Η ECTAA, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων και Διοργανωτών Οργανωμένων Ταξιδιών, ενημερώθηκε για τη διαδικασία επί παραβάσει που κίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά δέκα κρατών μελών όσον αφορά την εφαρμογή της Οδηγίας σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια και τους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς.
Η δράση αυτή είναι σύμφωνη με τη θέση της Επιτροπής από την αρχή της κρίσης: τα δικαιώματα των καταναλωτών πρέπει να γίνουν σεβαστά σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ολόκληρος ο κόσμος σταματήσει να ταξιδεύει, η ελευθερία κυκλοφορίας καταστέλλεται, χιλιάδες πτήσεις και οργανωμένα ταξίδια ακυρώνονται και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας έχουν χαθεί ή κινδυνεύουν. Η ECTAA εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι δεν έχει αναληφθεί καμία συγκεκριμένη δράση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εξεύρεση κοινών λύσεων για την αντιμετώπιση αυτών των παγκόσμιων εξαιρετικών περιστάσεων, παρά τις πολυάριθμες προτάσεις της ECTAA και ολόκληρης της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας. Αυτή η αδράνεια οδήγησε τα κράτη μέλη να αναλάβουν διάφορες πρωτοβουλίες έκτακτης ανάγκης, για την προστασία των θέσεων εργασίας και των επιστρεπτέων χρημάτων των καταναλωτών.
Η ECTAA συμφωνεί ότι πρέπει να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα των καταναλωτών. Στους σημερινούς αβέβαιους καιρούς, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα voucher των οργανωμένων ταξιδιών είναι ευέλικτα, προστατεύονται από τυχόν αφερεγγυότητα των διοργανωτών και παραμένουν το μοναδικό μέσο που εγγυάται την επιστροφή χρημάτων στους καταναλωτές. Όπως επισημαίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Σύστασή της σχετικά με τα voucher, στις 13 Μαΐου 2020, αν οι διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών ή οι μεταφορείς καταστούν αφερέγγυοι, υπάρχει ο κίνδυνος πολλοί ταξιδιώτες να μην πάρουν ποτέ πίσω τα χρήματά τους, καθώς οι σχετικές αξιώσεις τους κατά των διοργανωτών και των μεταφορέων δεν προστατεύονται.
Ο Pawel Niewiadomski, πρόεδρος της ECTAA, δήλωσε: “Τα voucher των οργανωμένων ταξιδιών ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό δίχτυ ασφαλείας για τους διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών, για την αποφυγή μαζικών πτωχεύσεων, και η καλύτερη εναλλακτική λύση -αντί της άμεσης καταβολής χρημάτων- για τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό να αντλήσουμε τα διδάγματα από αυτή την κρίση. Η διαβούλευση σχετικά με τη Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές θα πρέπει να ξεκινήσει μία σοβαρή συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο προς στην κατεύθυνση ενός πιο ισορροπημένου, ανταγωνιστικού και προστατευτικού ταξιδιωτικού περιβάλλοντος, όχι μόνο για τα οργανωμένα ταξίδια, αλλά και για ολόκληρη την ταξιδιωτική αλυσίδα”.