Παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Χρήστο Σπίρτζη και τα τρολς του διαδικτύου ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να δώσει την εικόνα της αλάθητης διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και ναι μεν δήλωσε ότι δεν αρνείται να αναλάβει ευθύνη όμως επι της ουσίας αποτύπωσε με διαφορετικό τρόπο αυτό που ο Νίκος Τόσκας είχε δηλώσει μερικές ημέρες μετά την τραγωδία στο Μάτι. Δηλαδή ότι ψάχνει να βρεί κάποιο λάθος και δεν βρίσκει.

Για να πετύχει αυτή την επιχείρησε ο Αλέξης Τσίπρας οπως και συνολικά ο ΣΥΡΙΖΑ, χρησιμοποίησε σειρά fake news  πατώντας πάνω σε αυτά που ο Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε ως “επιτεύγματα” κατά τη διάρκεια που διετέλεσε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών με πρώτο από όλα ότι το 2019 παραδόθηκε το  68% του έργου τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων και δεύτερο στη σειρά ότι  δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας.

Τα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης στη Βουλή καταλυτικά. Αναδεικνύουν τα fake news πάνω στα οποία στήνεται η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ και του αρχηγού του για το δυστύχημα των Τεμπών. Αλλά και η προσπάθεια να εμφανιστεί η κυβέρνηση ως υπεύθυνη για τον τρόπο που λειτουργούσαν, όπως προκύπτει από τους τραγικούς διαλόγους  που είδαν το φως της δημοσιότητας, οι σταθμάρχες.

Το αφήγημα Τσιπρα – ΣΥΡΙΖΑ γκρεμίστηκε με την κατάθεση των εγγράφων από τον Γιώργο Γεραπετρίτη ο οποίος ως προς το θέμα της παράδοσης από την προηγούμενη κυβέρνηση του 68% του έργου εξήγησε, ότι «παραδίδω ένα έργο» σημαίνει το παραδίδω λειτουργικό μετά από δοκιμή σε χρήση και όχι ότι έχει γίνει πρόβλεψη της εκταμίευσης των ποσών.

Με απλά λόγια ο υπουργός Επικρατείας αποτύπωσε την πραγματικότητα. Δηλαδή ότι άλλο  πράγμα είναι η οικονομική απορρόφηση ενός έργου -τα λεφτά που εγκρίνεται να πάρουν οι εργολάβοι- και άλλο πράγμα τι έχουν παραδώσει οι εργολάβοι.

Στο πλαίσιο αυτό κατέθεσε στα πρακτικά της Επιτροπής έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το 2016 παραδόθηκε το 32,69% εκ του οποίου όμως το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019  γεγονός που σημαίνει  ότι το λειτουργικό τμήμα του έργου που παραδόθηκε ήταν μόλις 18%.

Συγκεκριμένα:

-Σύμφωνα με τη σύμβαση 717 του 2014 το έργο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ως το 2016. Ωστόσο τη χρονιά αυτή είχε παραδοθεί το 32,69% του έργου (δηλαδή 17 από τους 52 σταθμούς)

-Διαπιστώθηκε συγκεκριμένα ότι ένα μέρος -και συγκεκριμένα το 15%- δεν ήταν πιστοποιημένο από εγκεκριμένο οργανισμό και δεν ήταν λειτουργικό, καθώς δεν ήταν συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα του ΟΣΕ. Έτσι το τμήμα αυτό -το 15% από το 32,6% που έχει παραδοθεί- έγινε από την αρχή μετά από το 2021 και μάλιστα αδαπάνως διότι οφειλόταν σε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.

-Από το 2016, λειτουργικά παραδόθηκε το 18%. Επειδή στο μεσοδιάστημα προέκυψε δημοσιονομικός έλεγχος και ζήτημα νέας αρχιτεκτονικής, καθυστέρησε η αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη των κενών.

