Η Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια, κινείται σε τροχιά ανάπτυξης, διαμορφώνοντας μία νέα, σύγχρονη και δυναμική ταυτότητα. Μετά από δεκαετίες αναμονής, καθυστερήσεων και προκλήσεων, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι επιτέλους έτοιμο να υποδεχθεί τους πρώτους επιβάτες του, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας νέας εποχής για την πόλη μας. Ενα έργο που για χρόνια έμοιαζε ανέφικτο, πλέον παραδίδεται στους πολίτες, αποτελώντας το πιο σύγχρονο δίκτυο αστικής μετακίνησης στη χώρα.

Με πλήρως αυτοματοποιημένα τρένα, υποδομές που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρίες, καθώς και συστήματα ασφαλείας τελευταίας γενιάς, το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο στην Ελλάδα που θα λειτουργεί χωρίς οδηγό, αξιοποιώντας τεχνολογίες που συναντάμε σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Παράλληλα, η παράδοση της επέκτασης προς την Καλαμαριά εντός του 2025 θα δημιουργήσει δύο γραμμές με 18 σταθμούς, παραδίδοντας τη σκυτάλη για εκκίνηση της μελλοντικής επέκτασης του δικτύου στις δυτικές συνοικίες.

Η λειτουργία του Μετρό αναμένεται να φέρει ουσιαστικές αλλαγές στη ζωή των πολιτών, με τις καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται γρηγορότερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες, ενώ κάτοικοι και επισκέπτες παύουν να θεωρούν πλέον το λεωφορείο ως το μοναδικό μέσο μετακίνησης.

Επιπλέον, η μείωση της κίνησης στους δρόμους και της εξάρτησης από τα Ι.Χ. αυτοκίνητα αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Με τον τρόπο αυτό, η Θεσσαλονίκη κάνει ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα, ενώ ταυτόχρονα αποκτά ένα ισχυρό συγκοινωνιακό εργαλείο που θα ενισχύσει τον τουρισμό και τις τοπικές επιχειρήσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σταθμός της Βενιζέλου, που για χρόνια ήταν το «μήλον της έριδος», θα αποτελεί ίσως τον πιο εντυπωσιακό σταθμό Μετρό στον κόσμο καθώς θα πρόκειται ουσιαστικά για ένα μουσείο. Η Θεσσαλονίκη, υλοποιώντας ένα τέτοιο έργο απόσπασης και επανατοποθέτησης αρχαιοτήτων, προστατεύει απόλυτα τον πολιτιστικό της πλούτο και παράλληλα αποκτά μια τεχνογνωσία που προκαλεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον.

Η ανάπτυξη της πόλης όμως, δεν σταματά στην παράδοση του Μετρό. Η κυβέρνησή μας διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο βασίζεται στη δυναμική αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής. Η μοναδική γεωγραφική θέση, η πολιτιστική κληρονομιά και η φυσική ποικιλομορφία της Περιφέρειας αποτελούν θεμέλιο για την ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, με τη Θεσσαλονίκη να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε αυτόν τον σχεδιασμό.

Εκτός από το Μετρό, λοιπόν, προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και άλλα σημαντικά έργα, όπως η κατασκευή του Υπερσύγχρονου Εναέριου Αυτοκινητόδρομου (Flyover), η αναβάθμιση σιδηροδρομικών και οδικών δικτύων, καθώς και έργα επέκτασης υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η πρόοδος σε έργα πολιτισμού, όπως η ανάπλαση εμβληματικών μνημείων, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερης σημασίας είναι επίσης η ίδρυση του Μουσείου Ολοκαυτώματος, που αναδεικνύει την ιστορική μνήμη και την ταυτότητα της πόλης.

Παράλληλα, η ανάπλαση της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης και η δημιουργία του Τεχνολογικού Πάρκου Thess INTEC ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και προσελκύουν επενδύσεις.

Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη-πρότυπο και στον τομέα της υγείας, με την κατασκευή του πιο σύγχρονου αντικαρκινικού νοσοκομείου και ενός νέου παιδιατρικού νοσοκομείου. Οι επενδύσεις αυτές, μαζί με τη βελτίωση κτηριακών υποδομών στα Επείγοντα Περιστατικά και τα Κέντρα Υγείας, ενισχύουν σημαντικά το σύστημα υγείας της περιοχής.

Ολα αυτά τα έργα αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που στοχεύει να προετοιμάσει τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία για το μέλλον. Με έμφαση στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανθεκτικότητα, η περιοχή αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητές της, δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες ζωής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της και ισχυρές βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη. Η επόμενη μέρα για την πόλη μας είναι εδώ! Είμαστε εδώ για να τη ζήσουμε και να τη διαμορφώσουμε μαζί!

* υφυπουργός Τουρισμού, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