Από τις αρχές Νοεμβρίου αποφάσισαν οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς να αγοράσουν τα στολίδια των Χριστουγέννων και να ντύσουν εορταστικά -όπως η παράδοση ορίζει- τα σπίτια τους. Όπως αναφέρουν ιδιοκτήτες κι εργαζόμενοι σε καταστήματα με χριστουγεννιάτικα είδη, σε σχέση με το 2019, που ήταν οι επιχειρήσεις ανοιχτές, σημειώνεται φέτος αύξηση περίπου 20% στην προσέλευση πελατών, καθώς οι περισσότεροι φοβούνται πως με την αύξηση των κρουσμάτων, θα κλείσει και φέτος η αγορά.
Η Ευρώπη Καρυπίδου, ιδιοκτήτρια καταστήματος με χριστουγεννιάτικα είδη, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εξηγεί πως «η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε σχέση με άλλες χρονιές», επισημαίνοντας πως «πέρυσι, τέτοια περίοδο ήμασταν κλειστά -είχαμε κλείσει 2 Νοεμβρίου και ανοίξαμε 7 Δεκεμβρίου- σε σχέση όμως με το 2019 που τα καταστήματα λειτουργούσαν, έχουμε σημαντική αύξηση στους πελάτες».
Όπως λέει η κ. Καρυπίδου, «ενώ τέτοια εποχή έρχονταν μόνο οι επαγγελματίες που ήθελαν να στολίσουν τα καταστήματα τους, φέτος βλέπω ότι ο κόσμος στολίζει νωρίτερα και τα σπίτια του. Έρχονται στα καταστήματα και αγοράζουν στολίδια και ό,τι άλλο χρειάζονται από τώρα. Η αύξηση είναι περίπου στο 20%, σε σχέση με το 2019. Ο κόσμος, με τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στη Θεσσαλονίκη, φοβάται ότι θα κλείσουμε όπως πέρυσι. Μας λένε: αφού θα μείνουμε στα σπίτια μας, ας είναι στολισμένα».
«Μετά το περσινό κλείσιμο, ο κόσμος έχει την ανάγκη να νιώσει τη μαγεία των Χριστουγέννων και θέλει να στολίσει από νωρίς το σπίτι του», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπεύθυνη καταστήματος με χριστουγεννιάτικα είδη Σοφία Συγκεροπούλου. «Τα μηνύματα είναι πάρα πολύ αισιόδοξα, έχουμε 20 με 30% αύξηση των πελατών μας και θεωρώ πως όσο πλησιάζουμε τα Χριστούγεννα, θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση», υπογραμμίζει.
Αυξήσεις 20% στις τιμές των στολιδιών και 40% στις τιμές των δέντρων
Μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών, ωστόσο οι ποσότητες προϊόντων στην αγορά είναι μικρότερες, εξαιτίας των ανατιμήσεων, όπως λένε οι επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι τονίζουν πως η μείωση των εισαγωγών από Κίνα και η αύξηση της τιμής της ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των τιμών και στα συγκεκριμένα είδη.
Στα χριστουγεννιάτικα στολίδια, οι αυξήσεις είναι περίπου 20-30% σε σχέση με την περσινή χρόνια, ενώ στα δέντρα «αγγίζουν» ακόμα και το 40%, σύμφωνα με την κ. Καρυπίδου, η οποία εξηγεί πως «ένα δέντρο, πέρυσι κόστιζε από 70 ευρώ κι έφτανε το πιο ακριβό στα 500 ευρώ, ενώ φέτος το φθηνότερο κοστίζει 100 ευρώ και μπορεί να φτάσει στα 800 ευρώ. Δεν έχουμε εμπορεύματα, έχουμε όλοι ελλείψεις. Ξεκινούν λιγότερα κοντέινερ από την Κίνα κι αυτό σημαίνει λιγότερα προϊόντα με μεγαλύτερες τιμές. Οι πελάτες αγοράζουν λιγότερα, καθώς ήδη βλέπουν τις αυξήσεις παντού στην καθημερινότητα τους. Ψάχνουν το πιο οικονομικό, ζητούν περσινά δέντρα με καλύτερες τιμές, βέβαια υπάρχουν στολίδια από 50 λεπτά και μπορεί να φτάσουν τα 100 με 150 ευρώ, για όλα τα βαλάντια».
Η νέα τάση
Με τη νέα τάση να θέλει τις παλ αποχρώσεις στα στολίδια, με το χρυσό, το ροζ, το σομόν και το βεραμάν να πρωταγωνιστούν, τα δέντρα φέτος παραπέμπουν σε παραμύθια με πριγκίπισσες.
Όπως αναφέρει η κ. Συγκεροπούλου, είναι «δύο οι κατηγορίες των πελατών: αυτοί που ακολουθούν τη μόδα και τις τελευταίες τάσεις και επιλέγουν το στιλ “princess”, που είναι το πιο δημοφιλές για φέτος, με στολίδια σε παλ αποχρώσεις, λάμψη και γκλίτερ κι αυτοί που πιστεύουν στα πνευματικά Χριστούγεννα και επιλέγουν το παραδοσιακό κόκκινο. Μια νέα τάση που κυριαρχεί είναι και τα ξύλινα στολίδια, που μας έρχονται από τις βόρειες χώρες σε στιλ “mix and match”, που είναι μια οικολογική προσέγγιση και ο στολισμός αποτελείται από διαφορετικά είδη στολιδιών».