-Από τον Σεπτέμβριο 2017 έως το 2019, για 2 χρόνια, δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη, καμία εξέλιξη.

-Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής 52%.

Συμπερασματικά, το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 18% του έργου, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα επιπλέον 52%.

Για το δεύτερο μεγάλο fake news που και ο Τσίπρας υποστήριξε δηλαδή ότι δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα Λάρισας  ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε στα πρακτικά το Πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών-Σ.Σ Λάρισα, με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022, που αποδεικνύει ότι  η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο τμήμα αυτό λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας:

– Το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα είχε καταστραφεί το 2019 από πυρκαγιά, αλλά ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία την  1η Νοεμβρίου του 2022.

– Το σύστημα αυτό καλύπτει συνολικά μια διαδρομή 8,5 χιλιομέτρων (5,5 χιλιόμετρα από τη Λάρισα και βόρεια και 3 χιλιόμετρα από τη Λάρισα και νότια).

– Από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, η αυτόματη χάραξη, που θα είχε αποτρέψει το κακό, ήταν υποχρέωση  την οποία είχε επιβάλλει ο ΟΣΕ, με ειδική εγκύκλιό του και αναφορά στον κανονισμό, από 23.12.2022.

Ως εκ τούτου υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας και θα μπορούσε ο σταθμάρχης να χαράξει ηλεκτρονικά τη διαδρομή, όπως είχε και τη δυνατότητα να δει την λάθος πορεία του τρένου για άλλα 5,5 χιλιόμετρα. Αυτό που προκύπτει τελικά είναι πως το μοιραίο βράδυ δεν χρησιμοποιήθηκε το εν λόγω σύστημα.

Ο ρόλος του Νίκου Παππά

Ο Νίκος Παππάς, τον οποίο ο Αλέξης Τσίπρας επέλεξε να βάλει μπροστά για το χειρισμό αυτή της υπόθεσης και να τραβήξει από τα φώτα της δημοσιότητα τον Χρήστο Σπίρτζη, υπουργό Μεταφορών και Υποδομών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, επιχείρησε και στη Βουλή αλλά και την Πέμπτη κυρίως μέσω των σόσιαλ μίντια να αμφισβητήση με τη σειρά του την ύπαρξη τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και την υποχρέωση αυτόματης χάραξης της διαδρομής.

Επιβεβαιώνοντας τη βασική στόχευση του ΣΥΡΙΖΑ και του αρχηγού του, την εργαλειοποίηση δηλαδή της τραγωδίας των Τεμπών με τη διαρκή επανάληψη fake news (ο ορισμός της προπαγάνδας), επέλεξε να παίξει με τα ίδια χαρτιά, τα έγγραφα που δηθεν επιβεβαιώνουν την αξιωματική αντιπολίτευση μόνο που τελικά κατέληξε να επιβεβαιώσει τα όσα είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Το έγγραφο 9055036 του ΟΣΕ της 23ης Δεκεμβρίου 2022  που έδωσε και αυτός στη δημοσιότητα αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και σημειώνει συγκεκριμένα ότι «οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου». Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Η προσπάθειά του προσέκρουσε στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή  πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ της 1ης Νοεμβρίου 20222.

Αρκεί να σημειωθεί ότι την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος είχαν εκτελεστεί τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Στη διάθεση δέ των ανακριτικών αρχών υπάρχουν και τα στοιχεία που δείχνουν ότι το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν στις 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη στη 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα.

Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ έχει χτυπήσει κόκκινο. Η προσπάθεια μικροπολιτικής εκμετάλλευσης της τραγωδίας εμφανής. Η χρήση όμως fake news και η εργαλειοποίηση ενός τραγικού δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους υπερβαίνει κάθε λογική. Κυρίως δέ υπερβαίνει κάθε μικροκομματική λογική, επιβεβαιώνει όμως πως στην αξιωματική αντιπολίτευση και σε αυτή την περίπτωση δεν ορρωδούν προς ουδενός.