Εντυπωσιακά σχόλια και εξαιρετικές κριτικές αποσπά το ορατόριο του Γιώργου Θεοφάνους με τίτλο “Παναγία – η Μητέρα του φωτός”. Πρόκειται για μια σπουδαία παράσταση που παρουσιάστηκε το Φεβρουάριο στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας και προ ημερών στην Κύπρο.
Μιλώντας σττο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο δημοφιλής συνθέτης-στιχουργός επισημαίνει πως το ορατόριο βασίζεται σε κείμενα και ποιήματα αγιορειτών μοναχών, αλλά και γνωστών ποιητών μας, του Καβάφη, του Σεφέρη και άλλων.
«Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα, μια μεγάλη παραγωγή στην οποία συμμετέχουν επί σκηνής 250 άτομα με μια μεγάλη συμφωνική ορχήστρα. Η παράσταση θα παρουσιαστεί το Φεβρουάριο του 2020 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα κάνει το γύρο του κόσμου. Ήδη έχουν προγραμματιστεί παραστάσεις για την Αγία Πετρούπολη και τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Ερωτηθείς πώς καλύπτονται τα έξοδα, δεδομένου ότι η είσοδος για τους θεατές είναι δωρεάν, λέει πως τα έξοδα καλύπτονται από χορηγίες ευαισθητοποιημένων ανθρώπων.
Αναφερόμενος στα 30 χρόνια που μεσουρανεί στο καλλιτεχνικό στερέωμα δηλώνει πως όλα αυτά τα χρόνια αισθάνεται πως… παίζει με τα δώρα που του δίνει ο Θεός! «Έχοντας αυτό το δώρο, γιατί η έμπνευση δεν είναι κάτι δικό μας αλλά μας δίνεται -και το λέω αυτό επειδή είμαι άνθρωπος που πιστεύω στην εκκλησία πιστεύω βαθιά στον Θεό, χωρίς να είμαι θρησκόληπτος- δεν έχω την αγωνία αν αύριο που θα ξυπνήσω θα μπορώ να γράψω τραγούδι σαν το “Δικό μου δρόμο”, ή τον “Παλιόκαιρο”… Βέβαια κάθε μέρα ανελλιπώς γράφω κάτι, μπορεί μια λέξη, μπορεί μια φράση, μπορεί να βγει ένα ολόκληρο τραγούδι γιατί θέλω να υπάρχει μια μηχανή που να έχει τα λάδια της ώστε να μην σταματάει ποτέ. Άλλωστε η δουλειά μας είναι ένας αγώνας καθημερινός», σημειώνει.
Ο Γιώργος Θεοφάνους θεωρεί τον εαυτό του τυχερό άνθρωπο επειδή, όπως επισημαίνει, στην τριαντάχρονη καλλιτεχνική του πορεία, πρόλαβε και συνεργάστηκε με τραγουδιστές της προηγούμενης απ΄ αυτόν γενιάς, όπως η Μούσχουρη, ο Νταλάρας, ο Μητσιάς, ο Πάριος, η Αλεξίου, η Γλυκερία, αλλά και τους καλούς όπως λέει της γενιάς του καθώς και της επόμενης, όπως ο Ρέμος, η Θεοδωρίδου, η Ζήνα, ο Ρουβάς, ο Αργυρός, η Πάολα και άλλοι.
Όσον αφορά μία ίσως άγνωστη σε ορισμένους δραστηριότητά του, τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, σημειώνει πως ήδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Μένανδρος” μία σειρά που λέγεται “Παραμυθολογία” και πρόκειται για ένα συνδυασμό του μύθου και της ιστορίας. «Για τη συγγραφή των παιδικών βιβλίων εμπνέομαι από τα τέσσερα παιδιά μου».
Απαντώντας στο ερώτημα αν με όλες δραστηριότητές του “βρίσκει” χρόνο να ασχοληθεί και με τα παιδιά του, τονίζει πως όχι μόνο “βρίσκει” χρόνο για την οικογένειά του, αλλά είναι κλασικός οικογενειάρχης και κανονίζει έτσι τις δουλειές του ώστε κάθε Κυριακή όλη η οικογένειά του να τρώνε μαζί. Και προσπαθεί να κάνει το ίδιο και ορισμένες καθημερινές, παρότι δεν είναι εύκολο εξαιτίας των φροντιστηρίων και γενικότερα των σχολικών υποχρεώσεων των παιδιών! «Πιστεύω πάρα πολύ στην ώρα εκείνη που κάνουμε και χαβαλέ», λέει χαρακτηριστικά.
Συμμετέχοντας από το 2008 στην κριτική επιτροπή του τάλεντ σόου “Χ-factor”, ασφαλώς παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η άποψή του, αν βοηθούν αυτά στην ανάδειξη ταλαντούχων καλλιτεχνών. «Τους δίνεται ένα βήμα για να δείξουν το ταλέντο τους. Προκειμένου μάλιστα να βοηθήσω τους νικητές του “Χ-factor”, τους δίνω ένα τραγούδι μου, αλλά μάλλον δεν αξιοποιούν αυτήν την ευκαιρία. Γιατί πάντοτε εγώ λέω πως το μεγαλύτερο ταλέντο ενός ανθρώπου είναι να διαχειρίζεται το ταλέντο του. Το ίδιο του το ταλέντο. Αν κάποιος δεν έχει μυαλό να το διαχειριστεί φταίει ο ίδιος. Γι αυτό βλέπουμε μέτριους τραγουδιστές να κάνουν μεγάλες καριέρες ή μεγάλους τραγουδιστές να κάνουν μέτριες καριέρες».
Κι όσον αφορά τη συμμετοχή του ίδιου στο “Χ-factor” κάνοντας την αυτοκριτική του παραδέχεται πως πολύ δύσκολα πήρε μέρος σ’ αυτό γιατί δεν μπορούσε να διαχειριστεί την τηλεόραση την οποία χαρακτηρίζει «παμφάγο ον», το οποίο σε κάνει να νιώθεις ότι είσαι παντοδύναμος. «Βλέποντας βιντεάκια τώρα στο διαδίκτυο, δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου μπροστά σ’ αυτά τα παιδιά», λέει. «Δεν επιτρέπεται να μιλάω στον κόσμο μ’ αυτόν τον τρόπο γιατί θα μπορούσα να πω τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Δεν ήμουνα κακός αλλά κακότροπος. Θεωρώ ότι στα τόσα χρόνια που συμμετέχω στην τηλεόραση το έχω μετριάσει αυτό. Δεν το έχω φέρει στο επίπεδο που θα ήθελα, δηλαδή να είμαι ευγενής μ’ αυτούς τους ανθρώπους, αλλά προσπαθώ να αλλάξω τον τρόπο που μιλάω σ’ αυτά τα παιδιά».