Δημοσίευμα ισχυρίζεται ότι στη σύσκεψη φορέων που έγινε στο Διοικητήριο (υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης) υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, πάρθηκε η απόφαση για το σήμα που θα κατοχυρωθεί διεθνώς για να αναγνωρίζονται τα μακεδονικά προϊόντα. Αυτό όμως δεν είναι αληθές.
Αρχική πηγή του δημοσιεύματος είναι το sputniknews.gr. Αναπαράχθηκε και από άλλες ιστοσελίδες όπως: tovima.gr, kontranews.gr και newpost.gr
Θοδωρής Δανιηλίδης
Σύμφωνα με το παραπάνω δημοσίευμα «υπήρχαν δύο προτάσεις στην παρουσίαση του σήματος για τα μακεδονικά προϊόντα. Μία που έγραφε «Macedonia» και μία δεύτερη που έγραφε «Makedonia». Τη λύση την έδωσε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας αναζήτηση στη μηχανή της Google! […] Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως στο σήμα που θα κατοχυρωθεί, η λέξη που θα αναγράφεται μετά το «μ», θα είναι «Makedonia», όπως αποφάσισε ο κ. Μητσοτάκης». Όμως αυτό είναι μια εικασία, που όπως θα δούμε παρακάτω, δεν ισχύει.
Επικοινωνήσαμε με τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Δρ Γιώργο Κωνσταντόπουλο, που ήταν παρών στη σύσκεψη, ο οποίος μας έστειλε την παρακάτω δήλωση-διάψευση.
Στο πλαίσιο της συνάντησης του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22.10.2019 στο Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) στη Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος παρέθεσε στον Πρωθυπουργό την πρόταση του ΣΕΒΕ για το συλλογικό εμπορικό σήμα των μακεδονικών προϊόντων, με δύο εναλλακτικές γραφιστικές προτάσεις «Macedonia» και «Makedonia» αναφορικά με την ονομασία των προϊόντων, την οποία προτίθεται να καταθέσει με τον αντίστοιχο κανονισμό ισχύος στο Alicante της Ισπανίας. Όσον αφορά στο θέμα του branding των μακεδονικών προϊόντων, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος επισημαίνει τα κάτωθι:
«α) Διαψεύδω κατηγορηματικά το δημοσίευμα του «Sputnik» ότι στη σύσκεψη της 22.10.19 λήφθηκε απόφαση για το branding των μακεδονικών προϊόντων, β) με το συγκεκριμένο ζήτημα θα ασχοληθεί ειδική επιτροπή του Υπουργείου Εξωτερικών, γ) ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν έλαβε καμία απόφαση ως προς την ονομασία των μακεδονικών προϊόντων και απλά υπέδειξε το θέμα να διερευνηθεί πιο προσεκτικά. Τα «trolls» που αναζητούν ευκαιρία για παραπληροφόρηση να αναζητήσουν άλλη θεματολογία».
Δήλωση διάψευσης μας έστειλε και ο Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (Σ.Β.Ε) κ. Αθανάσιος Σαββάκης, ο οποίος ήταν και αυτός παρών στη σύσκεψη.
«Σε σχέση με τα παντελώς ανακριβή δημοσιεύματα ιστοσελίδων (π.χ.sputnik) που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας, θα επιθυμούσα να δηλώσω κατηγορηματικά ότι κατά την πρόσφατη συνάντηση της Τρίτης 22 Οκτωβρίου 2019 των επιχειρηματικών φορέων της Θεσσαλονίκης με τον Πρωθυπουργό δεν ελήφθη καμία απόφαση για την ονοματοδοσία (branding) των προϊόντων που περιέχουν τον όρο «Μακεδονία».
Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ουδέποτε έλαβε σχετική απόφαση, αντιθέτως ζήτησε τη λεπτομερή διερεύνηση του θέματος, για την αποφυγή ανεπιθύμητων καταστάσεων για τις επιχειρήσεις μας και τα προϊόντα τους.
Ως εκ των παραπάνω, τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα είναι παντελώς αναληθή, δημιουργούν κλίμα παραπληροφόρησης και εκθέτουν χωρίς λόγο τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας.
Οι οποιεσδήποτε ανακοινώσεις ή διαρροές στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι εκτός πραγματικότητας και αποτελούν προσωπικές απόψεις αυτών που τις διαδίδουν.
Η σοβαρότητα του θέματος δεν επιδέχεται ούτε επικοινωνιακές διαστρεβλώσεις, ούτε φθηνή πολιτική εκμετάλλευση.»
Παρών στη σύσκεψη ήταν και ο Δρ. Κυριάκος Λουφάκης, Πρόεδρος της «Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας», ο οποίος μας απέστειλε την παρακάτω επιστολή διάψευσης.
«Στην σύσκεψη με τον πρωθυπουργό που έγινε την προηγούμενη Τρίτη ο ΣΕΒΕ παρουσίασε πρόταση για το σήμα για τα Μακεδονικά Προϊόντα. Η πρόταση αυτή συζητήθηκε και εκφράστικαν διάφορες απόψεις τόσο για το σύνθημα που το συνοδεύει όσο και για την ορθογραφία. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η δημιουργία του σήματος είναι πολύ σημαντική και για να είναι πετυχημένο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί και στις τρεις περιφέρειες της χώρας (Κεντρική, Δυτική και Ανατολική Μακεδονία). Αυτό καθιστά αναγκαία την όσο το δυνατό καλύτερη δημιουργία του. Προσέφερε λοιπόν στον ΣΕΒΕ και ο ΣΕΒΕ αποδέχτηκε την βοήθεια συμβούλων branding και άλλων που εργάζονται στο υπουργείο Εξωτερικών. Είναι λοιπόν προφανές ότι καμία απολύτως απόφαση δεν πάρθηκε. Αντίθετα ο πρωθυπουργός με αίσθημα ευθύνης χαιρέτησε την πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ και πρότεινε βήματα για τη μεγιστοποίηση των ωφελειών που μπορεί να προκύψουν από ένα τέτοιο σήμα. Δημοσιεύματα που μιλούν για αποφάσεις είναι τελείως εκτός πραγματικότητας.»
Σύμφωνα με τα παραπάνω, στη σύσκεψη δεν πάρθηκε κάποια απόφαση σχετικά με την ονοματοδοσία (branding) των προϊόντων που περιέχουν τον όρο «Μακεδονία», δηλαδή αν το σήμα πρέπει να αναγράφει «Macedonia» ή «Makedonia». Ο Πρωθυπουργός δεν έλαβε καμία απόφαση ως προς την ονομασία των μακεδονικών προϊόντων και παρέπεμψε το θέμα να διερευνηθεί από αρμόδια ειδική επιτροπή του Υπουργείου Εξωτερικών.
πηγή:ellinikahoaxes.gr