Αφού τελικά τα «μάζεψε» για την προανακριτική για τη σκευωρία Novartis, στην οποία δεν εμφανίστηκαν Πολάκης και Τζανακόπουλος, ο ΣΥΡΙΖΑ «στράφηκε» σε άλλη επιτροπή της Βουλής.
Συγκεκριμένα, αποχώρησε διαμαρτυρόμενος από την συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που συνεδρίαζε με θέμα τον διορισμό του Ιωάννη Αντωνίου, στη θέση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), με τον Νίκο Φίλη να υποστηρίζει ότι «έρχονται μαύρες ημέρες για την εκπαίδευση».
Νωρίτερα, στην τοποθέτησή του είχε αναφέρει ότι η εκπαίδευση «απειλείται από τον δογματισμό του κ. Αντώνιου», εφορμώμενος από πρόσφατη δήλωση του κ. Αντώνιου ότι «το ρολόι των μεταρρυθμίσεων θα γυρίσει στο 2014» και ότι «θα γκρεμίσουμε όσα έχτισε το 2015-19 ο ΣΥΡΙΖΑ». Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, στην οποία ασκείται κριτική στον κ. Αντωνίου. «Είναι ανεπιθύμητος από την εκπαιδευτική κοινότητα και ακατάλληλος να ηγηθεί του ΙΕΠ», τόνισε ο κ. Φίλης.
«Λυπηρή» χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ. «Είναι λυπηρή η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Είναι πραγματικά λυπηρό και ελπίζω να αναθεωρήσει», σχολίασε.
Ως προς τη γνωμοδότηση της Επιτροπής, θετική γνώμη δια των εκπροσώπων τους εξέφρασαν η ΝΔ, το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση και αρνητική γνώμη ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.
Παρουσιάζοντας τον κ. Ιωάννου, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι είναι ένας «άνθρωπος των έργων» που «γνωρίζει τα προβλήματα» στον χώρο της Εκπαίδευσης. «Είμαι σίγουρη ότι θα υπηρετήσει στο ακέραιο την Εκπαίδευση», πρόσθεσε.
Για τη σημασία, δε, του ρόλου του ΙΕΠ τόνισε ότι είναι ένας «κρίσιμος φορέας, εξαιρετικά σημαντικός για τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής», που θα πρέπει να συνεισφέρει στις μεταρρυθμίσεις από την προσχολική εκπαίδευση μέχρι την πρόσβαση στα πανεπιστήμια και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Από τη μεριά του, ο κ. Αντωνίου τάχθηκε υπέρ των ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές για πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση.
Στις προτεραιότητες της προεδρίας του έθεσε την εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την έκδοση νέων βιβλίων, την επέκταση της εφαρμογής νέων, δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας καθώς και την εκπόνηση προγραμμάτων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού «ενσωματωμένου με οργανωμένο τρόπο στο σχολείο». Επίσης, έθεσε ως βασικό στόχο την ανασυγκρότηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων, ώστε να επεκταθούν σε όλη τη χώρα καθώς επίσης και την ίδρυση προτύπων ΕΠΑΛ. Τάχθηκε υπέρ της επαναθέσπισης της τράπεζας θεμάτων («ανοίγει τον δρόμο για ένα πιστοποιημένο εθνικό απολυτήριο») και σημείωσε ότι θα εισηγηθεί ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης, με τη θέσπιση εκ νέου των Σχολικών Συμβούλων.
Το βιογραφικό του Ιωάννη Αντωνίου
Ο Δρ. Ιωάννης Αντωνίου σπούδασε στο Φιλοσοφικό Τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας, Φιλοσοφίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το ΕΚΠΑ, από όπου έλαβε και το διδακτορικό του δίπλωμα.
Έχει πάνω από 40 χρόνια θητεία στην εκπαίδευση. Επιπλέον, έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διδάσκων στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και Επιστημονικός Συνεργάτης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αναλυτικότερα, από το 2011 έως το 2015, διετέλεσε Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), συμπράττοντας μεταξύ άλλων στη σύνταξη του νόμου 3966/11, σχετικά με την ίδρυση του θεσμού των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, στη διαμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στο σχεδιασμό και την επιλογή των 60 σχολείων που αποτέλεσαν το δίκτυο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.
Από το 2013 έως το 2015 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με κύριες αρμοδιότητες τη συγκρότηση επιτροπών για την επεξεργασία του νέου προγράμματος σπουδών του Λυκείου και το σχεδιασμό προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης (2002-2006) στον Τομέα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΑΚΕΔ) της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και ως μέλος του Συνεργαζόμενου Διδακτικού Προσωπικού (2006-2016) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Έχει πολυετή θητεία στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Διευθυντής στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών (2007-2015). Στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει εργαστεί μεταξύ των ετών 1976-1982 και 2015-2017.
Έχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.