Από τις 22 Οκτωβρίου 2024, το Υπουργείο Ανάπτυξηςέχει θέσει σε εφαρμογή πρωτοβουλία για τη μείωση των τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, 523 κωδικοί προϊόντων από 54 εταιρείες παρουσιάζουν μειώσεις τιμών που κυμαίνονται από 5% έως 24%. Στα ράφια των καταστημάτων έχουν τοποθετηθεί ειδικά ταμπελάκια για την ενημέρωση των καταναλωτών, με κάθε αλυσίδα να επιλέγει τον δικό της τρόπο σήμανσης.


Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει ζητήσει από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον αριθμό των προϊόντων με μειωμένες τιμές πέραν των 600 κωδικών και να παρατείνουν τη διάρκεια της πρωτοβουλίας. Επιπλέον, έχει τονίσει τη σημασία της τοποθέτησης ειδικής σήμανσης στα ράφια για τη διευκόλυνση των καταναλωτών.


Παράλληλα, οι έλεγχοι στην αγορά έχουν εντατικοποιηθεί, με αυξημένα πρόστιμα και επέκταση του μέτρου περιορισμού του περιθωρίου κέρδους έως το 2025. Ο κ. Θεοδωρικάκος έχει δηλώσει ότι η στρατηγική περιλαμβάνει πιέσεις, ελέγχους και διάλογο για τη μείωση των τιμών, ενώ έχει επισημάνει την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών των περιφερειών.


Εν όψει των εορτών, το Υπουργείο σχεδιάζει την εφαρμογή εορταστικών καλαθιών, όπως το «Καλάθι των Χριστουγέννων» και το «Καλάθι του Άη Βασίλη», με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών στις αγορές τους. Το «Καλάθι των Χριστουγέννων» αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στα μέσα Δεκεμβρίου, περιλαμβάνοντας προϊόντα όπως αρνί, κατσίκι, γαλοπούλα, τσουρέκι, βασιλόπιτα και σοκολάτα. Το «Καλάθι του Άη Βασίλη» θα αφορά την αγορά παιδικών παιχνιδιών και θα περιλαμβάνει κατηγορίες όπως επιτραπέζια, κούκλες, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών, οχήματα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.


Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το εννεάμηνο του 2024 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 3,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην άνοδο των πωλούμενων όγκων, ενώ οι τιμές παρουσιάζουν τάσεις αποκλιμάκωσης. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να καταλαμβάνουν το 24,7% του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού, με τους όγκους πωλήσεων να αυξάνονται κατά 5,7%.