«Φλάσαρε» ο ΣΥΡΙΖΑ
Δεν θα πλήξουμε ποτέ, συντρόφισσες και σύντροφοι. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει ότι ο Γιώργος Γεραπετρίτης κατά τη συνέντευξη Τύπου για τα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση έπειτα από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είπε ότι «όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούσαν κανονικά στον σταθμό της Λάρισας», πράγμα απολύτως ψευδές διότι «στα ηχητικά και βιντεοσκοπημένα ντοκουμέντα» ακούμε τον σταθμάρχη να λέει ότι «φλάσαρε το κλειδί».
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή υιοθετεί επισήμως την απολογία του σταθμάρχη, ο οποίος τελών σε πλήρη σύγχυση την ώρα του δυστυχήματος και με περίσσευμα απάθειας και ωχαδερφισμού δείχνει να μην του καίγεται καρφί για το τι έγινε. Για να γίνει αντιληπτό, δηλαδή, στην πανικόβλητη προσπάθειά της να επιρρίψει ευθύνες στην κυβέρνηση, η αξιωματική αντιπολίτευση γίνεται συνήγορος υπεράσπισης του προφυλακισμένου σταθμάρχη.
Εντούτοις, ο ηλεκτρονικός πίνακας ελέγχου, όπως προκύπτει, ουδέποτε σταμάτησε να λειτουργεί και επί αυτού χαράχτηκαν όλες οι διαδρομές της συγκεκριμένης ημέρας.
Αστείες δικαιολογίες
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε πως ο Γιώργος Γεραπετρίτης «είπε ότι η αναγκαία αναθεώρηση της προβληματικής σύμβασης 717, καθώς και η αναγκαστική διαδικασία ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της ΕΔΕΛ (Επιτροπής Δημοσιονομικών Ελέγχων) έγιναν μετά το 2019» και διερωτάται γιατί δεν υπογράφηκε άμεσα η συμπληρωματική σύμβαση και φτάσαμε στο 2021.
Η αλήθεια που προσποιείται ότι δεν κατάλαβε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ότι από το 2017 έως το 2019 δεν εκτελείται καθόλου το έργο, διότι προέκυψαν σοβαρές παρατυπίες που διαπιστώθηκαν και από το πόρισμα της ΕΔΕΛ, που απαιτούσαν τροποποιήσεις με συμπληρωματική σύμβαση. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2019, οπότε και αντικαθίσταται η Διοίκηση, δεν γίνεται απολύτως τίποτε για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.
Μεσολαβεί δε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο έλεγχος της Αρχής Διαφάνειας και η πραγματογνωμοσύνη του ΤΕΕ και τελικά η συμπληρωματική σύμβαση με αλλαγή στην αρχιτεκτονική του σχεδίου υπογράφεται τον Μάιο 2021.
Διαγραφή στο άψε σβήσε
Το απόγευμα της περασμένης Τρίτης, η εφημερίδα «Αυγή» σήκωσε για κάποια δευτερόλεπτα ένα κείμενο το οποίο υπέγραφε ο Χρήστος Σπίρτζης με τίτλο: «Χρήστος Σπίρτζης: Η Νέα Δημοκρατία που διέλυσε τον σιδηρόδρομο κουνάει και το δάχτυλο».
Ωστόσο, το κείμενο κατέβηκε αμέσως διότι το έφαγε το γνωστό ρακούν που συχνάζει στην «Αυγή» και τρώει ό,τι δεν αρέσει στον πρόεδρο. Η απάντηση Σπίρτζη ανέβηκε για ελάχιστα λεπτά και στην «Εφημερίδα των Συντακτών» με τίτλο «O “εξαφανισμένος” Σπίρτζης κατακεραυνώνει τη Νέα Δημοκρατία», αλλά ούτε και εκεί μακροημέρευσε το κείμενο το οποίο εξαφανίστηκε επί τόπου.
Τελικώς, η Κουμουνδούρου αποπειράθηκε να απαντήσει στα δελτία Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, αλλά έκανε copy paste από παλαιές δηλώσεις του Σπίρτζη χωρίς καν έλεγχο, με αποτέλεσμα το κείμενο να μη βγάζει νόημα.
