Τα τελευταία χρόνια η βιώσιμη ανάπτυξη ταυτίζεται συχνά με την παγκόσμια προσπάθεια για προστασία του περιβάλλοντος και έλεγχο των παραγόντων που προκαλούν την κλιματική κρίση. Ωστόσο, η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, δημόσια υγεία και υπεύθυνη κατανάλωση, δύο στόχοι που έχουν ειδική σημασία για εταιρείες που παράγουν προϊόντα με αλκοόλ.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προωθεί συστηματικά το μήνυμα για υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά από όσους πρόκειται να οδηγήσουν, ως μέρος του συνολικού της προγράμματος για βιώσιμη ανάπτυξη και εταιρική υπευθυνότητα.
Πρόσφατα, η εταιρεία κάλεσε τους θεσμικούς, παραγωγικούς και κοινωνικούς της εταίρους σε μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, με θέμα «Όταν οδηγώ δεν πίνω», με στόχο να διευκολύνει συνέργειες και να αναδείξει προτάσεις και πρωτοβουλίες δράσης για πιο υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και λιγότερα τροχαία ατυχήματα.
Από την πλευρά των θεσμικών εταίρων που συμμετείχαν τέθηκε στη συζήτηση η ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση και εκπαίδευση μαθητών, οδηγών και επαγγελματιών. Σε αυτό το πλαίσιο, τονίσθηκε η σημασία που μπορούν να έχουν ο ιδιωτικός τομέας και οι φορείς στην καλλιέργεια ενός προτύπου υπευθυνότητας αναφορικά με την οδική ασφάλεια. Παράδειγμα αποτέλεσε η δράση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για εκπαίδευση της ομάδας πωλήσεών της, που βρίσκονται κατά κύριο λόγο στο δρόμο, με τακτικά σεμινάρια οδικής ασφάλειας. Στα θετικά επισημάνθηκε, επίσης, ότι το μάθημα οδικής ασφάλειας έγινε πλέον μέρος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα σχολεία, από μάθημα ευέλικτης ζώνης που ήταν μέχρι πρόσφατα, προκειμένου να καλλιεργείται από νωρίς η ορθή οδική συμπεριφορά και συνείδηση.
Την ίδια στιγμή, η προώθηση της πρωτοβουλίας «Νηφάλιος οδηγός», που έχει ξεκινήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από το 2008 σε συνεργασία με την ΜΚΟ «Νηφάλιοι-Στην Υγειά μας», ήταν μεταξύ των δράσεων που οι συμμετέχοντες έδειξαν ενδιαφέρον να στηρίξουν περισσότερο. Βάσει της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, Νηφάλιος Οδηγός χρίζεται το μέλος μιας παρέας, που δεν πίνει για να οδηγήσει τα υπόλοιπα μέλη με ασφάλεια στο σπίτι έπειτα μετά από μια έξοδο για διασκέδαση.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της Συζήτησης Στρογγυλής Τραπέζης, συζητήθηκε και η ανάγκη εκπαίδευσης και πιστοποίησης των πωλητών, εργαζομένων σε bar και καταστήματα που διαθέτουν αλκοόλ ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται και να αποτρέπουν πελάτες να οδηγήσουν εάν έχουν καταναλώσει αλκοόλ, αλλά και η χρήση της τεχνολογίας για έγκαιρη ειδοποίηση (μέσω mobile notification) ατόμων που αποχωρούν από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης να μην οδηγήσουν μεθυσμένοι, αλλά να χρησιμοποιήσουν ταξί ή να εμπιστευθούν έναν νηφάλιο οδηγό από την παρέα.
Με τη Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε στόχο να τροφοδοτήσει τον δημόσιο διάλογο και να κρατήσει το θέμα υψηλά στην ατζέντα των εμπλεκόμενων μερών προκειμένου να σχεδιαστούν δράσεις με μετρήσιμα αποτελέσματα. Μόλις μερικές μέρες μετά τη διοργάνωσή της, μάλιστα, η εταιρεία, σε συνεργασία με το Δήμο Μοσχάτου και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», πραγματοποίησε την πρώτη ενέργεια, με αφορμή τις εκδηλώσεις εορτασμού του Καρναβαλιού. Περισσότεροι από 600 πολίτες συμμετείχαν σε βιωματική προσομοίωση οδήγησης σε κατάσταση μέθης, έκαναν εθελοντικά αλκοτέστ και ενημερώθηκαν για θέματα υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ και οδικής ασφάλειας.