Τα συχαρίκια και οι «γάτες»
H ηγεσία του Ισραήλ συνεχάρη τις ελληνικές Αρχές (κυβέρνηση, Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών και Ελληνική Αστυνομία) για την εξάρθρωση του τρομοκρατικού δικτύου που απειλούσε με χτυπήματα σε βάρος επιλεγμένων εβραϊκών στόχων στη χώρα μας.
Τα σε επίπεδο πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών συγχαρητήρια έρχονται από μία χώρα στην οποία η αντιτρομοκρατία και γενικώς η ασφάλεια είναι το μεγάλο ατού της. Συνακόλουθα, η χθεσινή επιτυχία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών αποδεικνύει ότι οι μυστικές υπηρεσίες στη χώρα μας λειτουργούν σε ένα επίπεδο και φέρνουν απτά αποτελέσματα όταν δεν προσπαθούν τα κόμματα να μειώσουν την αποτελεσματικότητά τους, εμπλέκοντάς τις σε βλακώδη μικροκομματικά παιχνίδια.
Πάντως, από την όλη αυτή εξέλιξη δεν φάνηκαν να πείθονται και πολύ οι σύντροφοι της αντιπολίτευσης, οι οποίοι, καθότι μεγάλες «γάτες», θεωρούν ότι η όλη υπόθεση είναι καθαρά εναγώνιος αντιπερισπασμός για να αλλάξει η επικοινωνιακή ατζέντα, μιας και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας περνάει δύσκολα το τελευταίο διάστημα.
Ο Ανδρουλάκης πρωθυπουργός (Ι)
Oπως ήταν αναμενόμενο, στη συνέντευξη που παραχώρησε το βράδυ της Τρίτης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ η Σία Κοσιώνη τον πίεσε να ονοματίσει ή έστω να περιγράψει το πρόσωπο που έχει στο μυαλό του για πρωθυπουργό σε μια κυβέρνηση συνεργασίας.
Προσωπικά δεν γνωρίζω αν ο Νίκος Ανδρουλάκης έχει στο μυαλό του κάποιον συγκεκριμένο (πιθανολογώ ότι δεν έχει), αλλά θα σταθώ σε μια αποστροφή του λόγου του. Πιεζόμενος να απαντήσει κάτι πειστικό, είπε ότι σε άλλα κράτη πρωθυπουργός σε κυβερνήσεις συνεργασίας ορίζεται ο αρχηγός του δεύτερου ή του τρίτου κόμματος που συμμετέχει στην κυβέρνηση.
Γεγονός που μάλλον συνάγει εύληπτα το συμπέρασμα ότι το πρόσωπο που φαντάζεται ο Ανδρουλάκης στη θέση του πρωθυπουργού είναι ο… Ανδρουλάκης.
Ο Ανδρουλάκης πρωθυπουργός (ΙΙ)
Όμως κατά τη συνέντευξή του στη Σία Κοσιώνη ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν έμεινε μόνο στην αναφορά ευρωπαϊκών παραδειγμάτων κυβερνήσεων συνεργασίας.
Με περίσσεια χάρη και σοβαρότητα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι «εγώ απέναντί τους (εννοεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα) έχω ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: Δεν έχω κυβερνήσει. Δεν έχω κάνει υποκλοπές, ούτε έχω υποσχεθεί σεισάχθεια το 2014 και μετά να παραδώσω τα κόκκινα δάνεια εκατομμυρίων ανθρώπων στα funds που τους εκβιάζουν και τώρα έρχονται να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα».
Επειδή αυτή δεν ήταν συνέντευξη αλλά casting για τη θέση του πρωθυπουργού, θεωρώ πως θα έπρεπε να προσθέσει και την προϋπηρεσία του στην Ευρωβουλή, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση από την πρόεδρό του, ώστε να μετρήσει στη μοριοδότηση!
Εσφαλμένη διαπίστωση
Με νόμο των Αντώνη Σαμαρά και Ευάγγελου Βενιζέλου, γράφει ο Γιώργος Κατρούγκαλος και αναπαράγουν εν χορώ «Αυγή», «Εφημερίδα των Συντακτών» και «λοιποί συγγενείς», έγινε στη χώρα μας η αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στο 67ο έτος της ηλικίας.
Μάλιστα… Εξαιρετική διαπίστωση του υπουργού της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μόνο που χωλαίνει σε μια μικρή λεπτομέρεια. Στο ΦΕΚ Β’ 2325/27.10.2015 δημοσιεύτηκε μια απόφαση την οποία υπογράφει ο Γιώργος Κατρούγκαλος με αριθμό 122900/0092 και τίτλο «Υπαγωγή στα όρια ηλικίας των πινάκων 1 και 2 του άρθρου 1 του Ν. 4336/2015». Ο Ν. 4336/2015 είναι ο διαβόητος ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου.
Τι λέει αυτή η απόφαση; Οτι τα όρια ηλικίας αυξάνονται κατ’ εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου στο 67ο έτος της ηλικίας των εργαζομένων με βάση τους πίνακες που παρατίθενται. Ερώτηση: Εάν τα όρια είχαν αυξηθεί επί Σαμαρά-Βενιζέλου στο 67ο έτος, για ποιο λόγο τα αύξησε ξανά ο Κατρούγκαλος; Για να τους κλέψει τη δόξα;
Ο Ανδρουλάκης πρωθυπουργός (Ι)
Oπως ήταν αναμενόμενο, στη συνέντευξη που παραχώρησε το βράδυ της Τρίτης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ η Σία Κοσιώνη τον πίεσε να ονοματίσει ή έστω να περιγράψει το πρόσωπο που έχει στο μυαλό του για πρωθυπουργό σε μια κυβέρνηση συνεργασίας.
Προσωπικά δεν γνωρίζω αν ο Νίκος Ανδρουλάκης έχει στο μυαλό του κάποιον συγκεκριμένο (πιθανολογώ ότι δεν έχει), αλλά θα σταθώ σε μια αποστροφή του λόγου του. Πιεζόμενος να απαντήσει κάτι πειστικό, είπε ότι σε άλλα κράτη πρωθυπουργός σε κυβερνήσεις συνεργασίας ορίζεται ο αρχηγός του δεύτερου ή του τρίτου κόμματος που συμμετέχει στην κυβέρνηση.
Γεγονός που μάλλον συνάγει εύληπτα το συμπέρασμα ότι το πρόσωπο που φαντάζεται ο Ανδρουλάκης στη θέση του πρωθυπουργού είναι ο… Ανδρουλάκης.
Ο Ανδρουλάκης πρωθυπουργός (ΙΙ)
Όμως κατά τη συνέντευξή του στη Σία Κοσιώνη ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν έμεινε μόνο στην αναφορά ευρωπαϊκών παραδειγμάτων κυβερνήσεων συνεργασίας.
Με περίσσεια χάρη και σοβαρότητα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι «εγώ απέναντί τους (εννοεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα) έχω ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: Δεν έχω κυβερνήσει. Δεν έχω κάνει υποκλοπές, ούτε έχω υποσχεθεί σεισάχθεια το 2014 και μετά να παραδώσω τα κόκκινα δάνεια εκατομμυρίων ανθρώπων στα funds που τους εκβιάζουν και τώρα έρχονται να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα».
Επειδή αυτή δεν ήταν συνέντευξη αλλά casting για τη θέση του πρωθυπουργού, θεωρώ πως θα έπρεπε να προσθέσει και την προϋπηρεσία του στην Ευρωβουλή, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση από την πρόεδρό του, ώστε να μετρήσει στη μοριοδότηση!
Η σύμβαση 717, οι καταγγελίες και οι παθογένειες
Από το 2016 ξεκινούν να υποβάλλονται ερωτήσεις του τότε ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την υλοποίηση της σύμβασης 717. Το 2017 η υλοποίηση του έργου σταματά επί της ουσίας, αφού πρωτόκολλα παραλαβής σταθμών από τον ΟΣΕ υπάρχουν μόνο μέχρι το 2016.
Καθίσταται σαφές ότι πρέπει να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση και το 2018 το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκληρώνει τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας. Οι καταγγελίες, όμως, οδηγούν το ίδιο διάστημα και σε έλεγχο από την ΕΔΕΛ. Η άτυπη διακοπή των εργασιών που επέφεραν ο έλεγχος, οι εσωτερικές ανακατατάξεις στην ανάδοχο κοινοπραξία, όπως επίσης και οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, καθυστερούν την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Το πόρισμα της ΕΔΕΛ καταλήγει ότι η εταιρεία Alstom Ferroviaria παραβίασε τους όρους των συμβατικών δεσμεύσεών της, εγείροντας ζήτημα υπογραφής των μελετών εφαρμογής. Στις 11.02.2019, η ΕΔΕΛ υπέβαλε στην ΕΡΓΟΣΕ την οριστική έκθεση αποτελεσμάτων χωρίς να υπάρχει καμία τροποποίηση σε σχέση με τα ευρήματα της προσωρινής έκθεσης.
Από τον Μάιο έως τον Ιούνιο του 2019, η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε επικαιροποιημένες μελέτες και μελέτες εφαρμογής με βάση τις υποδείξεις του πορίσματος ελέγχου, ωστόσο γραφειοκρατία και έλεγχοι καθυστερούν την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.
Τον Απρίλιο του 2021 ξεκινά έλεγχος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για θέματα καθυστερήσεων, την προσυμβατική διαδικασία και τη γενικότερη διαχείριση. Τον Σεπτέμβριο του 2021 η ΕΑΔ αποφαίνεται και συστήνει στην ΕΡΓΟΣΕ να μεριμνήσει για την ορθή εφαρμογή της ισχύουσας για κάθε έργο νομοθεσία. Η ΕΡΓΟΣΕ συμμορφώνεται στις υποδείξεις μέχρι τις 31.12.2021.
Στις 25.10.2021 με έγγραφό της η ΕΡΓΟΣΕ βεβαιώνει αρνητικό λογαριασμό προς την κοινοπραξία, με αντικείμενο την ανακατασκευή ή αντικατάσταση συσκευών τηλεμετρίας. Αυτό σημαίνει ότι οι συσκευές έπρεπε να αντικατασταθούν με κόστος της αναδόχου, χωρίς να ζημιωθεί το Δημόσιο (ίδιοι πόροι, αλλά και χρηματοδοτήσεις από ΕΣΠΑ).
Όλα τα ανωτέρω αποδεικνύουν αφενός το πολυδαίδαλο θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης των δημοσίων συμβάσεων στη χώρα μας, όσο και τις διαχρονικές παθογένειες του κρατικού μηχανισμού να υλοποιήσει δημόσια έργα.