Αντιμέτωπος με ένα γιγαντιαίο πρόστιμο της τάξεως των 390 εκατομμυρίων ευρώ έρχονται ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και η Meta, μετά την ήττα της μητρικής εταιρείας των Facebook και Instagram στα δικαστήρια, με αφορμή τις διαφημίσεις.
Οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές διαπίστωσαν ότι οι χρήστες του Facebook και του Instagram γίνονταν υποχρεωτικά δέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων, με αποτέλεσμα να επιδικαστεί το συγκεκριμένο πρόστιμο – «μαμούθ» στη Meta. Πέραν αυτού, οι δημοφιλείς πλατφόρμες πιθανόν θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε κοστοβόρες αλλαγές.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και πιο καίριες δικαστικές αποφάσεις που λαμβάνονται, από τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε νομοθεσία, με στόχο να περιοριστεί η πρόσβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018. Η απόφαση του δικαστηρίου εδράζεται στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την κοινωνική πλατφόρμα πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.