Η Ιταλία είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη, μετά την Ολλανδία, με τους υψηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στη βενζίνη, αναφέρει δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας Il Giornale.

Εξαιρουμένης της Ολλανδίας, οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στη βενζίνη στην Ιταλία είναι 0,73 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή κάτι λιγότερο από το 50% της τελικής τιμής, αλλά αν προσθέσετε ΦΠΑ (22%), φθάνει στο μισό κόστος στην αντλία. Η Φινλανδία και η Ελλάδα ακολουθούν στην κατάταξη (0,70 ευρώ ανά λίτρο), ενώ Γαλλία (0,68 € ανά λίτρο) και Γερμανία (0,65 €) συμπληρώνουν τις χώρες με τους υψηλότερους φόρους.

Στην περίπτωση της Ιταλίας οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα καύσιμα… κερδίζουν κατά κράτος την Ελλάδα και τις άλλες χώρες στο χαράτσι. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ αυτά τα 0,73 λεπτά χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1950! Αριθμούν 19 ειδικούς φόρους αρχίζοντας από την χρηματοδότηση της Διώρυγας του Σουέζ και τις πλημμύρες στη Φλωρεντία το 1966 και καταλήγουν στη χρηματοδότηση της Λ’ Ακουίλα για το σεισμό το 2009 και τη Τοσκάνη για την πλημμύρα το 2011!

Στην προκειμένη περίπτωση το αξιωσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει την πρωτιά στον φόρο κατανάλωσης, προς μεγάλη έκπληξη όσων πιστεύαμε το αντίθετο, αλλά και ότι ο Αλέξης Τσίπρας που έχει πολιτευτεί και στην Ιταλία ως υποψήφιος στο ευρωψηφοδέλτιο της Αριστεράς- την περίοδο που ήταν trendy στον ευρωπαϊκό Νότο οι μπαρούφες- έχει την ευκαιρία να τον ξαναθυμηθούν στην Ευρώπη εφόσον ζητήσει από τον Ντράγκι- όπως ζήτησε από τον Μητσοτάκη- να καταργήσει τους φόρους. Εκεί τουλάχιστον δεν τους έβαλε ο ίδιος.

Easy Writer