Πολλές γυναίκες, δύο θυελλώδη διαζύγια, μια τρίτη σύζυγος 35 χρόνια μικρότερή του, 70 και πλέον ταινίες ιταλικής και αμερικανικής παραγωγής, πολλοί διάσημοι σκηνοθέτες, από Μιχάλη Κακογιάννη και Ντίνο Ρίζι μέχρι Φράνκο Τζεφιρέλι, Ρόμαν Πολάνσκι και Τζορτζ Ρόι Χιλ, και μια πολυτάραχη, περιπετειώδης ζωή, αντάξια κατακλυσμιαίας ταινίας που ακόμα δεν έχει γίνει. Τέτοια περίπτωση όπως αυτή του Γιώργου Βογιατζή καμία άλλη.
Οταν έμαθα πως, λόγω κορωνοϊού, ο Γιώργος Βογιατζής έχει παγιδευτεί στην Αθήνα προτού προλάβει να ολοκληρώσει τα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας, έσπευσα να τον πάρω τηλέφωνο και να κουβεντιάσω μαζί του. Είναι χάρμα. Είναι αυθόρμητος. Είναι ολότελα απελευθερωμένος. Από τις ελάχιστες περιπτώσεις ηθοποιών που δεν έχουν να κρύψουν τίποτα. Υποκλίνομαι σε έναν γίγαντα ύψους 1,85 μ.
-Και Ρώμη και Αθήνα;
«Πάντα. Πηγαινοέρχομαι. Τελευταία ήμουν Ρώμη και στις 6 Φεβρουαρίου επέστρεψα Αθήνα. Ετσι παγιδεύτηκα λόγω κορωνοϊού. Ευτυχώς που το κακό με βρήκε στην Αθήνα. Αλλιώτικα, άσ’ τα να πάνε».
-Επικοινωνείς με φίλους σου στη Ρώμη;
«Ολοι κλαίνε. Σπαρακτικά. Ευτυχώς, όλοι είναι υγιείς. Αλλά δεν είμαι στα κέφια μου. Ακουσα πως όταν χαλαρώσουν τα μέτρα θα απαγορευτεί η κυκλοφορία σε όλους άνω των 65. Δηλαδή, όλοι αυτοί πόσο είναι; Το παίζουν νέοι και εμείς είμαστε οι γέροι;».
Από το τηλέφωνο η φωνή του τσακισμένη. Και ταυτόχρονα άκουγα ρουφηξιές τσιγάρου. Ο μπαγάσας τις τράβαγε με ηδονή και καημό. Ταυτόχρονα.
–Καπνίζεις;
«Ασε, τόσο βλάκας είμαι που άρχισα το τσιγάρο στα 40 μου. Τόσο ανόητος είμαι».
«Δύο γυναίκες με παράτησαν»
-Πριν από δύο χρόνια εξομολογήθηκες στην Ελένη Μενεγάκη ότι είχες δύο πολύ άσχημα διαζύγια. Στο πρώτο, όταν έκανες γυρίσματα με την Νταϊάν Κίτον, το έσκασε η γυναίκα σου και σου άφησε το παιδί. Ενώ η δεύτερη πήρε το παιδί και έφυγε στις 5 το πρωί ενώ εσύ κοιμόσουν.
«Μη μου το θυμίζεις αυτό. Εγώ έχω σπάσει όλα τα ρεκόρ. Η καλύτερη σχέση που είχα ποτέ είναι με την τρίτη σύζυγό μου, την Ντιάνα Σκόριτς, 35 χρόνια μικρότερή μου. Και αυτό ρεκόρ όλων των εποχών».
Ο Γιώργος Βογιατζής στα 74 και η Nτιάνα στα 39. Απίστευτο!
