά από τις Διευθύνσεις Μεταφορών, ενώ ταξινομήθηκαν 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική.
Ο τεράστιος αυτός όγκος εξυπηρέτησης των πολιτών και μάλιστα σε χρονιά που ίσχυαν περιοριστικά μέτρα αποφυγής διασποράς της πανδημίας, καθιστά επιτακτική την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των Διευθύνσεων Μεταφορών όπως προβλέπει το στρατηγικό μας σχέδιο, επισήμανε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης. «Συνεπείς στις προγραμματικές μας διακηρύξεις απλοποιούμε διοικητικές διαδικασίες, διευρύνουμε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και καθιερώνουμε νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές που διευκολύνουν με διαφάνεια και ισονομία την αποτελεσματική και χωρίς γραφειοκρατία εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών. Το τοπίο έχει αλλάξει, με δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς ουρές και πολύωρες αναμονές στα γκισέ των υπηρεσιών Μεταφορών. Οι προτάσεις μας για την καθιέρωση του προσωρινού διπλώματος οδήγησης, την αυτοδίκαιη άρση παρακράτησης κυριότητας οχήματος ή μοτοσικλέτας, την ψηφιακή αντικατάσταση αδειών οδήγησης, αποτέλεσαν πρότυπο και υιοθετήθηκαν από την κεντρική διοίκηση για το σύνολο των Περιφερειών της χώρας. Με σχέδιο και επιμονή συνεχίζουμε την προσπάθεια κατάργησης της γραφειοκρατίας και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πολιτών. Εάν επιπροσθέτως, νομοθετηθούν, όπως έχουμε προτείνει, η δυνατότητα ηλεκτρονικής μεταβίβασης οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και η ταχυδρομική αποστολή αδειών οδήγησης, τουλάχιστον 400.000 πολίτες κάθε χρόνο θα αποφεύγουν περιττή ταλαιπωρία».
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, υπογράμμισε ότι «όταν διαπιστώνουμε νομοθετικά εμπόδια ή περιττές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις δίνουμε, με προσωπικές παρεμβάσεις του Περιφερειάρχη, εφικτές λύσεις προς όφελος των πολιτών και των επαγγελματιών. Πολύ σύντομα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός της εξέτασης υποψηφίων οδηγών, ενώ έχουμε προτείνει στο αρμόδιο υπουργείο να θεσπίσει ένα παράβολο που θα καταβάλλεται εφάπαξ και θα είναι το μοναδικό που θα απαιτείται μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία χορήγησης άδειας οδήγησης, περιλαμβανομένων των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων».