Κοροϊδία χωρίς όρια
Με μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο, μπορεί κάποιος να κατεβάσει από τον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Ενωσης (www.transport.ec.europa.eu) το εθνικό σχέδιο της χώρας μας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, το οποίο υποβλήθηκε στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα το 2018, κατ’ εφαρμογήν του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/919.
Στο εν λόγω σχέδιο περιγράφεται η υφιστάμενη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και αναφέρει ότι η τηλεδιοίκηση σχεδόν σε όλο το δίκτυο έχει ολοκληρωθεί, αλλά ο εξοπλισμός της υποδομής έχει υποστεί δολιοφθορά (σελ. 4) από Ρομά, πολλές φορές σε συνεργασία με υπαλλήλους του ΟΣΕ.
Το δε σχέδιο αναφέρει ότι οι βλάβες θα έχουν αποκατασταθεί το 2019. Το ζητούμενο σε όλο αυτό είναι ότι το σχέδιο αναφέρει ότι έχει εγκατασταθεί η τηλεδιοίκηση, παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε τη σχετική σύμβαση κολλημένη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για σωρεία παρανομιών (βλ. ΕΛΣΥΝ 842/2018 VI Τμήμα) και το έργο της εγκατάστασης στο 15-20% της υλοποίησης.
Η βελτίωση του δικτύου
Οι αριθμοί των συμβασιοποιημένων έργων (δηλ. των έργων που υλοποιούνται και όχι απλώς εξαγγέλλονται), όπως προκύπτουν από την επίσημη σελίδα της ΕΡΓΟΣΕ (https://www.ergose.gr/symvaseis) είναι αποκαλυπτικοί: Ιανουάριος 2015 έως Ιούνιος 2019: 203 εκατ. ευρώ – Ιούλιος 2019 έως σήμερα: 520 εκατ. ευρώ.
Εάν σε αυτά προστεθούν και τα έργα 4 δισ. ευρώ (με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ 2021 – 2027) που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ αλλά ακόμα δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, τότε μιλάμε για τη μεγαλύτερη επένδυση στο σιδηροδρομικό δίκτυο που έγινε ποτέ. Είναι όλα αυτά ικανά να αποτρέψουν μια τραγωδία, όπως αυτή που συνέβη στα Τέμπη; Οχι. Διότι όλο το σύστημα της σιδηροδρομικής λειτουργίας στηρίζεται στην υποδομή (software/hardware) και τον ανθρώπινο παράγοντα.
Για αυτό ακριβώς δεν έριξε κανείς το ανάθεμα στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το δυστύχημα που έλαβε χώρα στην ίδια γραμμή στο Αδενδρο τον Μάιο του 2017 και στοίχισε τη ζωή σε 4 ανθρώπους.
«Πέφτει ο Μητσοτάκης»
Πρώτη φορά που παρατήρησα μια επισταμένη απόπειρα να κατακλυστούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μια εικόνα «κατάρρευσης» της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ήταν τον Μάρτιο του 2020 με τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στον Εβρο. Έκτοτε, από καιρού εις καιρόν, η εν λόγω συζήτηση επαναφέρεται στα social media, με απόλυτη μάλιστα βεβαιότητα.
Κατά την παγκόσμια πανδημική κρίση, μέρα παρά μέρα «έπεφτε ο Μητσοτάκης» και πηγαίναμε σε εκλογές. Ακολούθως ήρθαν οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Εύβοια, μετά η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η παγκόσμια ακρίβεια για την οποία «έφταιγε αποκλειστικά ο Μητσοτάκης», μετά οι υποκλοπές και, τέλος, το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Τελικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης όχι μόνο δεν έπεσε, αλλά κατά πώς φαίνεται θα εξαντλήσει την τετραετία.
Οι λεγεώνες των ηλιθίων
O γνωστός τοις πάσι Ιταλός σημειολόγος, δοκιμιογράφος, φιλόσοφος, κριτικός λογοτεχνίας και μυθιστοριογράφος Ουμπέρτο Εκο κάποτε έλεγε ότι «οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν το δικαίωμα να μιλάνε λεγεώνες ηλιθίων που άλλοτε δεν μίλαγαν παρά μόνο σε μπαρ, αφού είχαν πιει κανένα ποτήρι κρασί, χωρίς να βλάπτουν την κοινότητα. Τους αναγκάζαμε αμέσως να σωπάσουν, αλλά σήμερα έχουν το ίδιο δικαίωμα λόγου με ένα βραβείο Νόμπελ. Είναι η εισβολή των ηλιθίων».
Με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βιώνουν μια πρωτόγνωρη… επέλαση ηλιθίων. Άτομα που γνωρίζουν από σιδηροδρομικά θέματα, αναλυτές επί παντός επιστητού, εμπειρογνώμονες ατυχημάτων, αλλά και βαλτοί κουτοπόνηροι διαδικτυακοί χρήστες που προσπαθούν να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη.
(Μια τρύπα στο νερό (της ΕΥΔΑΠ) έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ!
Ενα από τα μεγαλύτερα χαστούκια που έφαγε ο ΣΥΡΙΖΑ από το Συμβούλιο της Επικρατείας ήταν η απόπειρα ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, μέσω της μεταβίβασης της πλειονότητας των μετοχών στο Υπερταμείο.
Αντί λοιπόν να μελετήσουν την απόφαση και να βάλουν μυαλό, διαβλέποντας προεκλογικά οφέλη από αφελείς, επιχειρούν κάτι το εκπληκτικό: αποπειρώνται να φορτώσουν στην κυβέρνηση ότι «ιδιωτικοποιεί τα νερά προεκλογικά», παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως κάτι τέτοιο έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι δεν μπορεί να γίνει, ανεξάρτητα της πολιτικής βουλήσεως.
Για την ιστορία (που λέει και μια ψυχή στον ΣΥΡΙΖΑ…), το υπουργείο Περιβάλλοντος εισήγαγε στη Βουλή νομοσχέδιο που αναβαθμίζει την ήδη υφιστάμενη από το 2011 Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ανεξάρτητη αρχή), στην οποία πλέον υπάγεται εκτός της ενέργειας και ο έλεγχος των αποβλήτων και του ύδατος (άρθρο 6).
Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολιτικά και λογικά συνεπής σε όσα λέει για τις ανεξάρτητες αρχές και για τη χρησιμότητά τους στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, θα έπρεπε να επικροτήσει τον αρμόδιο υπουργό που θέτει για πρώτη φορά το δημόσιο αγαθό του νερού υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης Αρχής.
Σωστά; Όχι ακριβώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει σημαία μια ανακοίνωση της Ενωσης των Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης και Αποχέτευσης (ΕΔΕΥΑ), η οποία θεωρεί «αρνητική εξέλιξη» την υπαγωγή του ύδατος σε ανεξάρτητη Αρχή (!) «διότι θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση των ΔΕΥΑ» (!!). Δηλαδή, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ο Κώστας Σκρέκας θα βάλει πωλητήριο στους δήμους. Φαιδρότητες, το λιγότερο.
Εν τω μεταξύ, το φαιδρόν του πράγματος θα είχε αποφευχθεί, εάν ένας από τους περισπούδαστους δημοσιολογούντες είχε μπει στον κόπο να διαβάσει το άρθρο 3 του νομοσχεδίου, το οποίο άνευ παρερμηνείας ορίζει ότι «πάροχος υπηρεσιών ύδατος» είναι μόνο το Δημόσιο, οι δήμοι και τα νομικά πρόσωπα που έχει συστήσει το ίδιο το κράτος.