Περιστατικό ασφαλείας σημειώθηκε στον σιδηρόδρομο, στις 9 Οκτωβρίου, οπότε τρένο του Προαστιακού πήγε να μπει από λάθος στη γραμμή του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, σύμφωνα με έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στον Real FM, είπε ότι τη λάθος εντολή έδωσε ο σταθμάρχης για τον οποίο είπε ότι έχει δώσει ήδη εντολή απομάκρυνσης για επανεκπαίδευση. Όπως είπε «πιθανότατα έκεινη την ώρα έπρεπε να μπει το Μετρό αλλά λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο Προαστιακός χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής. Αυτό έγινε 500 μέτρα πριν να ξεκινήσει η σήραγγα».

Κατά τον Παναγιώτη Τερεζάκη «ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, που του έδειχναν ότι μπαίνει σε γραμμή του μετρό και δεν σταμάτησε και ελέγχεται γι' αυτό». «Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης καθώς έκανε μια χάραξη που αντί για τον προαστιακό, έστελνε τον συρμό στο μετρό. Από τα ευρήματα της επανεκπαίδευσης θα δούμε πού και αν θα συνεχίσει», είπε.

Ερωτηθείς, δε, για το αν η τηλεδιοίκηση έπιασε το λάθος του σταθμάρχη, ο Παναγιώτης Τερεζάκης απάντησε «η τηλεδιοίκηση έδειχνε τα σήματα, αλλά δεν αντιλήφθηκε το λάθος του σταθμάρχη γιατί εκείνος χάραξε σωστή διαδρομή, δεν έστειλε δηλαδή το τρένο σε γραμμή αντίθετης πορείας».

Στο έγγραφο της ομοσπονδίας για ό,τι συνέβη το απόγευμα της 9ης Οκτωβρίου περιγράφεται ότι ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού αντιλήφθηκε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελνε στο υπόγειο δίκτυο όπου δεν μπαίνει ο Προαστιακός. Κατά τις πληροφορίες που μεταφέρει η ΕΦΣΥΝ η οποία έφερε στη δημοσιότητα το περιστατικό, ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού αρχικά προσπάθησε να επικοινωνήσει 2-3 φορές μέσω ασυρμάτου με το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών χωρίς, όμως, να λάβει απάντηση. Τότε ο ίδιος φέρεται να αποφάσισε να μπει με πολύ μικρή ταχύτητα στην λάθος γραμμή με αποτέλεσμα όταν το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα να «χτυπήσει» η τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και έτσι να αποφευχθεί το ατύχημα.