-Τι ακριβώς συνέβη με τις δύο πρώτες;
«Η πρώτη τρελάθηκε στα γυρίσματα της ταινίας “Η μικρή τυμπανίστρια” του Τζορτζ Ρόι Χιλ. Οταν συμπρωταγωνιστούσα με την Νταϊάν Κίτον. Ηταν θεοπάλαβη. Η δεύτερη είναι Βελγίδα. Ολα πήγαιναν καλά. Μέναμε στη Ρώμη. Και ένα πρωινό που σηκώθηκα άφαντη κι εκείνη και το παιδί. Στην αρχή νόμισα πως είχαν βγει έξω να αγοράσουν κρουασάν. Πού να πάει το μυαλό μου σ’ αυτή την τρέλα. Επειδή είχαν αργήσει να επιστρέψουν, βγήκα στον δρόμο και μίλησα σε κάποιον καραμπινιέρο. Εκείνος με ψυχραιμία μού είπε να μην ανησυχώ για την υγεία της. Είχε φύγει από το σπίτι. Και εννιά στις δέκα περιπτώσεις, κάπου κοντά θα είχε κρυφτεί. Και πράγματι, είχε κρυφτεί σε ένα κοντινό μικρό ξενοδοχείο».
-Θυελλώδης η ερωτική σου ζωή…
«Ολοι αυτό πιστεύουν. Πως έχω μεγάλη επιτυχία στις γυναίκες. Ομως και οι δύο με παράτησαν. Με την πρώτη δεν πήγαινε καλά η σχέση. Με τη δεύτερη ακόμα δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς έφταιγε».
-Μπας και στις δύο περιπτώσεις έπεσες σε τρελές γυναίκες;
«Ασε. Με την Ντιάνα η σχέση μας είναι εξαιρετική. Ολα αυτά τα χρόνια. Φαντάσου, τη γνώρισα όταν εκείνη δεν είχε κλείσει τα 18. Τότε ευτυχώς. Τώρα δυστυχώς».
-Τι εννοείς;
«Δυστυχώς γιατί όσο περνάνε τα χρόνια τόσο αισθάνομαι να βαραίνει αυτή η διαφορά».
Ο Γιώργος Βογιατζής, μαζί με την Ειρήνη Παππά, οι δύο Ελληνες ηθοποιοί με τη μεγαλύτερη καριέρα στο εξωτερικό. Ο Βογιατζής έχει παίξει σε καμιά εβδομηνταριά ταινίες ιταλικής και αμερικανικής παραγωγής. Ρεκόρ όλων των εποχών.
-Από την εμπειρία σου, ποιοι οι καλύτεροι σκηνοθέτες;
«Ο Ντίνο Ρίζι και ο Φράνκο Τζεφιρέλι».
-Και ο Τζορτζ Ρόι Χιλ, που σκηνοθέτησε τη «Μικρή τυμπανίστρια»;
«Ο Τζορτζ ήταν αποφασισμένος να εγκαταλείψει τα γυρίσματα για χάρη μου. Επειδή η Warner δεν ήθελε Ελληνα ηθοποιό στο καστ της ταινίας. Με την επιμονή του τελικά με δέχτηκαν, αφού προηγουμένως αναγκάστηκα να κάνω δύο δοκιμαστικά. Πολύ καλός και ο Ρόμαν Πολάνσκι όταν γυρίζαμε το “Frantic”. Ομως ο Ντίνο Ρίζι, καταπληκτικός. Και πολύ γρήγορος. Πάντα ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να κάνει. Ολα τα είχε σχεδιάσει από πριν. Και πλακατζής. Σε μια σκηνή όπου επρόκειτο να φιλήσω στο στόμα την Ορνέλα Μούτι και η σύζυγός μου ήταν στο σετ, χωρίς εγώ να την έχω δει, ο Ντίνο πετάγεται και λέει: “Γιώργο, σου έχω πει τόσες φορές να μη βάζεις τη γλώσσα σου στο στόμα της Ορνέλα”»!
-Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν δημοσίως, μπροστά σε 500 δημοσιογράφους, είχε πει ότι όποια σταρ ισχυριστεί πως δεν έχει κοιμηθεί με τον συμπρωταγωνιστή και τον σκηνοθέτη της λέει ψέματα.
«Εχει δίκιο. Ο αδελφός της, ο Γουόρεν Μπίτι, επειδή τότε ήταν γκόμενος της Νταϊάν Κίτον, είχε εγκατασταθεί στα γυρίσματα της “Τυμπανίστριας”».
-Τα κασέ των ηθοποιών είναι τόσο παχυλά, όπως λένε στο Χόλιγουντ;
«Εξαρτάται από τις περιπτώσεις. Στην Ιταλία είναι χαμηλότερα. Κάνεις μια μικρή αλλά καλή ταινία και παίρνεις φραγκοδίφραγκα. Κάνεις μια μεγάλη μαλακία και παίρνεις πολλά. Τώρα όμως έχουν κουρευτεί. Προ κορωνοϊού. Τώρα σε πληρώνουν 90 μέρες μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Παγκοσμίως έχουν κουρευτεί. Συνήθως τα πολλά λεφτά τα εισπράττουν οι σταρ που φέρνουν πολλούς θεατές. Λογικό».
«Από την πείνα με γλίτωσε η Βλαχοπούλου»
-Ο «Ζορμπάς» ήταν η πρώτη σου ταινία.
«Οχι ακριβώς. Ηταν η δεύτερη. Η πρώτη ταινία με τίτλο “Αθήνα ώρα 12” έγινε εκ των ενόντων, ήταν φοιτητική και δεν την έχει δει κανείς».
-Τι εννοείς φοιτητική;
«Για ένα διάστημα φοιτούσα στη Σχολή Σταυράκου. Στη συνέχεια πήγα στο Παρίσι στη διάσημη κινηματογραφική σχολή του Ιβ Φιρέ. Ωστόσο,
εκείνος έφυγε γιατί έγινε προσωπικός κόουτς του Μιτεράν. Και μετά έφυγα από Παρίσι και πήγα Ρώμη. Επρόκειτο να επιστρέψω για το στρατιωτικό μου, αλλά κόλλησα στη Ρώμη. Πανέμορφη πόλη. Πάντα έβρισκες ένα πιάτο σπαγγέτι. Στο Παρίσι όμως επί οκτώ ημέρες είχα μείνει νηστικός. Ευτυχώς η Ρένα Βλαχοπούλου, γνωστή στην οικογένειά μου, μέσω Φίνου, μου έστειλε λεφτά για να φάω. Τότε έλεγα στους φίλους μου πως μ’ έχει κόψει η πείνα στο Παρίσι, αλλά εσείς στη Ρώμη κυκλοφορείτε με αυτοκινητάκια».
-Και πώς τα κατάφερες;
«Θα πέσεις χάμω από τα γέλια όταν σου πω. Φαντάσου, δεν ήξερα γρι ιταλικά. Μιλούσα όμως αγγλικά και γαλλικά. Τα ιταλικά τα έμαθα σε τρεις μήνες. Ευτυχώς η Ειρήνη Παππά με σύστησε στον ατζέντη της, αλλά εκείνος καμία σημασία δεν έδινε. Τότε μια κάστινγκ (διευθύντρια διανομής ρόλων) μου πρότεινε να πάρω μέρος σε διαφημιστικό σποτάκι για την Kodak. Ετσι βρέθηκα στη χλιδή των καλύτερων ξενοδοχείων της Βενετίας. Και από αδέκαρος βρέθηκα με 5.000 δολάρια στην τσέπη. Εκείνη την εποχή με τόσα λεφτά αγόραζες αυτοκίνητο. Στο μεταξύ, έμενα σε μια πανσιόν που για καλή μου τύχη η κόρη του ιδιοκτήτη είχε ψωνιστεί με την ηθοποιία. Εγώ της έκανα μαθήματα και ο πατέρας της έλεγε: “Φτιάξτε μια μπριζόλα στον Γιώργο”».
