Ο στόλος μηχανοκίνητων οχημάτων της ΕΕ μεγαλώνει από έτος σε έτος. Τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι τώρα κατά μέσο όρο 11,5 ετών, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα 11,6 ετών, τα φορτηγά 13 ετών και τα λεωφορεία 11,7 ετών.
Τα αυτοκίνητα της ΕΕ είναι τώρα κατά μέσο όρο 11,5 ετών. Η Λιθουανία, η Εσθονία και η Ρουμανία διαθέτουν τους παλαιότερους στόλους, με οχήματα ηλικίας άνω των 16 ετών. Τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,5 χρόνια) και στην Αυστρία (8,3 ετών).
Η μέση ηλικία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είναι 11,6 χρόνια. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία διαθέτει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών (13,0 έτη), ακολουθούμενη από την Ιταλία (12,6 έτη).
Τα φορτηγά είναι κατά μέσο όρο 13 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ελληνικά φορτηγά ηλικίας άνω των 21 ετών είναι τα παλαιότερα στην ΕΕ. Τα νεότερα φορτηγά είναι στην Αυστρία (6,4 χρόνια).
Η μέση ηλικία των λεωφορείων στους δρόμους της ΕΕ είναι 11,7 έτη. Τα παλαιότερα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα (19,9 χρόνια), ενώ τα νεότερα είναι στην Αυστρία (4,8 χρόνια).
Τύποι καυσίμων νέων αυτοκινήτων: μπαταρία ηλεκτρικό 5,7%, υβριδικό 18,4%, βενζίνη 42,2% μερίδιο αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης, κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ. Οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, ο όγκος των αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, φθάνοντας τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα αυτοκίνητα ντίζελ έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται ακόμη από κυβερνητικά μέτρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από μεγάλες αυξήσεις σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Οι εγγραφές των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλά, κέρδη στον τομέα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες να καταγράφονται από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους). Οι εγγραφές υβριδίων αυξήθηκαν σχεδόν παντού στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά τις εγγραφές που αυξήθηκαν κατά 24,5% στην Ιταλία (η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα). Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχυμένες από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+ 1.748,6% ,τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα υγραερίου) και την Ιταλία (+ 23,9%), που αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.