Ευχάριστα νέα για τις επιχειρήσεις στην Κρήτη ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης. Υπογράφτηκε η ΚΥΑ για το μεταφορικό ισοδύναμο, βάση της οποίας οι ωφελούμενες επιχειρήσεις αυξάνονται από 2.144 σε 5.544.
Στις ωφελούμενες επιχειρήσεις εντάσσεται και ο αγροτικός τομέας, καθώς δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδυνάμου των επιχειρήσεων είναι και οι εγγεγραμμένοι στο Αγροτικό Μητρώο και στο Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.
«Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για την Κρήτη και τις επιχειρήσεις, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τους» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης. Το μέτρο είχε πιλοτικά εφαρμοστεί και αξιολογήθηκε σε συνεργασία με τα τέσσερα επιμελητήρια και την Περιφέρεια Κρήτης.
Για την ενίσχυση του κονδυλίου στις άγονες γραμμές, ανέφερε: «Έχουμε ενισχύσει το κονδύλιο των άγονων γραμμών από 90 εκατ. που ήταν το 2019 στα 138 εκατ. για φέτος.
Ενισχύουμε με 24 νέες ακτοπλοϊκές γραμμές τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες μας, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από ενάμιση μήνα, δρομολογούμε τις πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. Μιλάμε για συμβάσεις 10-12 ετών, προκειμένου να είναι βιώσιμες οι άγονες γραμμές και αυτό να συνδεθεί με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου».
Αναφορικά με την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας «βρισκόμαστε ήδη στο πρώτο στάδιο ολοκλήρωσης των διαγωνισμών όπου υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και μη επενδυτές».
Συμπληρώνοντας ότι παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας επιτήρησης», μέσω του οποίου θα υπάρχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο επί 24ωρου βάσης, του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου.
Σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενόψει της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τον ΕΟΔΥ ώστε να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλά με τρόπο στοχευμένο.
«Εκτός από την εμπειρία που έχουμε από το 2020, είναι σε εξέλιξη και το πρόγραμμα εμβολιασμού, οπότε οι παρεμβάσεις μας θα είναι απόλυτα στοχευμένες. Μάλιστα προωθούμε την ηλεκτρονική αίτηση του εντύπου πληροφοριών, πριν εισέλθει ο επιβάτης στο πλοίο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ο οποίος, πρόσθεσε ότι τόσο η κρουαζιέρα όσο κυρίως ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) εμφανίζει τεράστιο ενδιαφέρον. «Για τον θαλάσσιο τουρισμό του yachting ήδη επεξεργαζόμαστε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας για να δώσουμε περισσότερα κίνητρα και να έρθουν σκάφη αναψυχής στη χώρα μας. Σύνθημά μας είναι «ανοιχτές θάλασσες για όλους, με βάση τους όρους του Ευρωπαϊκού και Διεθνή ανταγωνισμού».
Τέλος υπενθύμισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, προσέφερε από την πρώτη στιγμή βοήθεια στη φίλη χώρα Αίγυπτο. Στην προσπάθεια αποκόλλησης του προσαραγμένου πλοίου «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ.
«Θέλαμε να τονίσουμε με αυτό τον τρόπο ότι είμαστε διαθέσιμοι και έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια και σε επίπεδο ρυμούλκησης αλλά και βυθοκόρησης», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Επισημαίνοντας ότι: «Πάνω από 10% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η Ελλάδα είναι έτοιμη και με μέσα και προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά της, ενώ δυστυχώς έχουμε 16 ελληνικά πλοία που περιμένουν να διέλθουν της διώρυγας. Πιστεύουμε σύντομα να καταστεί δυνατή η ασφαλή διέλευση από τη διώρυγα».