-Πέρα από την Ειρήνη Παππά;
«Είχα συναντήσει και τον Νίκο Κούρκουλο, που είχε έρθει Ρώμη για τα γυρίσματα της ταινίας “The Adventures” της Paramount. Αλλά εκείνος εγκατέλειψε με το επιχείρημα “καλύτερα πρωταγωνιστής στην Ελλάδα παρά δεύτερος και τρίτος στη Ρώμη”».
-Και με «Αλέξη Ζορμπά»;
«Οταν κάποτε αφηγήθηκα τη ζωή μου στον Ηλία Καζάν, εκείνος μου είπε πως με αυτό το υλικό θα μπορούσε να γράψει τρία βιβλία. Από μικρός, λοιπόν, ήθελα να γίνω ηθοποιός και χωνόμουν στα γυρίσματα. Κάπως έτσι, βρέθηκα στα γυρίσματα ταινίας της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Και επειδή κάποιος είπε κάτι στα αγγλικά και κανείς δεν κατάλαβε, εγώ πετάχτηκα και το μετέφρασα. “Ποιος είσαι εσύ; Ηθοποιός;”. Πήγα, λοιπόν, στο σπίτι του Κακογιάννη, ανοίγει η αδελφή του και εκείνος με διώχνει από το σπίτι. Μια άλλη μέρα βαδίζοντας στη Βασιλίσσης Σοφίας βλέπω στην πόρτα του κτιρίου να γράφει “Αλέξης Ζορμπάς”. Μπαίνω στο κτίριο, πέφτω πάνω σ’ έναν από τους παραγωγούς, με βλέπει ο Κακογιάννης και αμέσως λέει: “Σου είπα πως τον θέλω. Κάνουμε δοκιμαστικό και αύριο φεύγεις για Κρήτη. Φέρε τη μάνα σου να υπογράψει”».
Η Μαντόνα και η υστερία της Ντάιαν Κίτον
-Εχεις παίξει σε ταινία με πρωταγωνίστρια τη Μαντόνα.
«Την ξέρω πολλά χρόνια. Από τότε που ήταν με τον Σον Πεν. Η Μαντόνα είχε μια κόντρα με τη γυναίκα μου για ανεξήγητους, σε μένα, λόγους. Την πρωτογνώρισα σε πάρτυ της Warner».
-Η Νταϊάν Κίτον;
«Ενδιαφέρουσα περίπτωση. Υστερικιά. Διαρκώς έκανε πολλές πρόβες και διαρκώς απαιτούσε από τον σκηνοθέτη να γυρίζει την ίδια σκηνή πολλές φορές. Ισως και 40 επαναλήψεις. Τέτοια υστερία. Αν και τα είχε με τον Γουόρεν Μπίτι, κάθε πρωί μιλούσε τηλεφωνικά με τον Γούντι Αλεν. Ολες οι σταρ είναι κολλημένες με τον προσωπικό τους ψυχίατρο. Μια φορά στο Λονδίνο τρώγαμε με την Νταϊάν Κίτον και με άλλες και όλο το βράδυ μιλούσαν για τον ψυχίατρό τους. Εγώ τις κοιτούσα σαν ούφο και εκείνες σαν να είμαι τρελός».
-Να συμπεράνω ότι κι εσύ είχες σχέσεις με κάποιες σταρ;
«Μόνο στα ενδιάμεσα των σχέσεών μου. Οσο παράξενο και να σου φαίνεται, ποτέ δεν κεράτωσα καμία από τις σοβαρές σχέσεις μου».
-Με ποιες σταρ έχεις πάει;
«Ας το αφήσουμε αυτό. Οι λεπτομέρειες είναι περιττές».