Κομματικές αποσπάσεις
Η μεγάλη… καούρα που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ανεξάρτητες αρχές είναι παγκοίνως γνωστή. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης –εκτός του Παύλου Πολάκη– θεωρεί τις ανεξάρτητες αρχές κορωνίδα του δημοκρατικού πολιτεύματος και την ύπαρξή τους απόλυτα επιβεβλημένη.
Κάπως έτσι σκεφτόταν και ο Χρήστος Σπίρτζης όταν τοποθετούσε την επικεφαλής της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), μιας αρχής που έχει ως αποκλειστικό καθήκον της την ασφάλεια των μετακινήσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Επειτα από την πρόσφατη πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, η επικεφαλής δήλωσε μετά λόγου γνώσεως ότι διαθέτει τέσσερα άτομα ως προσωπικό, οπότε δεν μπορούσε να κάνει και πολλά.
Ωστόσο, δεν είπε ότι δύο άτομα έχουν πάρει απόσπαση για το κόμμα της Κουμουνδούρου. Εντάξει, δεν λέω, μπορεί να το ξέχασε… Ας μη βιαστούμε να κρίνουμε.
Η υλοποίηση της αμαρτωλής σύμβασης 717
Διάφορα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, αγνοώντας τη διαδικασία υλοποίησης και τμηματικής παραλαβής μιας δημόσιας σύμβασης, εξαπολύουν «τσιμεντόλιθους» σε μια προσπάθεια να δείξουν ότι η μοιραία σύμβαση τηλεδιοίκησης «ήταν σχεδόν έτοιμη» το καλοκαίρι του 2017.
Την Τετάρτη ο Γιώργος Γεραπετρίτης είπε ότι η σύμβαση παρελήφθη το 2019 από τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ στο 30% της υλοποίησης. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ακόμη χειρότερη για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διότι:
1 Σχετικά με τη σηματοδότηση των σταθμών, έως το 2017 που σταμάτησε το έργο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπάρχει πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής μόνο για τους 17 από τους 52 σταθμούς – η παραλαβή αυτή αντιστοιχεί περίπου στο 30% του έργου. Οι μισοί από αυτούς τους σταθμούς επισκευάστηκαν εξαρχής μετά το 2021, λόγω πλημμελούς συμβατότητας των ηλεκτρονικών μέσων. Αρα επί ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε επιτυχώς το 18% του συστήματος σηματοδότησης. Από το 2021 –δηλαδή μετά την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης κατόπιν των υποδείξεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου– το ποσοστό υλοποίησης ανήλθε από το 18% στο 70%.
2 Σχετικά με τα κέντρα τηλεδιοίκησης, η σύμβαση προέβλεπε την ανάταξη τριών κέντρων. Επί ΣΥΡΙΖΑ δεν παραδόθηκε κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης. Σήμερα, ένα κέντρο έχει ολοκληρωθεί και έχει παραδοθεί και αναμένονται τα άλλα δύο τους επόμενους μήνες.
3 Σχετικά με την εγκατάσταση συστημάτων ECTS (ηλεκτρονικής διασύνδεσης γραμμής και αμαξοστοιχίας), η σύμβαση προέβλεπε την εφαρμογή του συστήματος σε 54 σταθμούς. Επί ΣΥΡΙΖΑ, δεν παραδόθηκε κανένα σύστημα ECTS επί γραμμής. Σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί 21 σταθμοί, δηλαδή έχει παραδοθεί το 39% του συγκεκριμένου υποέργου.
Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε δεινή θέση για τις ευθύνες μη υλοποίησης της διαβόητης σύμβασης «717/2014». Εξ ου και η τακτική τού «για όλα φταίει ο Μητσοτάκης». Πάντως, τέτοιου είδους τακτικές δεν σε πάνε και πολύ μακριά. Το λέω για να μην κάνουν πάλι τους έκπληκτους στην κάλπη.