Για την επόμενη μέρα στις μεταβιβάσεις ακινήτων, που πλέον θα γίνονται ψηφιακά, μίλησε ο Γιώργος Γεωργαντάς, υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης.
«Αυτό που κάνουμε με την πλατφόρμα που δημιουργούμε και τον όλο σχεδιασμό, ο οποίος θα είναι σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο, είναι να απλοποιήσουμε τα βήματα και ταυτόχρονα ο πολίτης να μην πηγαίνει στα διάφορα γκισέ του δημοσίου για να αναζητά τα απαραίτητα έγγραφα ώστε να προχωρήσει στη μεταβίβαση του ακινήτου».
Περιγράφοντας τη νέα ψηφιακή λειτουργία που θα τεθεί σε λειτουργία από το φθινόπωρο ο κ. Γεωργαντάς είπε ότι «με την εξουσιοδότηση του αγοραστή ή του ιδιοκτήτη, θέλουμε τα έγγραφα αυτά να κατευθύνονται ψηφιακά στον συμβολαιογράφο, έτσι ώστε έχει για να συμπεριλάβει στο συμβόλαιο το οποίο θα γίνει και θα υπογραφεί στο τέλος. Αυτό γίνεται μέσα από τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων που έχουμε αναπτύξει τελευταία».
Σε αντιδιαστολή με την ψηφιακή μεταβίβαση των εγγράφων, στην υφιστάμενη διαδικασία υπάρχει πολλή μεγάλη διαδικασία.
Απλοποιείται η διαδικασία – Ψηφιακά πλέον τα έγγραφα
Και όπως δηλώνει ο κ. Γεωργαντάς, «κατά μέσο όρο για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου απαιτούνται 17 περίπου έγγραφα και υπάρχουν 11 βήματα τα οποία είναι υποχρεωμένος να κάνει ο υποψήφιος αγοραστής ή πωλητής προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση. Για να κάνετε μια σύγκριση ο μέσος όρος παγκοσμίως είναι 4,7 βήματα ενώ εμείς έχουμε 11 βήματα. Όλο αυτό ταλαιπωρεί τον κόσμος και δημιουργεί πρόβλημα και στην επιχειρηματικότητα».
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εκπομπή “Συνδέσεις” ο υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης «πλέον κάνοντας ψηφιακά την αίτηση, η βεβαίωση θα έρχεται απευθείας στον συμβολαιογράφο. Όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες δεν θα απαιτούν τη φυσική παρουσία για να συγκεντρώσουμε τα αναγκαία χαρακτηριστικά».