Στο Ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ θα φιλοξενηθεί αύριο ο παγκόσμιος τελικός eSports WRC, παράλληλα με μεγάλη Έκθεση Αθλητικής Ρομποτικής και Ηλεκτρονικού και Μηχανοκινήτου Αθλητισμού, με τη συμμετοχή 17 φορέων από όλη τη χώρα.
Για πρώτη φορά στα χρονικά, η Ελλάδα θα φιλοξενήσει τον παγκόσμιο τελικό του eSports WRC, αύριο Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου, στις ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις του Ποδηλατοδρομίου στο ΟΑΚΑ.
Στην κεντρική αρένα της Ολυμπιακής εγκατάστασης θα στηθεί ειδική σκηνή, με όλες τις σύγχρονες υλικοτεχνικές υποδομές, οι οποίες θα προσφέρουν μια μοναδική οπτική και ακουστική εμπειρία στους θεατές.
Η διοργάνωση θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία των παικτών, θα διαρκέσει από τις 10 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και θα είναι ανοιχτή προς το κοινό, προσφέροντας δυνατές συγκινήσεις.
Στις 11 το πρωί θα διεξαχθεί ο ελληνικός τελικός, το «Acropolis Rally21 eSports presented by Kotsovolos», με τη συμμετοχή τεσσάρων παικτών από την Ελλάδα και την Κύπρο, οι οποίοι έχουν αναδειχθεί από τα διαδικτυακά προκριματικά της διοργάνωσης. Ο νικητής του ελληνικού τελικού θα προκριθεί στον παγκόσμιο ημιτελικό.
Ο παγκόσμιος ημιτελικός θα ξεκινήσει με δύο προκριματικούς γύρους (στις 2.15 μ.μ. και στις 4.15 μ.μ.) με τη συμμετοχή εννέα παικτών. Από αυτούς θα προκύψουν τέσσερις φιναλίστ που θα διαγωνιστούν στον τελικό στις 8 μ.μ., με έπαθλο για τον πρωταθλητή ένα Toyota GR Yaris, με το οποίο και θα αναχωρήσει από το ΟΑΚΑ.
Η συγκεκριμένη διοργάνωση, εκτός από το πλούσιο θέαμα, δημιουργεί ακόμα περισσότερες προοπτικές ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να καταστεί περισσότερο προσβάσιμος στις νεαρές ηλικίες, που έχουν αναπτύξει στενή επαφή με τα eSports. Και μέσα από τους εικονικούς αγώνες να μεταδοθούν τα μηνύματα τόσο των αθλητικών αξιών, όσο και εκείνα της Οδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς.
Υπενθυμίζεται ότι ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, έχει προαναγγείλει την επίσημη θεσμοθέτηση των eSports στο προσεχές αθλητικό σχέδιο νόμου, που σύντομα θα κατατεθεί προς διαβούλευση.
Οι εκδηλώσεις και οι δράσεις, ωστόσο, με αφορμή το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα εξελίσσονται και στον εξωτερικό χώρο του Ποδηλατοδρομίου, όπου -παράλληλα με τα esports- θα πραγματοποιηθεί Έκθεση Αθλητικής Ρομποτικής, Ηλεκτρονικού και Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, με τη συμμετοχή 17 φορέων από όλη τη χώρα:
- Κέντρο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και νέων τεχνολογιών Κρήτης,
- Κέντρο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Μεσαράς,
- Κέντρο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Αγίου Νικολάου Κρήτης,
- Κέντρο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής HERO,
- Οργανισμός Ρομποτικής EDUACT σε συνεργασία με το Mellon Lab,
- Οργανισμός Ρομποτικής MAKERLAB,
- Οργανισμός Ρομποτικής Build – Code – Play,
- Technology and Robotics Academy,
- Microstudies Robotics.
- Mobile Technology.
- Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας,
- Οργανισμός F1inschools, με τη συμμετοχή μαθητών από το 2ο Ενιαίο Λύκειο Αλίμου, το Αρσάκειο Εκάλης, την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή και τα Εκπαιδευτήρια Αντωνόπουλου,
- Ομάδα Prom Racing από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο,
- Ομάδα Centaurus Racing Team από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,
- Information Technology Society, σε συνεργασία με την ομάδα esports του Πανσερραϊκού,
- Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών,
- Ομάδα REM.
Στην έκθεση θα πραγματοποιούνται επιδείξεις μοντέλων ρομποτικής σε αθλήματα όπως πάλη, ποδόσφαιρο, αγώνες ταχύτητας, αλλά και σε αποστολές συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των ρομπότ. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί προσομοίωση αγώνων μικρών μοντέλων Formula 1 σε αγωνιστική πίστα 30 μ.
Οι επισκέπτες θα δουν από κοντά μονοθέσια που έχουν αγωνιστεί σε διεθνείς πανεπιστημιακές διοργανώσεις. Η έκθεση έχει και αλληλεπιδραστικό χαρακτήρα, καθώς το κοινό θα έχει την ευχέρεια να συμμετέχει σε προγράμματα κατασκευών, σε συνεργασία με τους φορείς, να παρακολουθήσει ολιγόλεπτες διαλέξεις ρομποτικής και να έρθει σε επαφή με eSports, μέσα από ειδικές κονσόλες και φορητούς υπολογιστές.
Σε αυτήν τη «γιορτή της τεχνολογίας», η αθλητική ρομποτική, η οποία αγκαλιάζεται από το Υφυπουργείο Αθλητισμού, θα συστηθεί επίσημα στο ευρύ κοινό, ανοίγοντας το πεδίο για τη διάδοσή της, όσο και του ηλεκτρονικού αθλητισμού. Τα οφέλη τους είναι σημαντικά, συνδυάζοντας το θέαμα με την κατασκευή, όπως και την έρευνα και την καινοτομία, μέσα από τη συνεργασία και την ομαδική προσπάθεια.