Τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας επιβεβαιώνει η ελληνική αγορά του αυτοκινήτου, η οποία συνεχίζει και «καλπάζει», έχοντας ευοίωνες προοπτικές, τη στιγμή μάλιστα που ο κλάδος σε ολόκληρη την Ευρώπη γνωρίζει πρωτοφανή ύφεση, με κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων στις μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το Topspeed.gr, συνολικά οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο στην Ελλάδα, στοιχείο που δείχνει το θετικό κλίμα που κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά, σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή που συρρικνώνεται.

Είναι χαρακτηριστικό πως οι γενναίες κρατικές επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» συνέβαλαν σε μία εντυπωσιακή αύξηση των ταξινομήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

stighmiotipo-othonis-2024-12-19-172726.png
ACEA

Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και οι γενναίες επιδοτήσεις

Είναι καταλυτικός παράγοντας πως ενώ στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, υπάρχει περιορισμός έως και μηδενισμός των κρατικών επιδοτήσεων για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήου, η Ελλάδα «τινάζει την μπάνκα» με τις γενναίες επιδοτήσεις του προγράμματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αγγίζει μέχει τις 11.000 ευρώ, καθιστώντας εφικτή την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ταυτόχρονα αντιμετωπίζοντας τον όποιο σκεπτικισμό γύρω από τη νέα αυτή τεχνολόγια και την ευελιξία. Είναι χαρακτηριστικό πως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση κατά (+149.7%) με 1.106 μονάδες, έναντι 443 τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ για το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η αύξηση άγγιξε το (+32,4%) με 7.626 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντί 5.802 μονάδων το ίδιο διάστημα το 2023. 

Συνολικά πωλήθηκαν 10.666 νέα αυτοκίνητα αντί 10.452 τον περασμένο Νοέμβριο αποτυπώνοντας την αύξηση (+2.0%), ενώ από το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου σημειώθηκε αύξηση της τάξης του (+1,7%) με 128.371 ταξινομήσεις, αντί 126.244 καινούργια αυτοκίνητα το ίδιο διάστημα το 2023. 

pc-november-1.png
ACEA

Η εικόνα της ευρωπαϊκής εγοράς

Τον Νοέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σύμφωνα με το Topspeed.gr, μειώθηκαν κατά 1,9%. Η Γαλλία κατέγραψε απότομη πτώση κατά (-12,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%). Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά (- 9,5%) σε 130.757 μονάδες τον Νοέμβριο του 2024. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία (-21,8%) και τη Γαλλία (-24,4%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο ετήσιος όγκος της αγοράς να είναι κατά 5,4% χαμηλότερος από την ίδια περίοδο πέρυσι.

stighmiotipo-othonis-2024-12-19-172614.png
ACEA

Οι ευοίωνες προοπτικές της ελληνικής αγοράς

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένης της 10ετούς οικονομικής κρίσης και του γερασμένου στόλου Ι.Χ. Παράγοντες, οι οποίοι σε συνδυασμό με την περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας, της αύξησης των εισοδημάτων, αλλά και των των μέτρων προς τις τράπεζες, που θα επιφέρουν νέα πιο ευέλικτα προγράμματα χρηματοδότησης και πιο εύκολα καταναλωτικά δάνεια, θα σημάνουν μία έκρηξη πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, με φόντο την αυξημένη οδική ασφάλεια αλλά και την συμμόρφωση της χώρας με τα αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων, μετατρέποντας την μικρή ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ως μία όαση στην συνεχώς κλιμακούμενη ευρωπαϊκή αγορά, επιβεβαιώνοντας την καλή πορεία της ελληνικής οικονομίας.