Τέλος στην εγκληματική συμπεριφορά οδηγών δίτροχων και τετράτροχων οχημάτων που θεωρούν ότι το οδόστρωμα τους ανήκει, αδιαφορώντας για τα όσα ο ΚΟΚ ορίζει, επιχειρεί να βάλει η πολιτεία με συνδυασμένες κινήσεις.

Το αστυνομικό δελτίο βρίθει περιπτώσεων τροχαίων που οφείλονται σε αντικανονική συμπεριφορά, με το περιστατικό του Χολαργού, όπου οδηγός φέρεται να παρέσυρε 12χρονο παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι, να αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου και να είναι, παράλληλα, ενδεικτική των όσων επικρατούν στη ζούγκλα της ασφάλτου.

Αν και από την 1η Μαΐου στις περιπτώσεις επικίνδυνης οδήγησης συμπεριλαμβάνεται και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, με την ποινή να προβλέπει φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, η αλλαγή δεν φαίνεται να έχει φέρει αποτελέσματα. Σημειώνεται πως η ποινή αλλάζει σε κάθειρξη έως 10 έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη, ενώ ο κατηγορούμενος απειλείται με μεγαλύτερη ποινή αν υπάρξει θάνατος.

Στην Αττική, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο, είχαμε 487 τροχαία με αποτέλεσμα 16 νεκρούς, 15 σοβαρά τραυματίες και 551 ελαφρά τραυματίες, με την Ελληνική Αστυνομία να αναδεικνύει ως κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, την παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και την παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Επιπλέον, βεβαιώθηκαν μεταξύ άλλων:

-894 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 81 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,

-335 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,

-334 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

-390 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,

-103 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Το επόμενο διάστημα από την Περιφέρεια Αττικής αναμένεται η τοποθέτηση 388 καμερών σε κεντρικές διασταυρώσεις όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα. Οι νέες κάμερες διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιείται σε ευρωπαϊκές μητροπολιτικές περιοχές. Μετά από ενδελεχή έρευνα αγοράς, επελέγησαν μοντέλα με προηγμένο λογισμικό και σύνδεση με τον ρυθμιστή του φωτεινού σηματοδότη. Οταν ο σηματοδότης γίνεται κόκκινος, οι κάμερες θα ενεργοποιούνται και θα βιντεοσκοπούν τη διασταύρωση. Εάν καταγραφεί παραβίαση, οι κάμερες λαμβάνουν πέντε φωτογραφικά καρέ του οχήματος και αποστέλλουν το υλικό σε έναν κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων. Το σύστημα μεταφέρει τα δεδομένα κρυπτογραφημένα, είτε μέσω οπτικών ινών είτε μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των δεδομένων.

Με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού θα ακολουθήσει η τοποθέτηση ακόμη 1.000 καμερών στο οδικό δίκτυο της χώρας, με στόχο την ενίσχυση των ελέγχων και την πρόληψη επικίνδυνων τροχαίων παραβάσεων, , όπως η υπέρβαση ορίων ταχύτητας.