Όπως δείχνουν νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου είχε συνειδητοποιήσει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και προσπαθούσε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη της Λάρισας, προκειμένου να μάθει εάν κινείται στο σωστό ρεύμα.

Σύμφωνα με το Open, μάρτυρας που έχει ήδη καταθέσει στην υπηρεσία του, λέει πως ο μηχανοδηγός ρωτούσε διαρκώς τον μοιραίο σταθμάρχη αν πήγαινε σωστά, έως ότου λάβει μία οργισμένη και αόριστη απάντηση, σύμφωνα με μάρτυρα που άκουσε την συνομιλία τους, η οποία έγινε μέσω του συστήματος VHF.

Ο μηχανοδηγός ρωτάει «Λάρισα ακούει;», με τον σταθμάρχη να μην απαντά. Ο μηχανοδηγός επιμένει, ρωτάει ξανά δεύτερη φορά και ο σταθμάρχης δεν απαντά.

Στην τρίτη φορά που ο μηχανοδηγός ρώτησε «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;», ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα ήταν εκνευρισμένος.

«Αφού σου είπα. Νέους Πόρους», ήταν τα λόγια του μοιραίου σταθμάρχη χωρίς, όμως, να διευκρινίσει αν θα κινηθεί η αμαξοστοιχία από την κάθοδο ή τη άνοδο.

Σημειώνεται πως το σύνολο των συνομιλιών που έχουν καταγραφεί έχουν ζητηθεί από την ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση.

Πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία- Η παρέμβαση από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων

Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία, με τα ερωτήματα να παραμένουν και την έρευνα των Αρχών να επεκτείνεται σε όλο και περισσότερα άτομα, νέεα στοιχεία δείχνουν πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία με πολύ περισσότερους νεκρούς.

Όπως προκύπτει από πληροφορίες του ΣΚΑΪ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορευματικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα.

Μέσα στα βαγόνια του προαστιακού επέβαιναν 62 άτομα. Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.