Νέα ντοκουμέντα για το «Euroferry Olympia», προκύπτουν από το αναλυτικό περιεχόμενο της έκθεσης που έγινε μετά την τελευταία επιθεώρηση του μοιραίου πλοίου. Η οποία, έγινε στις 16/2 και κράτησε πάνω από 11 ώρες. Ανώτατη πηγή του Λιμενικού ανέφερε πως άρχισε στις 9 το πρωί και τελείωσε στις 8 το βράδυ.
Στην επιθεώρηση έλαβαν μέρος, όπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ, τέσσερις αξιωματικοί επιθεωρητές αντί για δύο, όπως και συνηθίζεται, ενώ πραγματοποιήθηκε άσκηση πυρασφάλειας και έριξαν λέμβους στη θάλασσα. Οι επιθεωρητές εντόπισαν προστατευτικές σίτες εξαερισμού με «χνούδι», οι οποίες και καθαρίστηκαν.
Ειδικότερα, διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε κανόνες υγιεινής αφού μερικά μπάνια, επισημαίνεται πως δεν είχαν καν σαπούνι. Επιπρόσθετα, δεν είχε επικαιροποιηθεί το εγχειρίδιο πυρασφάλειας. Μάλιστα, παρά το γεγονός πως η εταιρεία είχε αγοράσει πομποδέκτες επικοινωνίας, δεν τους είχε συμπεριλάβει σε αυτό.
Επιβάτες που διασώθηκαν καταγγέλλουν σωρεία παραβάσεων της πλοιοκτήτριας εταιρείας: υπεράριθμοι επιβάτες, οδηγοί φορτηγών που τους επέτρεπαν να παραμένουν στα γκαράζ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και να κοιμούνται στα οχήματά τους, κακές συνθήκες στις καμπίνες επιβατών, ακριβές τιμές.
Τα κρίσιμα ερωτήματα, στα οποία θα κληθούν να απαντήσουν οι λιμενικές Αρχές, είναι πολλά. Το πρωτόκολλο ασφαλείας προβλέπει ότι απαγορεύεται η παραμονή των οδηγών και των επιβατών στα γκαράζ μετά τον απόπλου.
Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα εάν υπήρχαν αποστάσεις ανάμεσα στο φορτηγά που στάθμευσαν στο γκαράζ, για να μπορεί κάποιος να βγει έξω σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.
Γιος αγνοουμένου: Λίγες οι καμπίνες κι «αν δεν σου αρέσει κοιμήσου στο αυτοκίνητο»
O γιος οδηγού φορτηγού που αγνοείται αποκάλυψε πως ο πατέρας του πιθανότατα να προτίμησε να κοιμηθεί στην καμπίνα του φορτηγού.
«Λόγω του ότι δεν έχει πολλές καμπίνες το καράβι, γνωρίζετε ότι ήταν ζωάδικο, μας υποχρεώνουν να κοιμόμαστε τέσσερις τέσσερις, ας υπάρχει κορωνοιός. Σου λέει αν σου αρέσει, αν δεν σου αρέσει κοιμήσου στο αυτοκίνητο, και δυστυχώς ο πατέρας μου απ’ ότι μαθαίνω κοιμήθηκε στο φορτηγό».
«Οφείλει μέρος του πληρώματος βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας να ελέγξει εάν υπάρχουν μέσα στο γκαράζ οδηγοί ή επιβαίνοντες και να απομακρυνθούν άμεσα», τόνισε στην ΕΡΤ ο ναύαρχος Λιμενικού και πραγματογνώμονας ναυτικών ατυχημάτων, Νίκος Σπανός.
«Είχε πρόβλημα με την υγεία του, επειδή φοβόταν μην κολλήσει κορωνοιό προτιμούσε να κοιμηθεί στο φορτηγό», δήλωσε ο Κώστας Μαθιός, συγγενής άλλου αγνοούμενου.
Ντοκουμέντα από την πύρινη κόλαση στο πλοίο
Το MEGA παρουσίασε, για πρώτη φορά εικόνες, από το γκαράζ του πλοίου, την στιγμή της εκκένωσης, αλλά και την στιγμή που επιβάτες και πλήρωμα επιβιβάζονται σε σκάφη για να σωθούν από την πύρινη κόλαση.
Είναι εικόνες ντοκουμέντο μέσα από το φλεγόμενο γκαράζ του πλοίου «Euroferry Olympia», εκεί που ξεκίνησε ο πύρινος εφιάλτης. Φλόγες, μαύρος καπνός, εκρήξεις. Και μέσα στο πλοίο εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές.
Με το κινητό του τηλέφωνο, Ρώσος επιβάτης καταγράφει τις συγκλονιστικές στιγμές. Ένας έντονος κρότος προκαλεί πανδαιμόνιο. Ακούγονται κλάματα, φωνές απόγνωσης, κάποιοι φτάνουν να ασφυκτιούν και βήχουν ασταμάτητα όταν οι καπνοί εισχωρούν στο σημείο συγκέντρωσης των επιβατών.
Τον τρόμο διαδέχεται προς στιγμήν ο ενθουσιασμός. Φαίνεται πως τα χειρότερα έχουν αποφευχθεί.
Έλληνες, Ιταλοί, Βούλγαροι, Ρώσοι, Ρουμάνοι, Τούρκοι. Επίσημα καταγεγραμμένοι 239 επιβάτες και 51 τα μέλη του πληρώματος.
Με ανακούφιση βγαίνουν στο κατάστρωμα για να ξεκινήσει η έξοδός τους από το πλοίο του εφιάλτη.
Το super puma της Πολεμικής Αεροπορίας βουτά στην κόλαση.
Διασώστες της ΕΜΑΚ αιωρούνται μέσα στα μαύρα σύννεφα και κατεβαίνουν στο φλεγόμενο πλοίο για να εντοπίσουν 12 οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι μέχρι εκείνη τη στιγμή αγνοούνται.
Στο γκαράζ, εκεί όπου υπάρχουν οι πληροφορίες για εγκλωβισμένους, η φωτιά που έχει φανεί να υποχωρεί ξαναφουντώνει. Οι φλόγες στα φορτηγά εξαπλώνονται παρά τις συνεχείς προσπάθειες κατάσβεσης.
Μέσα σε ένα μόλις λεπτό η κατάσταση γίνεται και πάλι ασφυκτική.
Στιγμές σαν αυτή φαίνονται αιώνες στους επιβάτες που καταφέρνουν τελικά να βγουν σώοι από το πλοίο μαζί με δύο από τους 12 αγνοούμενους.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων θα συνεχιστεί όλη τη νύχτα, με τα σωστικά συνεργεία να δίνουν σωστή μάχη.