Από τη μία πλευρά, ο Κώστας Μπακογιάννης παρουσιάζει τους 351(!) υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, από την άλλη ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια αέναη αναζήτηση προσώπου που θα μπορέσει να χάσει αξιοπρεπώς. Το όνομα του μπασκετμπολίστα Νίκου Παππά επανήλθε στο τραπέζι και τις προθέσεις του θα βολιδοσκοπήσουν σήμερα μέλη της ΠΓ.
Ο Νίκος Παππάς είχε κρατήσει αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο στελέχη της Κουμουνδούρου δεν το θεωρούν και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Ιδια κατάσταση και στο σύνολο των περιφερειών όπου ο ΣΥΡΙΖΑ παλεύει να πείσει άτομα να κατέβουν «και ό,τι γίνει, έγινε».
Βέβαια, δεν είναι μόνο οι εκλογές της Αυτοδιοίκησης που θα αποτελέσουν άλλη μία οδυνηρή πρόσκρουση με την πραγματικότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι το σύνολο της πολιτικής λειτουργίας, καθώς αδυνατεί πλέον να παρακολουθήσει στοιχειωδώς τα τεκταινόμενα. Τα ελάχιστα πια δελτία Τύπου αντιγράφουν σχεδόν αποκλειστικά ανοησίες και fake news που διαδίδουν τα εναπομείναντα trolls του κόμματος.
Η αποχώρηση Τσίπρα κατέδειξε κάτι που γνωρίζαμε όλοι: την ανικανότητα και την ένδεια του κομματικού μηχανισμού. Ο Αλέξης Τσίπρας είχε στήσει έναν δικό του (αυτοπροστατευτικό) μηχανισμό, ο οποίος προωθούσε τη δημόσια εικόνα του και η ηγετική του φυσιογνωμία έκρυβε επιμελώς το απόλυτο μπάχαλο στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Δίνω λίγες πιθανότητες να μπορέσει η νέα ηγεσία να αναστρέψει την κατάσταση.
Μπάζει νερά η αντιπολίτευση
Δεν νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που ασχολείται στοιχειωδώς με τα συμβαίνοντα στην πολιτική ζωή του τόπου που δεν θυμάται τι έγινε προεκλογικά από τον ΣΥΡΙΖΑ με τη δήθεν ιδιωτικοποίηση του νερού, στην οποία θα προχωρούσε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Τόσο η ΕΥΔΑΠ όσο και η ΕΥΑΘ είχαν μεταφερθεί επί ΣΥΡΙΖΑ «προς αξιοποίηση» στο Υπερταμείο, ωστόσο το ΣτΕ είχε άλλη άποψη και ακύρωσε τη μεταβίβαση.
Μάλιστα, στις 8.4.2023, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι δεν πρόκειται να μεταφέρει τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στο Δημόσιο και ότι «πουλάει προεκλογικά παραμύθια». Τι έγινε τελικά; Η κυβέρνηση με την υπ’ αριθμ. 3/1/25.7.2023 τροπολογία (ήδη άρθρο 64 Ν. 5045/2023, Α’ 136) μεταβίβασε τις μετοχές των δύο εταιρειών πίσω στο Δημόσιο, ακυρώνοντας τη μεταβίβαση Τσίπρα, χωρίς αστερίσκους. Ποιος δεν ψήφισε; Ο ΣΥΡΙΖΑ που –μάλλον– το πήρε πολύ βαριά, καθώς όταν μεταβίβαζε τα νερά στο Υπερταμείο, πίστευε κουτοπόνηρα ότι θα εγκλώβιζε τις μελλοντικές κυβερνήσεις.
Φουλ οι μηχανές του τουρισμού
Δημοσιεύτηκε το μηνιαίο στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του γνωστού σε όλους μας ΣΕΤΕ, αναφορικά με την τουριστική κίνηση κατά το μήνα Ιούνιο με ιδιαίτερη έμφαση στους δείκτες αφίξεων και εσόδων. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, τον Ιούνιο σημειωθήκαν 3,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, καταγράφοντας αύξηση +374 χιλ./+11,5% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022 και +13,1% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 καταγράφηκαν 8,9 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Ιουνίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +21,4%/+1,6 εκατ. αφίξεις, ενώ σε σύγκριση με το 2019 η αύξηση υπολογίζεται σε +11%.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2023, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση +30,7% σε σύγκριση με το 2022 και διαμορφώθηκαν στα 3.244 εκατ. ευρώ. Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, καταγράφεται αύξηση +13,6%. Τα στοιχεία διαψεύδουν την καταστροφολογία της αντιπολίτευσης για «κατάρρευση του τουρισμού» και «εικόνα διάλυσης» της βαριάς βιομηχανίας της χώρας.
Δήμαρχος… Μαϊάμι
Αντιγράφω από Eλενα Ακρίτα: «Ιδανικός για δήμαρχος στην Αθήνα θα ήταν ο Στέφανος Κασσελάκης. Ιδανικός όμως. Αυτή η νοοτροπία ότι μόνο ντόπιοι γνωρίζουν τα προβλήματα της Αθήνας κάποτε πρέπει να εκλείψει. Ενσυναίσθηση, γνώσεις, διοικητικές ικανότητες χρειάζονται. Μια πόλη ασφαλή, καθαρή, ανθρώπινη θέλουμε. Όπως οι (περισσότερες) πρωτεύουσες της Ευρώπης».
Πάντως, ο κ. Κασσελάκης είναι μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ από την ηλικία των 14 ετών. Τυγχάνει, δηλαδή, Eλληνας της διασποράς. Από αυτούς που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει να ψηφίζουν γιατί δεν ζουν στην Ελλάδα, αλλά, απ’ ό,τι φαίνεται, θέλει να γίνονται δήμαρχοι και βουλευτές για να λύσουν τα προβλήματα της Ελλάδας. Iσως με τηλεδιάσκεψη από το Μαϊάμι.
Στην οικονομική θέση
Μεγάλη έκταση πήρε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία που δείχνει πυροσβέστες να κοιμούνται στο πάτωμα του πλοίου της επιστροφής από Ρόδο. Αναπαρήχθη δε και από ενημερωτικά sites και τηλεοπτικούς σταθμούς. Ουδείς αναρωτήθηκε, βέβαια, πόσα χρήματα δικαιολογεί το κράτος για τη μετακίνηση των στελεχών του με πλοία, αεροπλάνα, τρένα κ.λπ.
Θα σας ταράξω, αλλά οι σχετικές διατάξεις που ισχύουν σήμερα είναι αυτές του Mνημονίου Τσίπρα (υποπαρ. Δ9 της παρ. Δ του άρθρου 1 του N. 4336/2015), οι οποίες ορίζουν ότι το προσωπικό του Δημοσίου μετακινείται στην οικονομική θέση σε πλοία, τρένα και αεροπλάνα και όχι σε καμπίνες ή κλινάμαξες. Οποία έκπληξις…