Με την συμβολή όλων, της Πολιτείας, των εταιρειών, αλλά και των ίδιων των εν δυνάμει εργαζομένων η ανεργία στην χώρα μας μπορεί να υποχωρήσει σε μηδενικά σχεδόν επίπεδα εκτιμά ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, πρόεδρος και συνιδρυτής της ψηφιακής πλατφόρμας kariera.gr που βρίσκεται σε διαδικασία προσφοράς αναβαθμισμένων υπηρεσιών, σε μοντέλο παρόμοιο με το Linkedin.
Θέσεις εργασίες υπάρχουν στην Ελλάδα, μάλιστα σε αρκετούς τομείς η ζήτηση εργασίας υπολείπεται σε σημαντικό βαθμό από την προσφορά και δεν μπορούν να καλυφθούν ανάγκες, αναφέρει ο κ.Βασιλειάδης, δίνοντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τους κλάδους της πληροφορικής και του τουρισμού, με πολλές υποειδικότητες όπου η ζήτηση εργασίας δεν καλύπτεται από την προσφορά.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σχεδιάσουν στρατηγική καλύτερων ανταγωνιστικών μισθολογικών απολαβών για τους εργαζόμενους, η Πολιτεία θα πρέπει να κοιτάξει λύσεις για την περαιτέρω μείωση του μη μισθολογικού κόστους και οι εν δυνάμει εργαζόμενοι θα πρέπει από την πλευρά τους να ενδυναμώσουν τις δεξιότητες τους και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας, αξιοποιώντας τις ολοένα και αυξανόμενες ευκαιρίες επανακατάρτισης που προσφέρει τόσο η Πολιτεία και πολλές επιχειρήσεις, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βασιλειάδης- επισημαίνοντας ότι αριθμητικά οι θέσεις εργασίας που ζητούνται στην Ελλάδα, θεωρητικά υπερκαλύπτουν το κενό που υπάρχει στην ανεργία.
Πώς διαμορφώνεται η αγορά εργασίας σήμερα – Οι απαραίτητες δεξιότητες
Αναφερόμενος ειδικότερα στα επαγγέλματα που έχουν ζήτηση στη χώρα μας και στις δεξιότητες που απαιτούνται, ο κ. Βασιλειάδης επισημαίνει ότι πέραν της πληροφορικής που αποτελεί τη μεγαλύτερη ευκαιρία για νέες και καλά αμοιβόμενες θέσεις εργασίας, φαίνεται να επιστρέφουν και τα «παραδοσιακά» επαγγέλματα όπως στους τομείς της πρωτογενούς παραγωγής, του τουρισμού, αλλά με διαφορετικές πλέον απαιτήσεις που πρέπει απαραίτητα να καλύπτονται από τους υποψηφίους. Ειδικότερα μάλιστα, φαίνεται ήδη η ανάγκη όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους κλάδους να αποκτήσουν βασικές γνώσεις διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων και πλατφορμών.
Γνώση εξειδικευμένων νέων τεχνολογιών, πληροφορικής, ξένων γλωσσών και φυσικά καλών αγγλικών αλλά και skills, όπως ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είναι πλέον απαραίτητα συστατικά για να καλυφθεί μια θέση εργασίας. Ένας αγρότης θα χρειαστεί σύντομα να ξέρει να χειρίζεται ένα drone, να γνωρίζει για τους αισθητήρες, το διαδίκτυο των πραγμάτων, ενώ ένας εργαζόμενος σε μια τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να έχει γνώσεις πληροφορικής, να γνωρίζει τι σημαίνει ασφαλείς διαδικτυακές συναλλαγές, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ.Βασιλειάδης. Για τη θέση ενός σερβιτόρου σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει ριζικά σε σχέση με μια δεκαετία πριν, προσθέτει χαρακτηριστικά, καθώς η διαφαινόμενη αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, θα οδηγήσει στην ανάγκη και αντίστοιχης ποιότητας εργατικού δυναμικού.
Αναφερόμενος στα προσόντα που θα πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι επισημαίνει ότι ένα καλό πτυχίο είναι πάντα ένα συν, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι η διαρκής εκπαίδευση και ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις του επαγγέλματος με ταχύρρυθμα και αποδοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα
Στο παρελθόν ο εργαζόμενος ήταν ζήτημα εάν άλλαζε 1-2 φορές εργασιακό αντικείμενο στην επαγγελματική του ζωή. Αυτό έχει αλλάξει ριζικά σήμερα, αναφέρει ο κ.Βασιλειάδης, καθώς οι εργαζόμενοι αλλάζουν πολύ συχνότερα θέσεις όσο και επάγγελμα στη διάρκεια της ζωής τους.
Την ίδια στιγμή αλλάζουν και οι σχέσεις εργοδοτών και εργαζομένων καθώς η δυνατότητα τηλεργασίας, επανακαθορίζει την έννοια της παραγωγικότητας και της επίτευξης στόχων και σταδιακά θα αποσυνδέει τις μισθολογικές απολαβές από τις ώρες παρουσίας στο γραφείο, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο, με βάση το οποίο οι εργοδότες θα αγοράζουν δεξιότητες και παραγωγή έργου και όχι απλά τον χρόνο του εργαζόμενου.
Η νέα πλατφόρμα
Αναφερόμενος στη νέα πλατφόρμα που δημιουργήθηκε μετά από στρατηγικές κινήσεις και επενδύσεις 2,5 εκατ. ευρώ και βγαίνει στον αέρα τις επόμενες εβδομάδες, ο κ.Βασιλειάδης είπε ότι έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας διαδραστικής και άμεσης επικοινωνίας και συνδέεται με το μοντέλο λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων. Απευθύνεται σε ένα ευρύτατο αριθμό πολιτών, που δεν αναζητούν απαραίτητα άμεσα μια θέση εργασίας, καθώς ήδη έχουν, αλλά ερευνούν τις προοπτικές μιας νέας εργασίας που θα ταιριάζει περισσότερο σε αυτούς.
Οι χρήστες της νέας πλατφόρμας έχουν τη δυνατότητα εκτός από αγγελίες να βρίσκουν παρουσιάσεις εταιρειών, βίντεο, σειρά ερευνών και περιεχόμενο από δημοσιεύματα (μέσω δεκάδων media partners) που έχουν ως επίκεντρο το κομμάτι της εργασίας ανά τομέα. Δίνει έμφαση στην ταχύτατη πρόσβαση από το κινητό τηλέφωνο που σύμφωνα με σχετικές έρευνες αποτελεί πλέον την κυρίαρχη τάση αναζήτησης. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι έχει ως στόχο την περαιτέρω δυναμική μεγέθυνση της σε νέες αγορές ανά τον κόσμο και στο πλαίσιο αυτό θα προχωρήσει σε εξαγορές όταν παρουσιαστούν ευκαιρίες, με ταυτόχρονο περαιτέρω εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών. Kάθε μήνα, περισσότεροι από 500.000 υποψήφιοι εμπιστεύονται το kariera.gr για να τους βοηθήσει να βρουν την επόμενη εργασία τους ανάμεσα σε 12.000 εργοδότες που χρησιμοποιούν το portal της εταιρείας. Τα νούμερα αυτά εκτιμάται ότι θα γνωρίσουν μεγάλη ανάπτυξη με τους υποψήφιους χρήστες να ξεπερνούν σύντομο το ένα εκατομμύριο μηνιαίως.