-Απ’ όλες τις χώρες όπου έχεις πάει -και είναι πολλές-, ποια η αγαπημένη σου;
«Θέλει και ρώτημα; Φυσικά, η Ελλάδα. Δεν υπάρχει σύγκριση, σε όλα. Λατρεύω την Ελλάδα. Απλώς θα προτιμούσα τα ελληνικά κανάλια να έκαναν καλύτερες σειρές ώστε να μπορέσω να εργαστώ κι εγώ. Ελλάδα, και πάλι Ελλάδα».
«Στην αρχή Τσίπρας, αναθεωρώ για Κυριάκο»
-Και η πολιτική; Απ’ όλους τους πρωθυπουργούς της τελευταίας δεκαετίας, με την οικονομική κρίση, ποιος, κατά τη γνώμη σου, ο καλύτερος;
«Παλιά στη Ρώμη είχα γνωρίσει τον Ανδρέα και ομολογώ ότι μου άρεσαν αυτά που έλεγε. Τώρα δεν έχω γνώμη. Στην αρχή, μου άρεσε ο Τσίπρας. Μετά, κάπως μπερδεύτηκαν τα πράγματα. Και για τον Κυριάκο δεν είχα γνώμη, αλλά τώρα με τα έγκαιρα μέτρα που πήρε να προφυλάξει τον κόσμο από τον κορωνοϊό και το Μεταναστευτικό, άρχισα να το σκέφτομαι και να αναθεωρώ. Ολοι οι πολιτικοί υπόσχονται, αλλά κανείς δεν κάνει τίποτα. Ο Τσίπρας ήταν τίμιος, αλλά δεν ήξερε να διαχειριστεί τα πράγματα».
-Η πολιτική σου προέλευση;
«Η οικογένεια της μητέρας μου στα δεξιά, να μην πω φασιστική. Ο πρώτος εξάδελφος της μητέρας μου υπήρξε αρχηγός της Αστυνομίας και φανατικά βασιλικός. Από την πλευρά του πατέρα μου η εικόνα είναι αριστερή. Ο Απόστολος Βογιατζής, αδελφός του πατέρα μου, ήταν ένας από τους πέντε που είχαν ιδρύσει το ΕΑΜ. Αλλά επί δικτατορίας Παπαδόπουλου έγινε υπουργός Εργασίας. Και όταν τον ρώτησαν γι’ αυτή την ακραία του μεταστροφή μου είπε ότι μόνο ο Παπαδόπουλος ενδιαφέρθηκε για το πρόγραμμά του επί των εργασιακών σχέσεων. Επειδή ήμουν ανυπότακτος, αναγκάστηκα να πάω στη Βουλή επί χούντας να τον βρω και να με βοηθήσει. Αλλά εκείνος μου είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα και πως θα γίνει της κακομοίρας με το Πολυτεχνείο».
-Μα, πώς το ήξερε;
«Ελα ντε… Περίεργο. Τελικά με βούτηξαν, με πήγαν στο Στρατοδικείο και με απέλασαν».
-Εχεις δύο παιδιά, έτσι δεν είναι;
«Η κόρη μου, η Κασσάνδρα, είναι 45 ετών και κάνει καριέρα ηθοποιού στην Αμερική. Ο γιος μου, ο Γουίλιαμ, από τη δεύτερη γυναίκα μου, είναι 24, τελείωσε σχολή θεάτρου, πήρε το δίπλωμά του και τώρα ψάχνει δουλειά».
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες μαζί του, αλλά ο χώρος είναι περιορισμένος. Κρίμα! Προτού κλείσω το τηλέφωνο του είπα ότι πάση θυσία η ζωή του να γίνει ταινία. Ενα πρώτης τάξεως αυθεντικό υλικό για μια σύγχρονη παραλλαγή του «America America», με τίτλο «Italia Italia» και υπότιτλο «Viva Yorgo»!
Πηγή: Πρώτο Θέμα